Jak minimalizovat škody při bočním nárazu? Připomeňme si unikátní vlastnost Audi A8

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. dubna 2019, 13:54 Google+

Poslední generace modelu Audi A8 sice byla představena již v druhé polovině roku 2017, její pokročilé bezpečnostní technologie nás však dodnes nepřestávají udivovat. Jedním příkladem za všechny je schopnost vozu detekovat blížící se boční náraz a jedním pohybem minimalizovat jeho možné následky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi A8

Audi A8 | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Řeč je o systéme Pro Sense Side, který je v našich očích dodnes malým technologickým zázrakem. Senzory na boku automobilu totiž neustále sledují okolní provoz a v případě hrozící kolize je vůz schopen během chvíle přizvednout inkriminovanou stranu až o 8 centimetrů.

Na první pohled to může vypadat zvláštně, ve skutečnosti se však jedná o geniální tah. Automobil tak totiž přesměruje energii nárazu do co nejnižšího místa, kde je karoserie nejpevnější. A i když může znít jako maličkost, pro posádku může těchto osm centimetrů světlé výšky znamenat zásadní rozdíl.

Rozhodně se přitom nejedná o jedinou chytrou technologii, kterou je Audi A8 vybavena. Díky nespočtu senzorů a kamer je vůz schopen řidiči pomoci vymanévrovat z úzkých prostor, nebo zabránit poškrábání drahých litých disků o obrubník.

zdroj: youtube.com

Vyjmenováváním všech bezpečnostních a asistenčních systémů bychom nejspíš strávili skutečně dlouhou dobu, nicméně o to asi nikdo nestojí. Mnohem důležitější je totiž skutečnost, že zatímco nyní jsou podobné vymoženosti určeny pouze pro vrchol nabídky, postupem let se budou dostávat i do dostupnějších modelů, jak připomíná web Carscoops, který tento bezpečnostní systém opět připomněl. 

Vytisknout

Diskuze: Jak minimalizovat škody při bočním nárazu? Připomeňme si unikátní vlastnost Audi A8

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nové záběry druhé generace Tesla Roadster (YouTube/ Hamid Shojaee)

Nový Tesla Roadster opět šokuje: Minimalistický interiér, dveře bez klik a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud