Véronique Gillardeau, ředitelka prestižní firmy na chov ústřic, opět oslovila studio Peugeot Design Lab pro realizaci originálního projektu. Zákazníkům firmy Gillardeau nabízí možnost zapůjčení elektrických tříkolek, které jim zprostředkují unikátní zážitek spojený s piknikem na ostrově Île de Ré.
Povzbuzena úspěchem foodtrucků „Marcelle“, které vytvořilo studio Peugeot Design Lab, se firma Gillardeau na studio opět obrátila, aby navrhlo „bistrokolo“. Designéři Peugeot vytvořili tříkolku, kterou vybavili důmyslným skládacím stolkem, aby si zákazníci mohli vychutnat ústřice, a také zabudovanou ledničkou, která zaručuje čerstvost. Tříkolku, pokřtěnou „Le Petit Gégé“, lze v současné době potkat ve francouzském městě Saint-Martin-de-Ré.
Gillardeau nabízí zákazníkům novou formu „take away“
Společnost Gillardeau sídlí v centru francouzského ostrova Île de Ré v městě Saint-Martin-de-Ré. Ostrov v Atlantském oceánu leží jen několik kilometrů od kontinentu, se kterým je spojen bezmála tříkilometrovým mostem. Toto umístění předurčuje firmu k chovu a prodeji ústřic. Nyní přichází Gillardeau s kreativní nabídkou možnosti zapůjčení tříkolky pro piknik u moře s rodinou nebo přáteli.
Tříkolka dokáže pojmout jídlo a nápoje pro 12 osob a díky elektromotoru ji lze používat zcela bez námahy. Dojezd až 160 kilometrů k cestování po ostrově Île de Ré zcela postačuje.
„Společně se studiem Peugeot Design Lab jsme vytvořili pět mobilních foodtrucků „Marcelle“. Jejich úspěch na trzích a různých akcích mě přiměl k nové spolupráci se studiem. Chtěla jsem našim zákazníkům nabídnout nový koncept, vhodný pro ostrov Île de Ré. Společně s designéry Peugeot se vykrystalizovala představa „bistrokola“. Naši zákazníci si mohou pronajmout tříkolku, vychutnat si ústřice Gillardeau® na barovém stole a současně krásný výhled na moře. Tříkolku jsem pojmenovala „Le Petit Gégé“ jako poctu Gérardu Gillardeau, vnukovi zakladatele naší firmy. Byl vášnivý cyklista a váhal, zda se stát profesionálním cyklistou, nebo chovatelem ústřic,“ prohlásila Véronique Gillardeau, spoluředitelka stejnojmenné společnosti.
Zobrazit příspěvek na InstagramuPEUGEOT Design Lab designs a food bike for @maison_gillardeau Véronique Gillardeau, co-director of the prestigious Gillardeau oyster farm, is offering her customers an electrically-assisted tricycle to hire for picnicking on the Île de Ré. Following the success of her “Marcelle” food trucks, created by PEUGEOT Design Lab, she called upon the studio once again to design her “bistro bike”. PEUGEOT’s designers equipped it with an ingenious folding table for customers to enjoy their oysters on, as well as an integrated refrigerator to keep them cool. Christened “Le Petit Gégé”, the tricycle is currently operating in Saint-Martin-de-Ré. . . . #peugeot #peugeotdesignlab #peugeotdesign #designer #designstudio #design #productdesign #industrialdesign #bike #foodbike #oysters #electricbike
Špičkové „bistrokolo“ z ateliérů studia Peugeot Design Lab
Designéři studia Peugeot Design Lab vymysleli mechanismus pohybu, úložné prostory a styl tříkolky.
Při jízdě na tříkolce chrání pracovní plochu a skladovací přihrádky stůl. Po zastavení se rozloží a stane se z něj servírovací bar. Pracovní plocha má tři odkládací přihrádky. Chladnička udržuje čerstvost ústřic a nápojů, další přihrádka je určena pro příbory a nástroje pro přípravu ústřic. K dispozici je také koš na prázdné lastury po pikniku. Zúžená zadní část trojkolky zajištěná koženými panty evokuje kapotu klasického auta. Dřevěné a nerezové prvky se inspirují tradicemi chovu ústřic. Černý lak a logo posiluje prestiž firmy Gillardeau.Tříkolka „Le Petit Gégé“ vyrobená exkluzivně pro firmu Gillardeau, si vyžádala tři měsíce příprav. Výrobou byla pověřena firma Gruau Le Mans. K zapůjčení je v prostorách firmy Gillardeau na pláži v Saint-Martin-de-Ré.
Tříkolka „Le Petit Gégé“ je novým ambasadorem společnosti Gillardeau a přebírá ducha foodtrucků, které se staly vizitkou práce studia Peugeot Design Lab. Foodtrucky „Marcelle“ navrhlo studio Peugeot Design Lab pro Gillardeau v polovině roku 2017. Jsou opatřeny pultem, který se vysune ze zadní strany vozu Peugeot Expert. Kuchař, který otevírá ústřice, je na stejné úrovni jako zákazníci, kteří tak vidí veškerou přípravu. Jméno „Marcelle“ je poctou dceři zakladatele firmy Gillardeau, která ve firmě působila na začátku dvacátého století.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.