Technici v Aston Martinu se v současnosti věnují celé řadě zajímavých projektů, přičemž jedním z těch nejpůsobivějších je bezesporu obnovená výroba 25 kusů modelu DB5. Zcela nové vozy, které se vyráběly v první polovině šedesátých let, však nejsou jen návratem ke starým kořenům. Pod kapotou totiž ukrývají vybavení inspirované slavnou bonovkou Goldfinger.
Aston Martin DB5, vyráběný mezi lety 1963 až 1965, je dodnes považován za jedno z nejikoničtějších vozidel vyráběných v Británii. K jeho statutu nesmrtelné ikony mu však bezesporu pomohla i role v několika filmech s postavou Jamese Bonda.
Tím prvním filmem byla dnes ikonická bondovka „Goldfinger," ve které se Aston Martin pochlubil i několika speciálními hračkami z nadstandardní výbavy od Q. A stejné hračky by mělo nabídnout i 25 staro-nových Astonů, na jejichž výrobě momentálně spolupracují lidé ze společnosti EON Production. Samotná konstrukce pak probíhá v závodu Newport Pagnell, kde se mezi lety 1963 až 1965 vyráběly i originální Aston Martiny DB5.
První kus novodobého „Goldfinger DB5 Continuation" série se speciální výbavou inspirovanou filmem už ale pomalu začíná nabírat ty správné tvary a pod jeho kapotou se objevují skutečně neobvyklá vylepšení. S těmi pomáhá i specialista na zvláštní filmové efekty Chris Corbould, který úpravy vymýšlí a následně i zkouší jejich funkce.
A co všechno by vlastně měl speciální Aston Martin nabízet? V zadní části exteriéru se počítá se zařízením na vytváření kouře, replikou systému na rozstřikování oleje (v tomto případě vody), otočnou registrační značkou se třemi čísly, simulovanými přednímu kulomety, zadním neprůstřelným štítem a předními beranidly ukrytými v nárazníku.
Interiér by měl nabídnout simulovanou radarovou mapu se sledováním bodu, telefon integrovaný do dveří, hlavici řadící páky se speciálním tlačítkem, speciální přepínače ve středovém panelu i loketní opěrce a speciální úložný prostor na zbraň pod sedadlem.
„Hlavní výzvou pro nás bylo přepracovat technické vychytávky z filmového světa a přenést je do spotřebitelského produktu," uvedl Corbould. „Ve filmovém světě máme v určitých aspektech povoleno 'podvádět'. Například máme čtyři rozdílná auta pro zástavbu čtyř různých věcí. A takový luxus u těchto DB5 samozřejmě nemáme, neboť musíme dostat všechny úpravy do jednoho auta."
Pro konstruktéry se tak bezesporu jedná o poměrně náročnou práci, což se ostatně promítlo i do cen. Každý z 25 plánovaných kousků DB5 „Goldfinger" má totiž vyjít na 2.75 milionu liber a to před zdaněním. Tedy okolo 81,7 milionu korun bez daně!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?