Čistě elektrické vozy už do svých vozových parků zařadilo několik policejních sborů světa, povětšinou se však jedná o menší vozy, které nemají plnit běžnou službu hlídkových vozidel v terénu. Kalifornská policie se však rozhodla ověřit, zda by mohl moderní elektromobil nahradit i standardní služební vůz. A proto místo dosluhujícího Dodge Charger pořídila Teslu Model S, kterou nyní aktivně testuje před nasazením v ulicích.
Jak před časem upozornil web Electrek, kalifornské policejní oddělení Fremont se rozhodlo zařadit do svého vozového parku elektromobil značky Tesla, který by měl pomoci ověřit, zda jsou tyto vozy schopné udržet krok s běžnými a v současnosti používanými hlídkovými vozy.
Pro tyto potřeby byla začátkem roku pořízena ojetá Tesla Model S 85 z roku 2014, která by měla nahradit dosluhující Dodge Charger z roku 2007. Ojetá Tesla včetně policejních úprav sice vyšla na cca 61 478 dolarů, tedy téměř 1.4 milionu korun, policisté si však od elektromobilu slibují nemalé úspory.
Zatímco v případě Tesly by měly být baterie dobíjeny pomocí energie získané ze solárních panelů na střeše policejního oddělení, provoz služebního SUV Ford Explorer by během pěti let vyšel na cca 32 000 dolarů (cca 724 000 Kč) jen za palivo. K tomu je však potřeba přičíst ještě 15 000 dolarů (cca 340 000 Kč) za pravidelnou údržbu, která je však v případě elektromobilů naprosto minimální.
Tesla přitom nebyla vybrána náhodou. Podle tiskové zprávy policejního oddělení byl totiž Model S jediným vozem, který odpovídal všem požadavkům. „Tesla byla jediným elektromobilem, který splňoval požadavky na prostor, výkon, dojezd a bezpečnost." Jistou roli navíc mohla sehrát skutečnost, že jsou elektromobily Tesla vyráběny právě ve Fremontu, kde automobilka sídlí.
Před zařazením do aktivní služby však musí Tesla projít řadou zkoušek, které mají ověřit její vlastnosti a možnosti nasazení. A během jedné z těchto zkoušek byl vůz zachycen kamerou zpravodajského kanálu NBC 4, jak uvádí web Carscoops, který na video upozornil.
Video je bohužel bez zvuku, přesto je vidět, že se Tesla proplétá tratí vytvořenou z dopravních kuželů naprosto bez zaváhání. A i když varianta 85 nepatří k tomu nejvýkonnějšímu, na rovinkách je krásně vidět schopnost vozu prudce akcelerovat a i ve vyšší rychlosti projíždět šikany a poměrně úzké zatáčky naprosto stabilně.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?