Citroën byl vždy znám pro svůj originální design a odvážná technická řešení. Oboje se uplatňovalo zejména na vlajkových lodích značky, což byly nejčastěji velké pohodlné sedany. A přesně takového vozu bychom se měli brzy opět dočkat.
S ukončením výroby sedanu C6 v roce 2012 byl Citroën ve většině světa bez pořádné vlajkové lodi. Tomuto problému nepomohlo ani oddělení řady DS do samostatné značky, Citroën tak zůstal sice s docela originálně řešenými modely, avšak jen z nižších tříd. V Číně se nabízí druhá generace sedanu C6, jde však o velmi konvenční a nezajímavý model, který nikterak nenavazuje na tradici Citroënu.
Tento stav se však brzy zřejmě změní, jak potvrdila výkoná ředitelka Citroënu Linda Jackson. V rozhovoru na autosalonu v Šanghaji totiž prozradila, že Citroën je momentálně v naprosto ideální pozici pro uvedení nového velkého sedanu a že jeden takový vůz značka mít bude. Aby byl Citroën brán jako opravdu světová automobilka, je podle ní potřeba mít v portfoliu zástupce všech tříd, od malých vozů přes SUV až po velké sedany.
Hlavně ale zmínila, že až takový vůz s logem Citroënu přijde, bude se odlišovat od ostatní produkce. Trh je podle ní pro takový automobil připravený a během pár let jej uvidíme. Postaven bude na platformě EMP, na které PSA staví své větší modely jako Peugeot 508 nebo Opel Grandland X. Tato platforma umožňuje jak využití spalovacích motorů, tak plug-in hybridní, nová varianta platformy, na které se momentálně pracuje už bude ale umožňovat i čistě elektrické modely.
Co se týče vzhledu, budoucí velký model Citroënu se zřejmě inpiruje u konceptu CXperience z roku 2016.Místo tradičního sedanu tak půjde spíše o pětidvéřový fastback, tedy stejný posun jaký udělal Peugeot u svého modelu 508. Jak se podaří Citroënu navázat na legendární vozy jako DS, CX nebo XM, uvidíme snad již do dvou let.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.