Audi slaví významné výrobní jubileum v prémiové střední třídě. Před 25 lety sjel z montážní linky v Ingolstadtu první vůz Audi A4. Od té doby vyrobila značka se čtyřmi kruhy více než 7,5 milionu automobilů této modelové řady, nabízené v současnosti již v páté generaci. Poptávka po modelu Audi A4 neutuchá ani po čtvrtstoletí výroby. Model A4 byl v roce 2018 s 344 586 prodanými vozy na celém světě nejoblíbenějším modelem čtyř kruhů. Přibližně každé páté globálně dodané Audi pochází v současnosti z této modelové řady.
Audi A4 bylo nástupcem modelové řady Audi 80 a hned při zahájení výroby v roce 1994 stanovilo nová měřítka. Tento model svou elegancí, sportovností a komfortem okamžitě nadchl zákazníky na celém světě. Audi A4 se stalo bestsellerem hned v prvním kompletním roce výroby (1995). Tehdy sjelo z montážních linek 272 052 vozů. A4 je však lídrem svého segmentu i v současnosti, mimo jiné díky velkému počtu inovativních asistenčních systémů.
„Audi A4 již čtvrt století zásadním způsobem utváří image čtyř kruhů jako žádný jiný model. Ztělesňuje špičkové technologie v prémiové střední třídě, včetně inovativních výrobních technologií na nejvyšší úrovni,“ říká Albert Mayer, vedoucí výrobního závodu Audi v Ingolstadtu. „Právě pro hlavní výrobní závod Ingolstadt je Audi A4 nosným pilířem. Za pozoruhodnými úspěchy modelu A4 stojí neúnavná práce našich zaměstnanců a jejich vášeň pro naši značku.“
Peter Mosch, předseda ústřední podnikové rady společnosti AUDI AG, k tomu říká: „A4 je symbolem úspěchu značky Audi. A to díky velké obětavosti a velkému pracovnímu nasazení našich zaměstnanců v uplynulých 25 letech. Je to velkolepý výkon, na který jsme v podnikové radě velmi hrdí a k němuž srdečně blahopřeji.“
Audi A4 se těší silné poptávce i ve své již páté generaci (od roku 2015). Nejčastěji se pro vozy modelové řady A4 rozhodují zákazníci z Číny, Německa a USA. V roce 2018 pocházel každý pátý dodaný automobil Audi na německém trhu z této modelové řady. V Říši středu je nejžádanějším modelem Audi speciálně pro čínský trh vyráběná prodloužená verze.
Audi A4 je s dosud více než 7,5 milionu vyrobených vozů nejúspěšnějším modelem Audi všech dob. Od roku 2007, kdy byla představena čtvrtá generace A4, se na výrobě podílejí oba hlavní německé závody Ingolstadt a Neckarsulm. Audi navíc tento model vyrábí také lokálně pro trhy v Asii: v Čchang-čchunu v Číně a v Aurangábádu v Indii.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?