Na autosalonu užitkových vozů v Birminghamu (30. dubna – 2. května) představuje skupina PSA v předpremiéře modely Peugeot Boxer Electric a Citroën Jumper Electric. Skupina PSA, která je lídrem segmentu LCV v Evropě, tak potvrzuje svůj závazek nabídnout 100 % své modelové řady v elektroverzi, a to jak u osobních, tak u užitkových vozů.
Philippe Narbeburu, ředitel divize Užitkové vozy skupiny PSA prohlásil: „V souladu s naším strategickým plánem Push to Pass pokračujeme v elektrifikaci všech našich modelových řad. Tato nová nabídka představuje pro naše značky významnou konkurenční výhodu ve velmi konkurenčním segmentu LCV. Posilujeme tak naše vedoucí postavení v Evropě a splňujeme nové potřeby bezemisního provozu, aniž bychom se vzdali užitných charakteristik a funkcí našich vozů, vycházejících z náročných požadavků našich firemních zákazníků.“
Vozy Peugeot Boxer Electric a Citroën Jumper Electric budou v nabídce s dvěma úrovněmi dojezdu podle zvolené verze: 225 km v cyklu NEDC v případě délek L1 a L2, a 270 km v cyklu NEDC v případě délek L3 a L4. Vozy budou vyráběny v továrně Sevel ve Val di Sangro (Atessa, Itálie) a následně elektrifikovány a homologovány prostřednictvím partnerské společnosti BD AUTO.
V roce 2020 budou v segmentu kompaktních furgonů k dispozici elektroverze vozů Peugeot Expert a Traveller, Citroën Jumpy a SpaceTourer, Opel/Vauxhall Vivaro Cargo a Vivaro Life.
V segmentu malých dodávek nabízí skupina PSA již od roku 1998 vozy Peugeot Partner Tepee Electric (osobní vůz) a Partner Electric (LCV), dále Citroën E-Berlingo Multispace (osobní vůz) a Berlingo Electric (UV). Nová generace těchto vozů Peugeot a Citroën, stejně tak jako vozy Opel/Vauxhall budou k dispozici v elektrické verzi do roku 2021.
K 1. září 2019 bude skupina PSA, která již před vstupem nové normy v platnost vybavila své vozy technologiemi, jako jsou selektivní katalytická redukce (SCR) a filtr pevných částic pro benzínové vozy (GPF), nabízet lehké užitkové vozy (základní verze z výroby i přestavěné vozy) se všemi vlastnostmi nutnými ke splnění nové normy Euro 6.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.