Citroën byl vždy znám pro svůj originální design a odvážná technická řešení. Oboje se uplatňovalo zejména na vlajkových lodích značky, což byly nejčastěji velké pohodlné sedany. A přesně takového vozu bychom se měli brzy opět dočkat.
S ukončením výroby sedanu C6 v roce 2012 byl Citroën ve většině světa bez pořádné vlajkové lodi. Tomuto problému nepomohlo ani oddělení řady DS do samostatné značky, Citroën tak zůstal sice s docela originálně řešenými modely, avšak jen z nižších tříd. V Číně se nabízí druhá generace sedanu C6, jde však o velmi konvenční a nezajímavý model, který nikterak nenavazuje na tradici Citroënu.
Tento stav se však brzy zřejmě změní, jak potvrdila výkoná ředitelka Citroënu Linda Jackson. V rozhovoru na autosalonu v Šanghaji totiž prozradila, že Citroën je momentálně v naprosto ideální pozici pro uvedení nového velkého sedanu a že jeden takový vůz značka mít bude. Aby byl Citroën brán jako opravdu světová automobilka, je podle ní potřeba mít v portfoliu zástupce všech tříd, od malých vozů přes SUV až po velké sedany.
Hlavně ale zmínila, že až takový vůz s logem Citroënu přijde, bude se odlišovat od ostatní produkce. Trh je podle ní pro takový automobil připravený a během pár let jej uvidíme. Postaven bude na platformě EMP, na které PSA staví své větší modely jako Peugeot 508 nebo Opel Grandland X. Tato platforma umožňuje jak využití spalovacích motorů, tak plug-in hybridní, nová varianta platformy, na které se momentálně pracuje už bude ale umožňovat i čistě elektrické modely.
Co se týče vzhledu, budoucí velký model Citroënu se zřejmě inpiruje u konceptu CXperience z roku 2016.Místo tradičního sedanu tak půjde spíše o pětidvéřový fastback, tedy stejný posun jaký udělal Peugeot u svého modelu 508. Jak se podaří Citroënu navázat na legendární vozy jako DS, CX nebo XM, uvidíme snad již do dvou let.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?