Peugeot „Le Petit Gégé": Neobvyklá tříkolka pro milovníky pikniků

Peugeot Le Petit Gégé
Peugeot Le Petit Gégé, foto: Peugeot
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. května 2019 09:36
Sdílej:

Véronique Gillardeau, ředitelka prestižní firmy na chov ústřic, opět oslovila studio Peugeot Design Lab pro realizaci originálního projektu. Zákazníkům firmy Gillardeau nabízí možnost zapůjčení elektrických tříkolek, které jim zprostředkují unikátní zážitek spojený s piknikem na ostrově Île de Ré.

Povzbuzena úspěchem foodtrucků „Marcelle“, které vytvořilo studio Peugeot Design Lab, se firma Gillardeau na studio opět obrátila, aby navrhlo „bistrokolo“. Designéři Peugeot vytvořili tříkolku, kterou vybavili důmyslným skládacím stolkem, aby si zákazníci mohli vychutnat ústřice, a také zabudovanou ledničkou, která zaručuje čerstvost. Tříkolku, pokřtěnou „Le Petit Gégé“, lze v  současné době potkat ve francouzském městě Saint-Martin-de-Ré.

Gillardeau nabízí zákazníkům novou formu „take away“

Společnost Gillardeau sídlí v centru francouzského ostrova Île de Ré v městě Saint-Martin-de-Ré. Ostrov v Atlantském oceánu leží jen několik kilometrů od kontinentu, se kterým je spojen bezmála tříkilometrovým mostem. Toto umístění předurčuje firmu k chovu a prodeji ústřic. Nyní přichází Gillardeau s kreativní nabídkou možnosti zapůjčení tříkolky pro piknik u moře s rodinou nebo přáteli.

Tříkolka dokáže pojmout jídlo a nápoje pro 12 osob a díky elektromotoru ji lze používat zcela bez námahy. Dojezd až 160 kilometrů k cestování po ostrově Île de Ré zcela postačuje.

„Společně se studiem Peugeot Design Lab jsme vytvořili pět mobilních foodtrucků „Marcelle“. Jejich úspěch na trzích a různých akcích mě přiměl k nové spolupráci se studiem. Chtěla jsem našim zákazníkům nabídnout nový koncept, vhodný pro ostrov Île de Ré. Společně s designéry Peugeot se vykrystalizovala představa „bistrokola“. Naši zákazníci si mohou pronajmout tříkolku, vychutnat si ústřice Gillardeau® na barovém stole a současně krásný výhled na moře. Tříkolku jsem pojmenovala „Le Petit Gégé“ jako poctu Gérardu Gillardeau, vnukovi zakladatele naší firmy. Byl vášnivý cyklista a váhal, zda se stát profesionálním cyklistou, nebo chovatelem ústřic,“ prohlásila Véronique Gillardeau, spoluředitelka stejnojmenné společnosti.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

PEUGEOT Design Lab designs a food bike for @maison_gillardeau Véronique Gillardeau, co-director of the prestigious Gillardeau oyster farm, is offering her customers an electrically-assisted tricycle to hire for picnicking on the Île de Ré. Following the success of her “Marcelle” food trucks, created by PEUGEOT Design Lab, she called upon the studio once again to design her “bistro bike”. PEUGEOT’s designers equipped it with an ingenious folding table for customers to enjoy their oysters on, as well as an integrated refrigerator to keep them cool. Christened “Le Petit Gégé”, the tricycle is currently operating in Saint-Martin-de-Ré. . . . #peugeot #peugeotdesignlab #peugeotdesign #designer #designstudio #design #productdesign #industrialdesign #bike #foodbike #oysters #electricbike

Příspěvek sdílený Peugeot Design Lab (@peugeotdesignlab), Kvě 7, 2019 v 10:24 PDT

Špičkové „bistrokolo“ z ateliérů studia Peugeot Design Lab

Designéři studia Peugeot Design Lab vymysleli mechanismus pohybu, úložné prostory a styl tříkolky.

Při jízdě na tříkolce chrání pracovní plochu a skladovací přihrádky stůl. Po zastavení se rozloží a stane se z něj servírovací bar. Pracovní plocha má tři odkládací přihrádky. Chladnička udržuje čerstvost ústřic a nápojů, další přihrádka je určena pro příbory a nástroje pro přípravu ústřic. K dispozici je také koš na prázdné lastury po pikniku. Zúžená zadní část trojkolky zajištěná koženými panty evokuje kapotu klasického auta. Dřevěné a nerezové prvky se inspirují tradicemi chovu ústřic. Černý lak a logo posiluje prestiž firmy Gillardeau.

Tříkolka „Le Petit Gégé“ vyrobená exkluzivně pro firmu Gillardeau, si vyžádala tři měsíce příprav. Výrobou byla pověřena firma Gruau Le Mans. K zapůjčení je v prostorách firmy Gillardeau na pláži v Saint-Martin-de-Ré.

Tříkolka „Le Petit Gégé“ je novým ambasadorem společnosti Gillardeau a přebírá ducha foodtrucků, které se staly vizitkou práce studia Peugeot Design Lab. Foodtrucky „Marcelle“ navrhlo studio Peugeot Design Lab pro Gillardeau v polovině roku 2017. Jsou opatřeny pultem, který se vysune ze zadní strany vozu Peugeot Expert. Kuchař, který otevírá ústřice, je na stejné úrovni jako zákazníci, kteří tak vidí veškerou přípravu. Jméno „Marcelle“ je poctou dceři zakladatele firmy Gillardeau, která ve firmě působila na začátku dvacátého století.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.