Vláda dnes schválila čtyři miliardy korun krajům na opravy silnic druhých a třetích tříd. Dvě miliardy kraje dostanou z rozpočtové rezervy a Státního fondu dopravní infrastruktury. Další dvě miliardy by měly kraje získat z evropských peněz. Na tiskové konferenci po jednání vlády o tom informovala ministryně financí Alena Schillerová (za ANO).
Na poskytnutí peněz se shodli premiér Andrej Babiš (ANO), ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) a ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (za ANO) na schůzce 18. dubna.
Kraje mají ve své správě 49.000 kilometrů silnic druhých a třetích tříd. Ministerstvo dopravy spravuje dálnice a silnice prvních tříd, těch je asi 7000 kilometrů. Krajům nepatří jen silnice, ale i mosty. Ty jsou mnohdy ve velmi špatném technickém stavu a jejich opravy jsou nákladné. Ze zhruba 15.000 mostů v Česku jich kraje spravují 12.000.
Kraje zároveň požadují systémové řešení. Nechtějí se podle Asociace krajů každý rok na jaře ocitnout v nejistotě, zda peníze od státu dostanou, kdy je dostanou a kolik jich bude. Argumentují, že bez státního příspěvku nemohou opravovat silnic nižších tříd rychlejším tempem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.