Závodní týmy Aston Martin Red Bull a Scuderia Toro Rosso se pochlubily svým novým Energy Station, který e bude doprovázet jak na nadcházející Velké ceně Španělska, tak během dalších osmi evropských závodů. Dřevěná budova, označovaná v Rakousku jako Holzhaus, je přitom působivá nejen svým komfortem a elegancí, ale také konstrukcí.
Podle Red Bull vyžaduje stavba přítomnost 25 pracovníků, dvou jeřábů a dvou vysokozdvižných vozíků. Dobře sehraný tým by pak měl mít postaveno během cca 32 hodin, což je vzhledem k rozměrům opravdu působivé. Ještě působivější je však dovětek, že rozebírání jde ještě rychleji.
Budova je zkonstruována převážně z udržitelně získaného australského dřeva, které pochází z oblasti Štýrska. Nemovitost je 32 metrů dlouhá, 11 metrů široká a zaujímá plochu 1 221 metrů čtverečních. Díky chytré konstrukci a využití materiálů se však obejde i bez klimatizace, což je její další velké enviromentální plus.
Uvnitř budovy by mělo být okolo 59 televizních obrazovek, 32 kilometrů kabelů a 211 m2 umělého trávníku. Nechybí samozřejmě plně vybavená kuchyně, která během každého závodního týdne vyprodukuje údajně okolo 100 kilogramů těstovin, 120 kilogramů ryb a 180 kilogramů masa.
„S představením naši nové Energy Station, v Rakousku známé spíš jako Holzhaus, zcela měníme hru. Je to udržitelná stavba navržená podle současných i budoucích požadavků nás i Toro Rosso, která do Paddocku F1 přináší kousek Štýrských Alp. Pokud uvidí alespoň polovinu těch dramat co stará Energy Station, povede si dobře," uvedl Christian Horner, ředitel týmu RedBull.
Po Velké ceně Španělska bude nová Energy Station rozebrána a převezena do Monaka, kde by podle informací webu Carscoops, který na elegantní dřevostavbu upozornil, měla být postavena na plovoucím člunu / pontonu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).