Poslední generace modelu Audi A8 sice byla představena již v druhé polovině roku 2017, její pokročilé bezpečnostní technologie nás však dodnes nepřestávají udivovat. Jedním příkladem za všechny je schopnost vozu detekovat blížící se boční náraz a jedním pohybem minimalizovat jeho možné následky.
Řeč je o systéme Pro Sense Side, který je v našich očích dodnes malým technologickým zázrakem. Senzory na boku automobilu totiž neustále sledují okolní provoz a v případě hrozící kolize je vůz schopen během chvíle přizvednout inkriminovanou stranu až o 8 centimetrů.
Na první pohled to může vypadat zvláštně, ve skutečnosti se však jedná o geniální tah. Automobil tak totiž přesměruje energii nárazu do co nejnižšího místa, kde je karoserie nejpevnější. A i když může znít jako maličkost, pro posádku může těchto osm centimetrů světlé výšky znamenat zásadní rozdíl.
Rozhodně se přitom nejedná o jedinou chytrou technologii, kterou je Audi A8 vybavena. Díky nespočtu senzorů a kamer je vůz schopen řidiči pomoci vymanévrovat z úzkých prostor, nebo zabránit poškrábání drahých litých disků o obrubník.
Vyjmenováváním všech bezpečnostních a asistenčních systémů bychom nejspíš strávili skutečně dlouhou dobu, nicméně o to asi nikdo nestojí. Mnohem důležitější je totiž skutečnost, že zatímco nyní jsou podobné vymoženosti určeny pouze pro vrchol nabídky, postupem let se budou dostávat i do dostupnějších modelů, jak připomíná web Carscoops, který tento bezpečnostní systém opět připomněl.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.