Automobilka Mitsubishi se rozhodla ukončit prodej modelu PAjero už i na domácím japonském trhu, což znamená konec příběhu, který se psal 37 let. A protože je Pajero ikonickým modelem, rozhodlo se Mitsubishi rozloučit s japonským trhem limitovanou edicí „Final Edition," podobně jako to minulý rok udělalo v Evropě.
Zatímco minulý rok se Mitsubishi Pajero rozloučilo s evropským trhem, v tomto roce se rozloučí i s trhem domácím, tedy japonským. V srpnu tak skončí příběh modelu, který byl v portfoliu automobilky dlouhých 37. A to už si říká o stylové rozloučení.
Podobně jako v Evropě, i v Japonsku představuje automobilka limitovanou edici „Final Edition," která bude čítat 700 kusů. Základem je Pajero Exceed, které však dostalo některé prvky z příplatkové výbavy, jako je třeba střešní okno nebo střešní nosiče.
Zájemci si také budou moci připlatit za balíček příslušenství „Final Edition Accessory Package," díky kterému získají i zadní spoiler, kryt rezervy, nebo zástěrky se znaky Pajera. Interiér nabídne kožené čalounění a nesmí chybět řada plaket „Final Edition," z nichž některé jsou i podsvícené.
Pod kapotou je k dispozici pouze jediný motor, kterým je 3.2 litrový naftový čtyřválec o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 441 Nm. Ten je spojen s automatickou převodovkou, která může posílat výkon na všechna čtyři kola. Nechybí samozřejmě ani redukční převodovka a vůz je osazen i uzavíratelným zadním diferenciálem.
Cena včetně zdanění začíná na částce 4 530 600 japonských jenů, což je cca 934 000 Kč. Zákazníci navíc dostanou i speciální hodinky od Citizen s logem Mitsubishi.
Pro legendární Pajero se tak jedná o další hřebík do rakve, neboť již nezbývá mnoho trhů, kde by ho automobilka mohla nabízet. Kvůli přísným emisním normám a nepříliš velkým prodejním úspěchům bylo Pajero minulý rok staženo z Evropy a v dealerstvích možná zbývají poslední kusy.
V současnosti tak Pajero zůstává zřejmě už jen na trzích v Austrálii a na Středním východě, nicméně otázkou zůstává, jak dlouho se zde udrží a jak dlouho nechá automobilka běžet výrobu. Již dříve se ale objevily informace, podle kterých nemá Mitsubishi za Pajero žádnou přímou náhradu a ikonický model tak zřejmě brzy zcela zmizí.
Co bude dál je otázkou, při pohledu na očekávané modely Mitsubishi bychom si však vsadili, že dříve nebo později se jméno Pajero / Shogun objeví na dalším SUV.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.