Závodní týmy Aston Martin Red Bull a Scuderia Toro Rosso se pochlubily svým novým Energy Station, který e bude doprovázet jak na nadcházející Velké ceně Španělska, tak během dalších osmi evropských závodů. Dřevěná budova, označovaná v Rakousku jako Holzhaus, je přitom působivá nejen svým komfortem a elegancí, ale také konstrukcí.
Podle Red Bull vyžaduje stavba přítomnost 25 pracovníků, dvou jeřábů a dvou vysokozdvižných vozíků. Dobře sehraný tým by pak měl mít postaveno během cca 32 hodin, což je vzhledem k rozměrům opravdu působivé. Ještě působivější je však dovětek, že rozebírání jde ještě rychleji.
Budova je zkonstruována převážně z udržitelně získaného australského dřeva, které pochází z oblasti Štýrska. Nemovitost je 32 metrů dlouhá, 11 metrů široká a zaujímá plochu 1 221 metrů čtverečních. Díky chytré konstrukci a využití materiálů se však obejde i bez klimatizace, což je její další velké enviromentální plus.
Uvnitř budovy by mělo být okolo 59 televizních obrazovek, 32 kilometrů kabelů a 211 m2 umělého trávníku. Nechybí samozřejmě plně vybavená kuchyně, která během každého závodního týdne vyprodukuje údajně okolo 100 kilogramů těstovin, 120 kilogramů ryb a 180 kilogramů masa.
„S představením naši nové Energy Station, v Rakousku známé spíš jako Holzhaus, zcela měníme hru. Je to udržitelná stavba navržená podle současných i budoucích požadavků nás i Toro Rosso, která do Paddocku F1 přináší kousek Štýrských Alp. Pokud uvidí alespoň polovinu těch dramat co stará Energy Station, povede si dobře," uvedl Christian Horner, ředitel týmu RedBull.
Po Velké ceně Španělska bude nová Energy Station rozebrána a převezena do Monaka, kde by podle informací webu Carscoops, který na elegantní dřevostavbu upozornil, měla být postavena na plovoucím člunu / pontonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.