Audi slaví významné výrobní jubileum v prémiové střední třídě. Před 25 lety sjel z montážní linky v Ingolstadtu první vůz Audi A4. Od té doby vyrobila značka se čtyřmi kruhy více než 7,5 milionu automobilů této modelové řady, nabízené v současnosti již v páté generaci. Poptávka po modelu Audi A4 neutuchá ani po čtvrtstoletí výroby. Model A4 byl v roce 2018 s 344 586 prodanými vozy na celém světě nejoblíbenějším modelem čtyř kruhů. Přibližně každé páté globálně dodané Audi pochází v současnosti z této modelové řady.
Audi A4 bylo nástupcem modelové řady Audi 80 a hned při zahájení výroby v roce 1994 stanovilo nová měřítka. Tento model svou elegancí, sportovností a komfortem okamžitě nadchl zákazníky na celém světě. Audi A4 se stalo bestsellerem hned v prvním kompletním roce výroby (1995). Tehdy sjelo z montážních linek 272 052 vozů. A4 je však lídrem svého segmentu i v současnosti, mimo jiné díky velkému počtu inovativních asistenčních systémů.
„Audi A4 již čtvrt století zásadním způsobem utváří image čtyř kruhů jako žádný jiný model. Ztělesňuje špičkové technologie v prémiové střední třídě, včetně inovativních výrobních technologií na nejvyšší úrovni,“ říká Albert Mayer, vedoucí výrobního závodu Audi v Ingolstadtu. „Právě pro hlavní výrobní závod Ingolstadt je Audi A4 nosným pilířem. Za pozoruhodnými úspěchy modelu A4 stojí neúnavná práce našich zaměstnanců a jejich vášeň pro naši značku.“
Peter Mosch, předseda ústřední podnikové rady společnosti AUDI AG, k tomu říká: „A4 je symbolem úspěchu značky Audi. A to díky velké obětavosti a velkému pracovnímu nasazení našich zaměstnanců v uplynulých 25 letech. Je to velkolepý výkon, na který jsme v podnikové radě velmi hrdí a k němuž srdečně blahopřeji.“
Audi A4 se těší silné poptávce i ve své již páté generaci (od roku 2015). Nejčastěji se pro vozy modelové řady A4 rozhodují zákazníci z Číny, Německa a USA. V roce 2018 pocházel každý pátý dodaný automobil Audi na německém trhu z této modelové řady. V Říši středu je nejžádanějším modelem Audi speciálně pro čínský trh vyráběná prodloužená verze.
Audi A4 je s dosud více než 7,5 milionu vyrobených vozů nejúspěšnějším modelem Audi všech dob. Od roku 2007, kdy byla představena čtvrtá generace A4, se na výrobě podílejí oba hlavní německé závody Ingolstadt a Neckarsulm. Audi navíc tento model vyrábí také lokálně pro trhy v Asii: v Čchang-čchunu v Číně a v Aurangábádu v Indii.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?