Automobilka Mitsubishi se rozhodla ukončit prodej modelu PAjero už i na domácím japonském trhu, což znamená konec příběhu, který se psal 37 let. A protože je Pajero ikonickým modelem, rozhodlo se Mitsubishi rozloučit s japonským trhem limitovanou edicí „Final Edition," podobně jako to minulý rok udělalo v Evropě.
Zatímco minulý rok se Mitsubishi Pajero rozloučilo s evropským trhem, v tomto roce se rozloučí i s trhem domácím, tedy japonským. V srpnu tak skončí příběh modelu, který byl v portfoliu automobilky dlouhých 37. A to už si říká o stylové rozloučení.
Podobně jako v Evropě, i v Japonsku představuje automobilka limitovanou edici „Final Edition," která bude čítat 700 kusů. Základem je Pajero Exceed, které však dostalo některé prvky z příplatkové výbavy, jako je třeba střešní okno nebo střešní nosiče.
Zájemci si také budou moci připlatit za balíček příslušenství „Final Edition Accessory Package," díky kterému získají i zadní spoiler, kryt rezervy, nebo zástěrky se znaky Pajera. Interiér nabídne kožené čalounění a nesmí chybět řada plaket „Final Edition," z nichž některé jsou i podsvícené.
Pod kapotou je k dispozici pouze jediný motor, kterým je 3.2 litrový naftový čtyřválec o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 441 Nm. Ten je spojen s automatickou převodovkou, která může posílat výkon na všechna čtyři kola. Nechybí samozřejmě ani redukční převodovka a vůz je osazen i uzavíratelným zadním diferenciálem.
Cena včetně zdanění začíná na částce 4 530 600 japonských jenů, což je cca 934 000 Kč. Zákazníci navíc dostanou i speciální hodinky od Citizen s logem Mitsubishi.
Pro legendární Pajero se tak jedná o další hřebík do rakve, neboť již nezbývá mnoho trhů, kde by ho automobilka mohla nabízet. Kvůli přísným emisním normám a nepříliš velkým prodejním úspěchům bylo Pajero minulý rok staženo z Evropy a v dealerstvích možná zbývají poslední kusy.
V současnosti tak Pajero zůstává zřejmě už jen na trzích v Austrálii a na Středním východě, nicméně otázkou zůstává, jak dlouho se zde udrží a jak dlouho nechá automobilka běžet výrobu. Již dříve se ale objevily informace, podle kterých nemá Mitsubishi za Pajero žádnou přímou náhradu a ikonický model tak zřejmě brzy zcela zmizí.
Co bude dál je otázkou, při pohledu na očekávané modely Mitsubishi bychom si však vsadili, že dříve nebo později se jméno Pajero / Shogun objeví na dalším SUV.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.