Není žádným tajemstvím, že Hyundai pracuje na vývoji produkční varianty konceptu stylového pick-upu Santa Cruz, který byl poprvé představen v roce 2015 na autosalonu v Detroitu. Nabízí se tak otázka, zda pick-up na stejném základu nechystá i automobilka Kia.
Využít základy produkčního pick-upu Hyundai Stana Cruz i pro model značky Kia by dávalo smysl z mnoha důvodů, o budoucnosti tohoto projektu však evidentně ještě nebylo rozhodnuto, jak v rozhovoru pro MotorTrend naznačil Michael Cole, výkonný vice prezident Kia Motors America, během autosalonu v New Yorku.
Cole se vyhýbal jednoznačné odpovědi, takže nic nevyvrátil, ale současně ani nepotvrdil. Podle jeho slov by se v portfoliu Kia skutečně mohl objevit i pick-up, ale rozhodně to ještě nějakou chvíli potrvá. Segmentem, na který se teď Kia soustředí, jsou totiž vozy typu SUV a možná překvapivě i sedany. Tedy minimálně co se amerického trhu týče.
„Soustředíme se teď na to, o čem si myslíme, že je pro nás klíčové území: SUV a automobily." uvedl Cole. Podle jeho slov by sice pro pick-upy „mohl existovat prostor," ale rozhodně to teď není na pořadu dne.
Vozidla typu Pick-up přitom rostou na popularitě nejen v zámoří, ale konečně i na starém kontinentu. To je ostatně vidět při pohledu na silnice i do nabídky řady automobilek. Často se sice jedná o sdílená šasi, přesto dnes pick-upy nabízí i automobilky jako Mercedes-Benz, Renault, Fiat, Volkswagen a brzy by měl dorazit i SsangYong s modelem Musso, který je v zahraničí velice kladně hodnocen.
Pojďme se ale ještě na chvíli vrátit ke konceptu Santa Cruz, jehož produkční variantu se automobilka snaží držet pod pokličkou - i když nepříliš úspěšně. Výroba produkčního modelu měla být schválena již v roce 2016, přičemž premiéra se nečeká před rokem 2020.
Design produkčního modelu by se měl od konceptu výrazně lišit, nicméně zatím nemáme k dispozici žádné špionážní fotky. Podle některých spekulací by však vůz mohl technicky vycházet z SUV Hyundai Tucson, který nabízí ověřenou techniku a slušné schopnosti v lehčím terénu.
Stále však není jasné, o jak velký pick-up se bude jednat a zda ho Hyundai nabídne i na starém kontinentu. Vzhledem ke vzrůstajícímu zájmu však doufáme, že někdo tuto možnost alespoň zváží. Ostatně i Jeep již dříve potvrdil, že do Evropy pošle určité množství svých pick-upů Gladiator.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?