Audi slaví významné výrobní jubileum v prémiové střední třídě. Před 25 lety sjel z montážní linky v Ingolstadtu první vůz Audi A4. Od té doby vyrobila značka se čtyřmi kruhy více než 7,5 milionu automobilů této modelové řady, nabízené v současnosti již v páté generaci. Poptávka po modelu Audi A4 neutuchá ani po čtvrtstoletí výroby. Model A4 byl v roce 2018 s 344 586 prodanými vozy na celém světě nejoblíbenějším modelem čtyř kruhů. Přibližně každé páté globálně dodané Audi pochází v současnosti z této modelové řady.
Audi A4 bylo nástupcem modelové řady Audi 80 a hned při zahájení výroby v roce 1994 stanovilo nová měřítka. Tento model svou elegancí, sportovností a komfortem okamžitě nadchl zákazníky na celém světě. Audi A4 se stalo bestsellerem hned v prvním kompletním roce výroby (1995). Tehdy sjelo z montážních linek 272 052 vozů. A4 je však lídrem svého segmentu i v současnosti, mimo jiné díky velkému počtu inovativních asistenčních systémů.
„Audi A4 již čtvrt století zásadním způsobem utváří image čtyř kruhů jako žádný jiný model. Ztělesňuje špičkové technologie v prémiové střední třídě, včetně inovativních výrobních technologií na nejvyšší úrovni,“ říká Albert Mayer, vedoucí výrobního závodu Audi v Ingolstadtu. „Právě pro hlavní výrobní závod Ingolstadt je Audi A4 nosným pilířem. Za pozoruhodnými úspěchy modelu A4 stojí neúnavná práce našich zaměstnanců a jejich vášeň pro naši značku.“
Peter Mosch, předseda ústřední podnikové rady společnosti AUDI AG, k tomu říká: „A4 je symbolem úspěchu značky Audi. A to díky velké obětavosti a velkému pracovnímu nasazení našich zaměstnanců v uplynulých 25 letech. Je to velkolepý výkon, na který jsme v podnikové radě velmi hrdí a k němuž srdečně blahopřeji.“
Audi A4 se těší silné poptávce i ve své již páté generaci (od roku 2015). Nejčastěji se pro vozy modelové řady A4 rozhodují zákazníci z Číny, Německa a USA. V roce 2018 pocházel každý pátý dodaný automobil Audi na německém trhu z této modelové řady. V Říši středu je nejžádanějším modelem Audi speciálně pro čínský trh vyráběná prodloužená verze.
Audi A4 je s dosud více než 7,5 milionu vyrobených vozů nejúspěšnějším modelem Audi všech dob. Od roku 2007, kdy byla představena čtvrtá generace A4, se na výrobě podílejí oba hlavní německé závody Ingolstadt a Neckarsulm. Audi navíc tento model vyrábí také lokálně pro trhy v Asii: v Čchang-čchunu v Číně a v Aurangábádu v Indii.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.