Není žádným tajemstvím, že Hyundai pracuje na vývoji produkční varianty konceptu stylového pick-upu Santa Cruz, který byl poprvé představen v roce 2015 na autosalonu v Detroitu. Nabízí se tak otázka, zda pick-up na stejném základu nechystá i automobilka Kia.
Využít základy produkčního pick-upu Hyundai Stana Cruz i pro model značky Kia by dávalo smysl z mnoha důvodů, o budoucnosti tohoto projektu však evidentně ještě nebylo rozhodnuto, jak v rozhovoru pro MotorTrend naznačil Michael Cole, výkonný vice prezident Kia Motors America, během autosalonu v New Yorku.
Cole se vyhýbal jednoznačné odpovědi, takže nic nevyvrátil, ale současně ani nepotvrdil. Podle jeho slov by se v portfoliu Kia skutečně mohl objevit i pick-up, ale rozhodně to ještě nějakou chvíli potrvá. Segmentem, na který se teď Kia soustředí, jsou totiž vozy typu SUV a možná překvapivě i sedany. Tedy minimálně co se amerického trhu týče.
„Soustředíme se teď na to, o čem si myslíme, že je pro nás klíčové území: SUV a automobily." uvedl Cole. Podle jeho slov by sice pro pick-upy „mohl existovat prostor," ale rozhodně to teď není na pořadu dne.
Vozidla typu Pick-up přitom rostou na popularitě nejen v zámoří, ale konečně i na starém kontinentu. To je ostatně vidět při pohledu na silnice i do nabídky řady automobilek. Často se sice jedná o sdílená šasi, přesto dnes pick-upy nabízí i automobilky jako Mercedes-Benz, Renault, Fiat, Volkswagen a brzy by měl dorazit i SsangYong s modelem Musso, který je v zahraničí velice kladně hodnocen.
Pojďme se ale ještě na chvíli vrátit ke konceptu Santa Cruz, jehož produkční variantu se automobilka snaží držet pod pokličkou - i když nepříliš úspěšně. Výroba produkčního modelu měla být schválena již v roce 2016, přičemž premiéra se nečeká před rokem 2020.
Design produkčního modelu by se měl od konceptu výrazně lišit, nicméně zatím nemáme k dispozici žádné špionážní fotky. Podle některých spekulací by však vůz mohl technicky vycházet z SUV Hyundai Tucson, který nabízí ověřenou techniku a slušné schopnosti v lehčím terénu.
Stále však není jasné, o jak velký pick-up se bude jednat a zda ho Hyundai nabídne i na starém kontinentu. Vzhledem ke vzrůstajícímu zájmu však doufáme, že někdo tuto možnost alespoň zváží. Ostatně i Jeep již dříve potvrdil, že do Evropy pošle určité množství svých pick-upů Gladiator.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?