Škoda Muzeum se v pátek 17. května opět zapojí do velmi oblíbeného celorepublikového projektu Muzejní noc. Od 19 hodin do půlnoci jsou pro veřejnost připraveny bezplatné noční prohlídky expozic muzea a výrobních provozů automobilky, atraktivních veteránů i sportovních vozů, dětské výtvarné dílny či projížďky historickými autobusy. Pestrý program si přichystal také areál Rodného domu Ferdinanda Porscheho ve Vratislavicích, a to od 18 do 23 hodin. Také zde je vstup zdarma.
Projekt Muzejní noc, na němž se Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi a Rodný dům Ferdinanda Porscheho v Liberci-Vratislavicích podílí, se těší velkému zájmu veřejnosti. Velcí i malí návštěvníci se mohou těšit na pestrý program, který je vtáhne do bohaté historie značek Laurin & Klement /Škoda i inženýrského umění a průmyslových tradic na našem území.
V pátek 17. května v 18:00 odstartuje v Rodném domě Ferdinanda Porscheho ve Vratislavicích pětihodinový program, v jehož rámci se návštěvníci budou moci seznámit nejen s impozantním životním dílem slavného automobilového konstruktéra a průkopníka elektromobility. Komentované prohlídky instalovaných expozic připomenou, že nadšení pro techniku, inženýrské umění a strojírenský průmysl mají na území České republiky velmi bohaté tradice. K vidění bude venkovní výstava vozů Porsche a Škoda. Nejmladší návštěvníci si také jistě přijdou na své, mohou navštívit dětskou dílnu, která se ponese v duchu 'Návratu do budoucnosti'.
Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi se do projektu zapojí úderem 19. hodiny a až do půlnoci budou zájemcům k dispozici takřka všechny jeho prostory, včetně nové výstavy 'Kvasiny – 70 let s okřídleným šípem', atraktivních veteránů i sportovních vozů včetně nejnovějšího provedení Škoda Fabia R5. Pro nejmenší jsou připraveny dětské výtvarné dílny či dráha k závodění na parkovišti před muzeem. Už od 18:00 se bude možné ve vestibulu muzea zaregistrovat na noční prohlídku výrobních provozů automobilky Škoda , které jsou určeny pro dospělé a děti starší 10 let.
V Mladé Boleslavi se do Muzejní noci kromě Škoda Muzea zapojují také mnohé další instituce – Letecké muzeum Metoděje Vlacha, Muzeum Mladoboleslavska, Městský palác Templ, Sbor českých bratří a Galerie Pod věží. Návštěvníkům budou k dispozici historické autobusy Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO, které budou jezdit na trase Škoda Muzeum – Staroměstské náměstí – Letecké muzeum a v opačném směru v půlhodinových intervalech od 19:00 do 23:30 hodin. Cena jízdného je 20 Kč.
ŠKODA Muzeum si v uplynulém roce připsalo rekordní návštěvnost. S poutavou historií značky ŠKODA se přišlo seznámit téměř 274 000 českých i zahraničních návštěvníků, což představuje meziroční nárůst o 8 %. Zasloužené pozornosti se těší také areál Rodného domu FerdinandaPorsche v Liberci-Vratislavicích, který byl v listopadu 2016 po rozsáhlé rekonstrukci zpřístupněn veřejnosti. Během Muzejní noci 2019 budou oba objekty otevřeny zdarma. Více informací naleznete na webu muzea.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?