Vláda dnes schválila čtyři miliardy korun krajům na opravy silnic druhých a třetích tříd. Dvě miliardy kraje dostanou z rozpočtové rezervy a Státního fondu dopravní infrastruktury. Další dvě miliardy by měly kraje získat z evropských peněz. Na tiskové konferenci po jednání vlády o tom informovala ministryně financí Alena Schillerová (za ANO).
Na poskytnutí peněz se shodli premiér Andrej Babiš (ANO), ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) a ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (za ANO) na schůzce 18. dubna.
Kraje mají ve své správě 49.000 kilometrů silnic druhých a třetích tříd. Ministerstvo dopravy spravuje dálnice a silnice prvních tříd, těch je asi 7000 kilometrů. Krajům nepatří jen silnice, ale i mosty. Ty jsou mnohdy ve velmi špatném technickém stavu a jejich opravy jsou nákladné. Ze zhruba 15.000 mostů v Česku jich kraje spravují 12.000.
Kraje zároveň požadují systémové řešení. Nechtějí se podle Asociace krajů každý rok na jaře ocitnout v nejistotě, zda peníze od státu dostanou, kdy je dostanou a kolik jich bude. Argumentují, že bez státního příspěvku nemohou opravovat silnic nižších tříd rychlejším tempem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?