Vláda dnes schválila čtyři miliardy korun krajům na opravy silnic druhých a třetích tříd. Dvě miliardy kraje dostanou z rozpočtové rezervy a Státního fondu dopravní infrastruktury. Další dvě miliardy by měly kraje získat z evropských peněz. Na tiskové konferenci po jednání vlády o tom informovala ministryně financí Alena Schillerová (za ANO).
Na poskytnutí peněz se shodli premiér Andrej Babiš (ANO), ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) a ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (za ANO) na schůzce 18. dubna.
Kraje mají ve své správě 49.000 kilometrů silnic druhých a třetích tříd. Ministerstvo dopravy spravuje dálnice a silnice prvních tříd, těch je asi 7000 kilometrů. Krajům nepatří jen silnice, ale i mosty. Ty jsou mnohdy ve velmi špatném technickém stavu a jejich opravy jsou nákladné. Ze zhruba 15.000 mostů v Česku jich kraje spravují 12.000.
Kraje zároveň požadují systémové řešení. Nechtějí se podle Asociace krajů každý rok na jaře ocitnout v nejistotě, zda peníze od státu dostanou, kdy je dostanou a kolik jich bude. Argumentují, že bez státního příspěvku nemohou opravovat silnic nižších tříd rychlejším tempem.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?