Citroën byl vždy znám pro svůj originální design a odvážná technická řešení. Oboje se uplatňovalo zejména na vlajkových lodích značky, což byly nejčastěji velké pohodlné sedany. A přesně takového vozu bychom se měli brzy opět dočkat.
S ukončením výroby sedanu C6 v roce 2012 byl Citroën ve většině světa bez pořádné vlajkové lodi. Tomuto problému nepomohlo ani oddělení řady DS do samostatné značky, Citroën tak zůstal sice s docela originálně řešenými modely, avšak jen z nižších tříd. V Číně se nabízí druhá generace sedanu C6, jde však o velmi konvenční a nezajímavý model, který nikterak nenavazuje na tradici Citroënu.
Tento stav se však brzy zřejmě změní, jak potvrdila výkoná ředitelka Citroënu Linda Jackson. V rozhovoru na autosalonu v Šanghaji totiž prozradila, že Citroën je momentálně v naprosto ideální pozici pro uvedení nového velkého sedanu a že jeden takový vůz značka mít bude. Aby byl Citroën brán jako opravdu světová automobilka, je podle ní potřeba mít v portfoliu zástupce všech tříd, od malých vozů přes SUV až po velké sedany.
Hlavně ale zmínila, že až takový vůz s logem Citroënu přijde, bude se odlišovat od ostatní produkce. Trh je podle ní pro takový automobil připravený a během pár let jej uvidíme. Postaven bude na platformě EMP, na které PSA staví své větší modely jako Peugeot 508 nebo Opel Grandland X. Tato platforma umožňuje jak využití spalovacích motorů, tak plug-in hybridní, nová varianta platformy, na které se momentálně pracuje už bude ale umožňovat i čistě elektrické modely.
Co se týče vzhledu, budoucí velký model Citroënu se zřejmě inpiruje u konceptu CXperience z roku 2016.Místo tradičního sedanu tak půjde spíše o pětidvéřový fastback, tedy stejný posun jaký udělal Peugeot u svého modelu 508. Jak se podaří Citroënu navázat na legendární vozy jako DS, CX nebo XM, uvidíme snad již do dvou let.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?