Kia možná nabídne vlastní pick-up, chvíli to však ještě potrvá

Hyundai Santa Cruz
Hyundai Santa Cruz, foto: Hyundai
Antonín Marek , AutoRoad.cz 26. dubna 2019 14:50
Sdílej:

Není žádným tajemstvím, že Hyundai pracuje na vývoji produkční varianty konceptu stylového pick-upu Santa Cruz, který byl poprvé představen v roce 2015 na autosalonu v Detroitu. Nabízí se tak otázka, zda pick-up na stejném základu nechystá i automobilka Kia.

Využít základy produkčního pick-upu Hyundai Stana Cruz i pro model značky Kia by dávalo smysl z mnoha důvodů, o budoucnosti tohoto projektu však evidentně ještě nebylo rozhodnuto, jak v rozhovoru pro MotorTrend naznačil Michael Cole, výkonný vice prezident Kia Motors America, během autosalonu v New Yorku.

Cole se vyhýbal jednoznačné odpovědi, takže nic nevyvrátil, ale současně ani nepotvrdil. Podle jeho slov by se v portfoliu Kia skutečně mohl objevit i pick-up, ale rozhodně to ještě nějakou chvíli potrvá. Segmentem, na který se teď Kia soustředí, jsou totiž vozy typu SUV a možná překvapivě i sedany. Tedy minimálně co se amerického trhu týče.  

„Soustředíme se teď na to, o čem si myslíme, že je pro nás klíčové území: SUV a automobily." uvedl Cole. Podle jeho slov by sice pro pick-upy „mohl existovat prostor," ale rozhodně to teď není na pořadu dne.

Vozidla typu Pick-up přitom rostou na popularitě nejen v zámoří, ale konečně i na starém kontinentu. To je ostatně vidět při pohledu na silnice i do nabídky řady automobilek. Často se sice jedná o sdílená šasi, přesto dnes pick-upy nabízí i automobilky jako Mercedes-Benz, Renault, Fiat, Volkswagen a brzy by měl dorazit i SsangYong s modelem Musso, který je v zahraničí velice kladně hodnocen.

Pojďme se ale ještě na chvíli vrátit ke konceptu Santa Cruz, jehož produkční variantu se automobilka snaží držet pod pokličkou - i když nepříliš úspěšně. Výroba produkčního modelu měla být schválena již v roce 2016, přičemž premiéra se nečeká před rokem 2020.

Design produkčního modelu by se měl od konceptu výrazně lišit, nicméně zatím nemáme k dispozici žádné špionážní fotky. Podle některých spekulací by však vůz mohl technicky vycházet z SUV Hyundai Tucson, který nabízí ověřenou techniku a slušné schopnosti v lehčím terénu.

Stále však není jasné, o jak velký pick-up se bude jednat a zda ho Hyundai nabídne i na starém kontinentu. Vzhledem ke vzrůstajícímu zájmu však doufáme, že někdo tuto možnost alespoň zváží. Ostatně i Jeep již dříve potvrdil, že do Evropy pošle určité množství svých pick-upů Gladiator.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.