Závodní týmy Aston Martin Red Bull a Scuderia Toro Rosso se pochlubily svým novým Energy Station, který e bude doprovázet jak na nadcházející Velké ceně Španělska, tak během dalších osmi evropských závodů. Dřevěná budova, označovaná v Rakousku jako Holzhaus, je přitom působivá nejen svým komfortem a elegancí, ale také konstrukcí.
Podle Red Bull vyžaduje stavba přítomnost 25 pracovníků, dvou jeřábů a dvou vysokozdvižných vozíků. Dobře sehraný tým by pak měl mít postaveno během cca 32 hodin, což je vzhledem k rozměrům opravdu působivé. Ještě působivější je však dovětek, že rozebírání jde ještě rychleji.
Budova je zkonstruována převážně z udržitelně získaného australského dřeva, které pochází z oblasti Štýrska. Nemovitost je 32 metrů dlouhá, 11 metrů široká a zaujímá plochu 1 221 metrů čtverečních. Díky chytré konstrukci a využití materiálů se však obejde i bez klimatizace, což je její další velké enviromentální plus.
Uvnitř budovy by mělo být okolo 59 televizních obrazovek, 32 kilometrů kabelů a 211 m2 umělého trávníku. Nechybí samozřejmě plně vybavená kuchyně, která během každého závodního týdne vyprodukuje údajně okolo 100 kilogramů těstovin, 120 kilogramů ryb a 180 kilogramů masa.
„S představením naši nové Energy Station, v Rakousku známé spíš jako Holzhaus, zcela měníme hru. Je to udržitelná stavba navržená podle současných i budoucích požadavků nás i Toro Rosso, která do Paddocku F1 přináší kousek Štýrských Alp. Pokud uvidí alespoň polovinu těch dramat co stará Energy Station, povede si dobře," uvedl Christian Horner, ředitel týmu RedBull.
Po Velké ceně Španělska bude nová Energy Station rozebrána a převezena do Monaka, kde by podle informací webu Carscoops, který na elegantní dřevostavbu upozornil, měla být postavena na plovoucím člunu / pontonu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?