Technici v Aston Martinu se v současnosti věnují celé řadě zajímavých projektů, přičemž jedním z těch nejpůsobivějších je bezesporu obnovená výroba 25 kusů modelu DB5. Zcela nové vozy, které se vyráběly v první polovině šedesátých let, však nejsou jen návratem ke starým kořenům. Pod kapotou totiž ukrývají vybavení inspirované slavnou bonovkou Goldfinger.
Aston Martin DB5, vyráběný mezi lety 1963 až 1965, je dodnes považován za jedno z nejikoničtějších vozidel vyráběných v Británii. K jeho statutu nesmrtelné ikony mu však bezesporu pomohla i role v několika filmech s postavou Jamese Bonda.
Tím prvním filmem byla dnes ikonická bondovka „Goldfinger," ve které se Aston Martin pochlubil i několika speciálními hračkami z nadstandardní výbavy od Q. A stejné hračky by mělo nabídnout i 25 staro-nových Astonů, na jejichž výrobě momentálně spolupracují lidé ze společnosti EON Production. Samotná konstrukce pak probíhá v závodu Newport Pagnell, kde se mezi lety 1963 až 1965 vyráběly i originální Aston Martiny DB5.
První kus novodobého „Goldfinger DB5 Continuation" série se speciální výbavou inspirovanou filmem už ale pomalu začíná nabírat ty správné tvary a pod jeho kapotou se objevují skutečně neobvyklá vylepšení. S těmi pomáhá i specialista na zvláštní filmové efekty Chris Corbould, který úpravy vymýšlí a následně i zkouší jejich funkce.
A co všechno by vlastně měl speciální Aston Martin nabízet? V zadní části exteriéru se počítá se zařízením na vytváření kouře, replikou systému na rozstřikování oleje (v tomto případě vody), otočnou registrační značkou se třemi čísly, simulovanými přednímu kulomety, zadním neprůstřelným štítem a předními beranidly ukrytými v nárazníku.
Interiér by měl nabídnout simulovanou radarovou mapu se sledováním bodu, telefon integrovaný do dveří, hlavici řadící páky se speciálním tlačítkem, speciální přepínače ve středovém panelu i loketní opěrce a speciální úložný prostor na zbraň pod sedadlem.
„Hlavní výzvou pro nás bylo přepracovat technické vychytávky z filmového světa a přenést je do spotřebitelského produktu," uvedl Corbould. „Ve filmovém světě máme v určitých aspektech povoleno 'podvádět'. Například máme čtyři rozdílná auta pro zástavbu čtyř různých věcí. A takový luxus u těchto DB5 samozřejmě nemáme, neboť musíme dostat všechny úpravy do jednoho auta."
Pro konstruktéry se tak bezesporu jedná o poměrně náročnou práci, což se ostatně promítlo i do cen. Každý z 25 plánovaných kousků DB5 „Goldfinger" má totiž vyjít na 2.75 milionu liber a to před zdaněním. Tedy okolo 81,7 milionu korun bez daně!
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.