Audi slaví významné výrobní jubileum v prémiové střední třídě. Před 25 lety sjel z montážní linky v Ingolstadtu první vůz Audi A4. Od té doby vyrobila značka se čtyřmi kruhy více než 7,5 milionu automobilů této modelové řady, nabízené v současnosti již v páté generaci. Poptávka po modelu Audi A4 neutuchá ani po čtvrtstoletí výroby. Model A4 byl v roce 2018 s 344 586 prodanými vozy na celém světě nejoblíbenějším modelem čtyř kruhů. Přibližně každé páté globálně dodané Audi pochází v současnosti z této modelové řady.
Audi A4 bylo nástupcem modelové řady Audi 80 a hned při zahájení výroby v roce 1994 stanovilo nová měřítka. Tento model svou elegancí, sportovností a komfortem okamžitě nadchl zákazníky na celém světě. Audi A4 se stalo bestsellerem hned v prvním kompletním roce výroby (1995). Tehdy sjelo z montážních linek 272 052 vozů. A4 je však lídrem svého segmentu i v současnosti, mimo jiné díky velkému počtu inovativních asistenčních systémů.
„Audi A4 již čtvrt století zásadním způsobem utváří image čtyř kruhů jako žádný jiný model. Ztělesňuje špičkové technologie v prémiové střední třídě, včetně inovativních výrobních technologií na nejvyšší úrovni,“ říká Albert Mayer, vedoucí výrobního závodu Audi v Ingolstadtu. „Právě pro hlavní výrobní závod Ingolstadt je Audi A4 nosným pilířem. Za pozoruhodnými úspěchy modelu A4 stojí neúnavná práce našich zaměstnanců a jejich vášeň pro naši značku.“
Peter Mosch, předseda ústřední podnikové rady společnosti AUDI AG, k tomu říká: „A4 je symbolem úspěchu značky Audi. A to díky velké obětavosti a velkému pracovnímu nasazení našich zaměstnanců v uplynulých 25 letech. Je to velkolepý výkon, na který jsme v podnikové radě velmi hrdí a k němuž srdečně blahopřeji.“
Audi A4 se těší silné poptávce i ve své již páté generaci (od roku 2015). Nejčastěji se pro vozy modelové řady A4 rozhodují zákazníci z Číny, Německa a USA. V roce 2018 pocházel každý pátý dodaný automobil Audi na německém trhu z této modelové řady. V Říši středu je nejžádanějším modelem Audi speciálně pro čínský trh vyráběná prodloužená verze.
Audi A4 je s dosud více než 7,5 milionu vyrobených vozů nejúspěšnějším modelem Audi všech dob. Od roku 2007, kdy byla představena čtvrtá generace A4, se na výrobě podílejí oba hlavní německé závody Ingolstadt a Neckarsulm. Audi navíc tento model vyrábí také lokálně pro trhy v Asii: v Čchang-čchunu v Číně a v Aurangábádu v Indii.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?