Citroën byl vždy znám pro svůj originální design a odvážná technická řešení. Oboje se uplatňovalo zejména na vlajkových lodích značky, což byly nejčastěji velké pohodlné sedany. A přesně takového vozu bychom se měli brzy opět dočkat.
S ukončením výroby sedanu C6 v roce 2012 byl Citroën ve většině světa bez pořádné vlajkové lodi. Tomuto problému nepomohlo ani oddělení řady DS do samostatné značky, Citroën tak zůstal sice s docela originálně řešenými modely, avšak jen z nižších tříd. V Číně se nabízí druhá generace sedanu C6, jde však o velmi konvenční a nezajímavý model, který nikterak nenavazuje na tradici Citroënu.
Tento stav se však brzy zřejmě změní, jak potvrdila výkoná ředitelka Citroënu Linda Jackson. V rozhovoru na autosalonu v Šanghaji totiž prozradila, že Citroën je momentálně v naprosto ideální pozici pro uvedení nového velkého sedanu a že jeden takový vůz značka mít bude. Aby byl Citroën brán jako opravdu světová automobilka, je podle ní potřeba mít v portfoliu zástupce všech tříd, od malých vozů přes SUV až po velké sedany.
Hlavně ale zmínila, že až takový vůz s logem Citroënu přijde, bude se odlišovat od ostatní produkce. Trh je podle ní pro takový automobil připravený a během pár let jej uvidíme. Postaven bude na platformě EMP, na které PSA staví své větší modely jako Peugeot 508 nebo Opel Grandland X. Tato platforma umožňuje jak využití spalovacích motorů, tak plug-in hybridní, nová varianta platformy, na které se momentálně pracuje už bude ale umožňovat i čistě elektrické modely.
Co se týče vzhledu, budoucí velký model Citroënu se zřejmě inpiruje u konceptu CXperience z roku 2016.Místo tradičního sedanu tak půjde spíše o pětidvéřový fastback, tedy stejný posun jaký udělal Peugeot u svého modelu 508. Jak se podaří Citroënu navázat na legendární vozy jako DS, CX nebo XM, uvidíme snad již do dvou let.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.