Automobilka Toyota pro letošní ročník slavnosti Legendy připravila českou premiéru nového modelu Supra. Ve výstavní premiéře se představí také sedan vyšší střední třídy Camry, který se do Evropy vrací po 15 letech, a nové modely RAV4 a Corolla.
Legendární sportovní vůz Supra se na trh vrátil po 17 letech a rezervovat si jej bylo možné od loňského října, letošní produkce už je vyprodaná. Supra má motor o zdvihovém objemu 3,0 litru a ve spolupráci s turbodmychadlem typu Twin Scroll dosahuje nejvyššího výkonu 340 koní a točivého momentu 500 Nm. Vybavená je osmistupňovou automatickou převodovkou.
Výrobu oblíbené a uctívané vlajkové lodi Supra sice Toyota ukončila již v roce 2002, ale v letošním roce ji vzkřísila, v evropské premiéře na 88. ročníku mezinárodního ženevského autosalonu.
Camry se prodalo už 19 milionů kusů
Nová Camry je vybavena nejvýkonnějším hybridním motorem o objemu 2,5 litru. Kromě snížených emisí slibuje spotřebu 4,2 l na 100 km. Vyrábí se už od roku 1982. Prodává se ve více než sto zemích světa a celkové prodeje už překročily 19 milionů kusů.
"Toyota letos na Legendách vystaví opravdové lahůdky. Návštěvníci si můžou vychutnat návrat dvou našich ikon Supry a Camry, ale i zbrusu nové modely s revolučním hybridním ústrojím. Nová Supra je se svou historií a sportovním naturelem přesně ten typ vozu, který se na tuto oslavu motorismu hodí," říká mluvčí Toyota Česká republika Jitka Jechová.
Pátá generace přelomového SUV RAV4
Toyota na Legendách představí také další letošní novinku, pátou generaci kompaktního SUV RAV4 s hybridním pohonem o celkovém výkonu 222 koní. Představuje robustní SUV s hybridním pohonem a nízkým těžištěm díky nové podvozkové platformě. Nový model navazuje na původní RAV4 poprvé představený v roce 1994, kterým Toyota ukázala světu úplně nový typ vozu.
Nová RAV4 nabízí hybridní pohon s autonomním dobíjením, pro nějž se rozhoduje už drtivá většina zájemců ze zemí západní Evropy. V roce 2018 to bylo už 85 procent řidičů.
Renesance neprodávanějšího auta světa
Novinkou na Legendách je také nová Toyota Corolla 12. generace, která prošla výraznou renesancí a představuje se zde jako sedan, hatchback i kombi pod označením Touring Sports. Samozřejmě včetně oblíbených hybridních pohonů. Mezi její největší přednosti patří podvozková architektura TNGA typu GA-C, která zajišťuje jízdní dynamiku i vyšší bezpečnost.
Hatchback a Touring Sports jsou prvními modely, které umožňují volit mezi dvěma různými hybridními pohony s autonomním dobíjením – vylepšeným ústrojím 1,8 litru o výkonu 122 koní, nebo zbrusu novou jednotkou 2,0 litru o výkonu 180 koní.
Všechny nové modely Corolla mají jen jeden klasický spalovací motor, a to přeplňovanou benzínovou jednotku 1,2 litru o výkonu 114 k pro hatchback a Touring Sports, nebo 1,6 litru o výkonu 132 k pro verzi sedan.
Již 6. ročník motoristické slavnosti Legendy se koná od 17. do 19. května na výstavišti v pražských Holešovicích. Celkově se zde představí více než tisíc aut v hodnotě přes jednu miliardu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?