Elektromobily Tesla bývají obecně považovány za velice bezpečné, v případě poškození jejich baterií však může dojít k požáru, který se jen velmi špatně krotí. Záznam bezpečnostní kamery z parkoviště v Šanghaji však ukazuje něco značně znepokojujícího. Zaparkovaná bílá Tesla, která ani nebyla na nabíječce, se zde totiž vzňala prakticky samovolně. A Tesla řeší proč.
Video, které se nedávno objevilo na Twitteru, pochází z podzemního parkoviště v čínské Šanghaji, kde stála kromě jiného i bílá Tesla Model S. Na začátku videa je však vidět, jak z podvozku Tesly vychází bílý kouř, po kterém brzy následuje silná exploze.
Ta na chvíli oslepila i bezpečnostní kamery, nicméně po chvíli je skrze kouř vidět světlo plamenů, které zespoda pohlcují celý elektromobil. Tesla byla požárem zcela zničena a ještě před uhašením se plameny postaraly o zničení i vedle stojící Audi. Ostatně záběry z místa požáru se také objevily na Twitteru.
O případu toho zatím nevíme mnoho, ze záběrů je však evidentní, že vůz nebyl před explozí ani připojen k nabíječce a tak se rozhodně nemůže jednat o vadu nabíjecího zařízení. Vzhledem k dýmu z podvozku je prakticky jasné, že požár vypukl v prostoru baterií, než se rozšířil do kabiny.
O případ už se začala zajímat i samotná automobilka, která reaguje prakticky na každý případ záhadných problémů elektromobilů Tesla. Do Číny už tak měl být vypraven tým odborníků, kteří by se měly pokusit zjistit příčinu. Vyloučit se totiž nedá ani možný útok na majitele vozu, který měl vypadat právě jako závada baterií.
Automobilka Tesla vydala k případu v Šanghaji následující prohlášení „Jakmile jsme se dozvěděli o tomto incidentu v Šanghaji, okamžitě jsme na místo vyslali náš tým. V současnosti se snažíme kontaktovat příslušná oddělení, abychom pochopili celou situaci. Podle současných informací ale nikdo nebyl zraněn."
Update: I just obtained the Full Version of the CCTV footage of the Model S Fire in Shanghai, China. Closer look instead of the one I posted before, full 45 seconds of smoke before it caught on fire. I hope @Tesla can release the investigation report ASAP. pic.twitter.com/PzPB4O46zq
— Jay in Shanghai (@ShanghaiJayin) 22. dubna 2019
Nejedná se o první ani poslední požár elektromobilů Tesla, nicméně většina ostatních byla způsobena silným nárazem, který výrazně poškodil akumulátory v podlaze vozu. Automobilka si je jejich zranitelnosti vědoma a proto při vývoj dbala na to, aby šíření požáru maximálně zpomalila a posádka měla dostatek času na opuštění vozidla.
Aftermath hopefully we will hear from Tesla what truly happened. pic.twitter.com/DuFi0pW9dk
— Jay in Shanghai (@ShanghaiJayin) 21. dubna 2019
Samotné hašení požárů elektromobilů však bývá pro hasiče dost komplikované, neboť hrozí opětovné vznícení Li-Ion akumulátorů a to i několik hodin po uhašení. Výrobci proto doporučují vůz prolívat ohromným množstvím vody a navíc ho následně několik hodin sledovat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.