Elektromobily Tesla bývají obecně považovány za velice bezpečné, v případě poškození jejich baterií však může dojít k požáru, který se jen velmi špatně krotí. Záznam bezpečnostní kamery z parkoviště v Šanghaji však ukazuje něco značně znepokojujícího. Zaparkovaná bílá Tesla, která ani nebyla na nabíječce, se zde totiž vzňala prakticky samovolně. A Tesla řeší proč.
Video, které se nedávno objevilo na Twitteru, pochází z podzemního parkoviště v čínské Šanghaji, kde stála kromě jiného i bílá Tesla Model S. Na začátku videa je však vidět, jak z podvozku Tesly vychází bílý kouř, po kterém brzy následuje silná exploze.
Ta na chvíli oslepila i bezpečnostní kamery, nicméně po chvíli je skrze kouř vidět světlo plamenů, které zespoda pohlcují celý elektromobil. Tesla byla požárem zcela zničena a ještě před uhašením se plameny postaraly o zničení i vedle stojící Audi. Ostatně záběry z místa požáru se také objevily na Twitteru.
O případu toho zatím nevíme mnoho, ze záběrů je však evidentní, že vůz nebyl před explozí ani připojen k nabíječce a tak se rozhodně nemůže jednat o vadu nabíjecího zařízení. Vzhledem k dýmu z podvozku je prakticky jasné, že požár vypukl v prostoru baterií, než se rozšířil do kabiny.
O případ už se začala zajímat i samotná automobilka, která reaguje prakticky na každý případ záhadných problémů elektromobilů Tesla. Do Číny už tak měl být vypraven tým odborníků, kteří by se měly pokusit zjistit příčinu. Vyloučit se totiž nedá ani možný útok na majitele vozu, který měl vypadat právě jako závada baterií.
Automobilka Tesla vydala k případu v Šanghaji následující prohlášení „Jakmile jsme se dozvěděli o tomto incidentu v Šanghaji, okamžitě jsme na místo vyslali náš tým. V současnosti se snažíme kontaktovat příslušná oddělení, abychom pochopili celou situaci. Podle současných informací ale nikdo nebyl zraněn."
Update: I just obtained the Full Version of the CCTV footage of the Model S Fire in Shanghai, China. Closer look instead of the one I posted before, full 45 seconds of smoke before it caught on fire. I hope @Tesla can release the investigation report ASAP. pic.twitter.com/PzPB4O46zq
— Jay in Shanghai (@ShanghaiJayin) 22. dubna 2019
Nejedná se o první ani poslední požár elektromobilů Tesla, nicméně většina ostatních byla způsobena silným nárazem, který výrazně poškodil akumulátory v podlaze vozu. Automobilka si je jejich zranitelnosti vědoma a proto při vývoj dbala na to, aby šíření požáru maximálně zpomalila a posádka měla dostatek času na opuštění vozidla.
Aftermath hopefully we will hear from Tesla what truly happened. pic.twitter.com/DuFi0pW9dk
— Jay in Shanghai (@ShanghaiJayin) 21. dubna 2019
Samotné hašení požárů elektromobilů však bývá pro hasiče dost komplikované, neboť hrozí opětovné vznícení Li-Ion akumulátorů a to i několik hodin po uhašení. Výrobci proto doporučují vůz prolívat ohromným množstvím vody a navíc ho následně několik hodin sledovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.