Na autosalonu užitkových vozů v Birminghamu (30. dubna – 2. května) představuje skupina PSA v předpremiéře modely Peugeot Boxer Electric a Citroën Jumper Electric. Skupina PSA, která je lídrem segmentu LCV v Evropě, tak potvrzuje svůj závazek nabídnout 100 % své modelové řady v elektroverzi, a to jak u osobních, tak u užitkových vozů.
Philippe Narbeburu, ředitel divize Užitkové vozy skupiny PSA prohlásil: „V souladu s naším strategickým plánem Push to Pass pokračujeme v elektrifikaci všech našich modelových řad. Tato nová nabídka představuje pro naše značky významnou konkurenční výhodu ve velmi konkurenčním segmentu LCV. Posilujeme tak naše vedoucí postavení v Evropě a splňujeme nové potřeby bezemisního provozu, aniž bychom se vzdali užitných charakteristik a funkcí našich vozů, vycházejících z náročných požadavků našich firemních zákazníků.“
Vozy Peugeot Boxer Electric a Citroën Jumper Electric budou v nabídce s dvěma úrovněmi dojezdu podle zvolené verze: 225 km v cyklu NEDC v případě délek L1 a L2, a 270 km v cyklu NEDC v případě délek L3 a L4. Vozy budou vyráběny v továrně Sevel ve Val di Sangro (Atessa, Itálie) a následně elektrifikovány a homologovány prostřednictvím partnerské společnosti BD AUTO.
V roce 2020 budou v segmentu kompaktních furgonů k dispozici elektroverze vozů Peugeot Expert a Traveller, Citroën Jumpy a SpaceTourer, Opel/Vauxhall Vivaro Cargo a Vivaro Life.
V segmentu malých dodávek nabízí skupina PSA již od roku 1998 vozy Peugeot Partner Tepee Electric (osobní vůz) a Partner Electric (LCV), dále Citroën E-Berlingo Multispace (osobní vůz) a Berlingo Electric (UV). Nová generace těchto vozů Peugeot a Citroën, stejně tak jako vozy Opel/Vauxhall budou k dispozici v elektrické verzi do roku 2021.
K 1. září 2019 bude skupina PSA, která již před vstupem nové normy v platnost vybavila své vozy technologiemi, jako jsou selektivní katalytická redukce (SCR) a filtr pevných částic pro benzínové vozy (GPF), nabízet lehké užitkové vozy (základní verze z výroby i přestavěné vozy) se všemi vlastnostmi nutnými ke splnění nové normy Euro 6.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.