Jakákoliv akce s Monster Trucky obvykle nabízí dokonalý zážitek, návštěvníci letošního Monster Jam ve floridském Orlandu však viděli víc, než nejspíš očekávali. Závodník Colton Eichelberger totiž před jejich zraky stanovil nový světový rekord a to když se svým 5.4 tunovým monstrem přeskočil 7 trucků zaparkovaných vedle sebe.
Pokud patříte k milovníkům Monster Trucků, pak vám nejspíš akci Monster Jam nemusíme dlouho představovat. Tato věhlasná exhibice mnohatunových strojů nabízí podívanou, která mnohdy ohýbá zákony fyziky. Ostatně to minulý týden na floridském stadionu Camping World Stadium znovu připomněl i Colton Eichelberger, který stanovil nový rekord ve skoku do dálky.
Eichelberger, který se od rok 2015 pravidelně účastní mistrovství světa Monster Trucků, totiž dokázal se svým téměř 5.5 tuny vážícím strojem přeskočit sedm jiných trucků. Ve vzduchu tak urazil vzdálenost 43.9 metru a překonal rekord z roku 2016, který stanovil jeho otec Tom Meentz.
Samotnému skoku předcházel poměrně krátký rozjezd, zvláště vezmeme-li v úvahu, že stroj váží okolo 12 000 liber - tedy cca 5 440 kilogramů. Eichelberger však získal dostatečnou rychlost, správně trefil nájezdovou rampu a poté až s neuvěřitelnou ladností přeplachtil všech sedm strojů a přistál s dostatečným odstupem. Jeho vůz se sice po přistání ještě jednou odlepil od země, s tím už si ale Eichelberger zkušeně poradil.
Na video upozornil web Motor1, který navíc přihodil i několik pozoruhodných informací ze světa těchto strojů i samotné show Monster Jam. Její první ročník se měl uskutečnit již v roce 1992 a průběh celého závodu se dá údajně popsat jako profesionální wrestling závodního světa. Nic podobného prý zkrátka v motorsportu neuvidíte.
A to platí nejen pro show, ale i pro techniku těchto strojů. Pod kapotou totiž obvykle ukrývají 8.8 litrové motory V8 s přeplňováním kompresorem, které nabízí výkon v rozmezí 1 300 až 1500 koní. Nechybí extrémně odolný podvozek, uzavíratelný zadní diferenciál a řízení zadních kol s elektrickým posilovačem.
Na plechových ráfcích, které mívají rozměr okolo 25 až 34 palců (65 - 86 cm), bývají obvykle obuty pneumatiky vysoké 66 palců (168 cm), které dodává společnost Balkrishna Industries Limited. Právě tyto pneumatiky pak dovolují jezdcům předvádět dost šílené kousky, během kterých jsou Monster Trucky schopné jezdit jen po jedné nápravě, skákat do dálky i předvádět různá salta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.