Elektromobily Tesla bývají obecně považovány za velice bezpečné, v případě poškození jejich baterií však může dojít k požáru, který se jen velmi špatně krotí. Záznam bezpečnostní kamery z parkoviště v Šanghaji však ukazuje něco značně znepokojujícího. Zaparkovaná bílá Tesla, která ani nebyla na nabíječce, se zde totiž vzňala prakticky samovolně. A Tesla řeší proč.
Video, které se nedávno objevilo na Twitteru, pochází z podzemního parkoviště v čínské Šanghaji, kde stála kromě jiného i bílá Tesla Model S. Na začátku videa je však vidět, jak z podvozku Tesly vychází bílý kouř, po kterém brzy následuje silná exploze.
Ta na chvíli oslepila i bezpečnostní kamery, nicméně po chvíli je skrze kouř vidět světlo plamenů, které zespoda pohlcují celý elektromobil. Tesla byla požárem zcela zničena a ještě před uhašením se plameny postaraly o zničení i vedle stojící Audi. Ostatně záběry z místa požáru se také objevily na Twitteru.
O případu toho zatím nevíme mnoho, ze záběrů je však evidentní, že vůz nebyl před explozí ani připojen k nabíječce a tak se rozhodně nemůže jednat o vadu nabíjecího zařízení. Vzhledem k dýmu z podvozku je prakticky jasné, že požár vypukl v prostoru baterií, než se rozšířil do kabiny.
O případ už se začala zajímat i samotná automobilka, která reaguje prakticky na každý případ záhadných problémů elektromobilů Tesla. Do Číny už tak měl být vypraven tým odborníků, kteří by se měly pokusit zjistit příčinu. Vyloučit se totiž nedá ani možný útok na majitele vozu, který měl vypadat právě jako závada baterií.
Automobilka Tesla vydala k případu v Šanghaji následující prohlášení „Jakmile jsme se dozvěděli o tomto incidentu v Šanghaji, okamžitě jsme na místo vyslali náš tým. V současnosti se snažíme kontaktovat příslušná oddělení, abychom pochopili celou situaci. Podle současných informací ale nikdo nebyl zraněn."
Update: I just obtained the Full Version of the CCTV footage of the Model S Fire in Shanghai, China. Closer look instead of the one I posted before, full 45 seconds of smoke before it caught on fire. I hope @Tesla can release the investigation report ASAP. pic.twitter.com/PzPB4O46zq
— Jay in Shanghai (@ShanghaiJayin) 22. dubna 2019
Nejedná se o první ani poslední požár elektromobilů Tesla, nicméně většina ostatních byla způsobena silným nárazem, který výrazně poškodil akumulátory v podlaze vozu. Automobilka si je jejich zranitelnosti vědoma a proto při vývoj dbala na to, aby šíření požáru maximálně zpomalila a posádka měla dostatek času na opuštění vozidla.
Aftermath hopefully we will hear from Tesla what truly happened. pic.twitter.com/DuFi0pW9dk
— Jay in Shanghai (@ShanghaiJayin) 21. dubna 2019
Samotné hašení požárů elektromobilů však bývá pro hasiče dost komplikované, neboť hrozí opětovné vznícení Li-Ion akumulátorů a to i několik hodin po uhašení. Výrobci proto doporučují vůz prolívat ohromným množstvím vody a navíc ho následně několik hodin sledovat.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.