Automobilka Mitsubishi se rozhodla ukončit prodej modelu PAjero už i na domácím japonském trhu, což znamená konec příběhu, který se psal 37 let. A protože je Pajero ikonickým modelem, rozhodlo se Mitsubishi rozloučit s japonským trhem limitovanou edicí „Final Edition," podobně jako to minulý rok udělalo v Evropě.
Zatímco minulý rok se Mitsubishi Pajero rozloučilo s evropským trhem, v tomto roce se rozloučí i s trhem domácím, tedy japonským. V srpnu tak skončí příběh modelu, který byl v portfoliu automobilky dlouhých 37. A to už si říká o stylové rozloučení.
Podobně jako v Evropě, i v Japonsku představuje automobilka limitovanou edici „Final Edition," která bude čítat 700 kusů. Základem je Pajero Exceed, které však dostalo některé prvky z příplatkové výbavy, jako je třeba střešní okno nebo střešní nosiče.
Zájemci si také budou moci připlatit za balíček příslušenství „Final Edition Accessory Package," díky kterému získají i zadní spoiler, kryt rezervy, nebo zástěrky se znaky Pajera. Interiér nabídne kožené čalounění a nesmí chybět řada plaket „Final Edition," z nichž některé jsou i podsvícené.
Pod kapotou je k dispozici pouze jediný motor, kterým je 3.2 litrový naftový čtyřválec o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 441 Nm. Ten je spojen s automatickou převodovkou, která může posílat výkon na všechna čtyři kola. Nechybí samozřejmě ani redukční převodovka a vůz je osazen i uzavíratelným zadním diferenciálem.
Cena včetně zdanění začíná na částce 4 530 600 japonských jenů, což je cca 934 000 Kč. Zákazníci navíc dostanou i speciální hodinky od Citizen s logem Mitsubishi.
Pro legendární Pajero se tak jedná o další hřebík do rakve, neboť již nezbývá mnoho trhů, kde by ho automobilka mohla nabízet. Kvůli přísným emisním normám a nepříliš velkým prodejním úspěchům bylo Pajero minulý rok staženo z Evropy a v dealerstvích možná zbývají poslední kusy.
V současnosti tak Pajero zůstává zřejmě už jen na trzích v Austrálii a na Středním východě, nicméně otázkou zůstává, jak dlouho se zde udrží a jak dlouho nechá automobilka běžet výrobu. Již dříve se ale objevily informace, podle kterých nemá Mitsubishi za Pajero žádnou přímou náhradu a ikonický model tak zřejmě brzy zcela zmizí.
Co bude dál je otázkou, při pohledu na očekávané modely Mitsubishi bychom si však vsadili, že dříve nebo později se jméno Pajero / Shogun objeví na dalším SUV.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?