Společnost Honda pokračuje ve své strategii „Electric Vision“ oznámením jména nového městského elektromobilu a potvrzením hybridního pohonu pro zcela nový model Jazz, který by měl mít premiéru ještě letos na autosalonu v Tokiu.
Společnost Honda pokračuje ve své strategii „Electric Vision“ pro Evropu potvrzením jména svého prvního plně elektrifikovaného městského vozidla – „Honda e“ – a oznámením, že model Jazz nové generace bude k dispozici s hybridním hnacím ústrojím s technologií inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD).
Cílem strategie „Electric Vision“, kterou společnost Honda potvrdila a ještě zdůraznila na ženevském autosalonu 2019, je to, že do roku 2025 mají všechny vozy této značky prodávané v Evropě mít elektrifikovaná hnací ústrojí.
Vůz Honda e, který byl v Ženevě představen jako výrobní prototyp, je prvním modelem společnosti Honda, který využívá unikátní platformy pro elektromobily a svým designem i použitou technologií znamená odvážný krok vpřed. Tento kompaktní elektromobil nabízí dynamické jízdní vlastnosti charakteristické pro značku Honda, k nimž přispívá sportovně laděný pohon zadní nápravy a pokročilé elektrické hnací ústrojí.
O vůz Honda e již vyjádřilo zájem více než 22 000 zákazníků po celé Evropě a zájemci mohou nalézt více informací na webových stránkách Honda zde. Z nejdůležitějších parametrů však můžeme zmínit například dojezd více než 200 km na jedno nabití a také schopnost nabít u rychlonabíjecích stanic akumulátory na 80 % kapacity během pouhých 30 minut. Pro elektromobil určený do města se tak jedná o skvělé parametry.
Hybridní systém i-MMD, který bude k dispozici u nové generace oblíbeného modelu Jazz, již vzbudil po celé Evropě široký ohlas díky vysoké míře praktičnosti a propracování, které prokazuje v novém modelu CR-V Hybrid. V souladu s cílem kompletní elektrifikace do roku 2025, společnost Honda rozšíří použití svého hybridního systému i-MMD se dvěma motory a jeho zavedení u vozů v menších segmentech.
Model Jazz nové generace bude mít premiéru ještě letos na tokijském autosalonu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.