Jakákoliv akce s Monster Trucky obvykle nabízí dokonalý zážitek, návštěvníci letošního Monster Jam ve floridském Orlandu však viděli víc, než nejspíš očekávali. Závodník Colton Eichelberger totiž před jejich zraky stanovil nový světový rekord a to když se svým 5.4 tunovým monstrem přeskočil 7 trucků zaparkovaných vedle sebe.
Pokud patříte k milovníkům Monster Trucků, pak vám nejspíš akci Monster Jam nemusíme dlouho představovat. Tato věhlasná exhibice mnohatunových strojů nabízí podívanou, která mnohdy ohýbá zákony fyziky. Ostatně to minulý týden na floridském stadionu Camping World Stadium znovu připomněl i Colton Eichelberger, který stanovil nový rekord ve skoku do dálky.
Eichelberger, který se od rok 2015 pravidelně účastní mistrovství světa Monster Trucků, totiž dokázal se svým téměř 5.5 tuny vážícím strojem přeskočit sedm jiných trucků. Ve vzduchu tak urazil vzdálenost 43.9 metru a překonal rekord z roku 2016, který stanovil jeho otec Tom Meentz.
Samotnému skoku předcházel poměrně krátký rozjezd, zvláště vezmeme-li v úvahu, že stroj váží okolo 12 000 liber - tedy cca 5 440 kilogramů. Eichelberger však získal dostatečnou rychlost, správně trefil nájezdovou rampu a poté až s neuvěřitelnou ladností přeplachtil všech sedm strojů a přistál s dostatečným odstupem. Jeho vůz se sice po přistání ještě jednou odlepil od země, s tím už si ale Eichelberger zkušeně poradil.
Na video upozornil web Motor1, který navíc přihodil i několik pozoruhodných informací ze světa těchto strojů i samotné show Monster Jam. Její první ročník se měl uskutečnit již v roce 1992 a průběh celého závodu se dá údajně popsat jako profesionální wrestling závodního světa. Nic podobného prý zkrátka v motorsportu neuvidíte.
A to platí nejen pro show, ale i pro techniku těchto strojů. Pod kapotou totiž obvykle ukrývají 8.8 litrové motory V8 s přeplňováním kompresorem, které nabízí výkon v rozmezí 1 300 až 1500 koní. Nechybí extrémně odolný podvozek, uzavíratelný zadní diferenciál a řízení zadních kol s elektrickým posilovačem.
Na plechových ráfcích, které mívají rozměr okolo 25 až 34 palců (65 - 86 cm), bývají obvykle obuty pneumatiky vysoké 66 palců (168 cm), které dodává společnost Balkrishna Industries Limited. Právě tyto pneumatiky pak dovolují jezdcům předvádět dost šílené kousky, během kterých jsou Monster Trucky schopné jezdit jen po jedné nápravě, skákat do dálky i předvádět různá salta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.