Citroën byl vždy znám pro svůj originální design a odvážná technická řešení. Oboje se uplatňovalo zejména na vlajkových lodích značky, což byly nejčastěji velké pohodlné sedany. A přesně takového vozu bychom se měli brzy opět dočkat.
S ukončením výroby sedanu C6 v roce 2012 byl Citroën ve většině světa bez pořádné vlajkové lodi. Tomuto problému nepomohlo ani oddělení řady DS do samostatné značky, Citroën tak zůstal sice s docela originálně řešenými modely, avšak jen z nižších tříd. V Číně se nabízí druhá generace sedanu C6, jde však o velmi konvenční a nezajímavý model, který nikterak nenavazuje na tradici Citroënu.
Tento stav se však brzy zřejmě změní, jak potvrdila výkoná ředitelka Citroënu Linda Jackson. V rozhovoru na autosalonu v Šanghaji totiž prozradila, že Citroën je momentálně v naprosto ideální pozici pro uvedení nového velkého sedanu a že jeden takový vůz značka mít bude. Aby byl Citroën brán jako opravdu světová automobilka, je podle ní potřeba mít v portfoliu zástupce všech tříd, od malých vozů přes SUV až po velké sedany.
Hlavně ale zmínila, že až takový vůz s logem Citroënu přijde, bude se odlišovat od ostatní produkce. Trh je podle ní pro takový automobil připravený a během pár let jej uvidíme. Postaven bude na platformě EMP, na které PSA staví své větší modely jako Peugeot 508 nebo Opel Grandland X. Tato platforma umožňuje jak využití spalovacích motorů, tak plug-in hybridní, nová varianta platformy, na které se momentálně pracuje už bude ale umožňovat i čistě elektrické modely.
Co se týče vzhledu, budoucí velký model Citroënu se zřejmě inpiruje u konceptu CXperience z roku 2016.Místo tradičního sedanu tak půjde spíše o pětidvéřový fastback, tedy stejný posun jaký udělal Peugeot u svého modelu 508. Jak se podaří Citroënu navázat na legendární vozy jako DS, CX nebo XM, uvidíme snad již do dvou let.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.