Technici v Aston Martinu se v současnosti věnují celé řadě zajímavých projektů, přičemž jedním z těch nejpůsobivějších je bezesporu obnovená výroba 25 kusů modelu DB5. Zcela nové vozy, které se vyráběly v první polovině šedesátých let, však nejsou jen návratem ke starým kořenům. Pod kapotou totiž ukrývají vybavení inspirované slavnou bonovkou Goldfinger.
Aston Martin DB5, vyráběný mezi lety 1963 až 1965, je dodnes považován za jedno z nejikoničtějších vozidel vyráběných v Británii. K jeho statutu nesmrtelné ikony mu však bezesporu pomohla i role v několika filmech s postavou Jamese Bonda.
Tím prvním filmem byla dnes ikonická bondovka „Goldfinger," ve které se Aston Martin pochlubil i několika speciálními hračkami z nadstandardní výbavy od Q. A stejné hračky by mělo nabídnout i 25 staro-nových Astonů, na jejichž výrobě momentálně spolupracují lidé ze společnosti EON Production. Samotná konstrukce pak probíhá v závodu Newport Pagnell, kde se mezi lety 1963 až 1965 vyráběly i originální Aston Martiny DB5.
První kus novodobého „Goldfinger DB5 Continuation" série se speciální výbavou inspirovanou filmem už ale pomalu začíná nabírat ty správné tvary a pod jeho kapotou se objevují skutečně neobvyklá vylepšení. S těmi pomáhá i specialista na zvláštní filmové efekty Chris Corbould, který úpravy vymýšlí a následně i zkouší jejich funkce.
A co všechno by vlastně měl speciální Aston Martin nabízet? V zadní části exteriéru se počítá se zařízením na vytváření kouře, replikou systému na rozstřikování oleje (v tomto případě vody), otočnou registrační značkou se třemi čísly, simulovanými přednímu kulomety, zadním neprůstřelným štítem a předními beranidly ukrytými v nárazníku.
Interiér by měl nabídnout simulovanou radarovou mapu se sledováním bodu, telefon integrovaný do dveří, hlavici řadící páky se speciálním tlačítkem, speciální přepínače ve středovém panelu i loketní opěrce a speciální úložný prostor na zbraň pod sedadlem.
„Hlavní výzvou pro nás bylo přepracovat technické vychytávky z filmového světa a přenést je do spotřebitelského produktu," uvedl Corbould. „Ve filmovém světě máme v určitých aspektech povoleno 'podvádět'. Například máme čtyři rozdílná auta pro zástavbu čtyř různých věcí. A takový luxus u těchto DB5 samozřejmě nemáme, neboť musíme dostat všechny úpravy do jednoho auta."
Pro konstruktéry se tak bezesporu jedná o poměrně náročnou práci, což se ostatně promítlo i do cen. Každý z 25 plánovaných kousků DB5 „Goldfinger" má totiž vyjít na 2.75 milionu liber a to před zdaněním. Tedy okolo 81,7 milionu korun bez daně!
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?