Policejní Tesla Model S na zkušební trati: mezi kužely se proplétá s lehkostí a slušnou rychlostí

Policejní Tesla Model S během testování
Policejní Tesla Model S během testování, foto: NBC 4
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. dubna 2019 10:15
Sdílej:

Čistě elektrické vozy už do svých vozových parků zařadilo několik policejních sborů světa, povětšinou se však jedná o menší vozy, které nemají plnit běžnou službu hlídkových vozidel v terénu. Kalifornská policie se však rozhodla ověřit, zda by mohl moderní elektromobil nahradit i standardní služební vůz. A proto místo dosluhujícího Dodge Charger pořídila Teslu Model S, kterou nyní aktivně testuje před nasazením v ulicích.

Jak před časem upozornil web Electrek, kalifornské policejní oddělení Fremont se rozhodlo zařadit do svého vozového parku elektromobil značky Tesla, který by měl pomoci ověřit, zda jsou tyto vozy schopné udržet krok s běžnými a v současnosti používanými hlídkovými vozy.

Pro tyto potřeby byla začátkem roku pořízena ojetá Tesla Model S 85 z roku 2014, která by měla nahradit dosluhující Dodge Charger z roku 2007. Ojetá Tesla včetně policejních úprav sice vyšla na cca 61 478 dolarů, tedy téměř 1.4 milionu korun, policisté si však od elektromobilu slibují nemalé úspory.

Zatímco v případě Tesly by měly být baterie dobíjeny pomocí energie získané ze solárních panelů na střeše policejního oddělení, provoz služebního SUV Ford Explorer by během pěti let vyšel na cca 32 000 dolarů (cca 724 000 Kč) jen za palivo. K tomu je však potřeba přičíst ještě 15 000 dolarů (cca 340 000 Kč) za pravidelnou údržbu, která je však v případě elektromobilů naprosto minimální.

Tesla přitom nebyla vybrána náhodou. Podle tiskové zprávy policejního oddělení byl totiž Model S jediným vozem, který odpovídal všem požadavkům. „Tesla byla jediným elektromobilem, který splňoval požadavky na prostor, výkon, dojezd a bezpečnost." Jistou roli navíc mohla sehrát skutečnost, že jsou elektromobily Tesla vyráběny právě ve Fremontu, kde automobilka sídlí.

Před zařazením do aktivní služby však musí Tesla projít řadou zkoušek, které mají ověřit její vlastnosti a možnosti nasazení. A během jedné z těchto zkoušek byl vůz zachycen kamerou zpravodajského kanálu NBC 4, jak uvádí web Carscoops, který na video upozornil.

Video je bohužel bez zvuku, přesto je vidět, že se Tesla proplétá tratí vytvořenou z dopravních kuželů naprosto bez zaváhání. A i když varianta 85 nepatří k tomu nejvýkonnějšímu, na rovinkách je krásně vidět schopnost vozu prudce akcelerovat a i ve vyšší rychlosti projíždět šikany a poměrně úzké zatáčky naprosto stabilně.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?