Čistě elektrické vozy už do svých vozových parků zařadilo několik policejních sborů světa, povětšinou se však jedná o menší vozy, které nemají plnit běžnou službu hlídkových vozidel v terénu. Kalifornská policie se však rozhodla ověřit, zda by mohl moderní elektromobil nahradit i standardní služební vůz. A proto místo dosluhujícího Dodge Charger pořídila Teslu Model S, kterou nyní aktivně testuje před nasazením v ulicích.
Jak před časem upozornil web Electrek, kalifornské policejní oddělení Fremont se rozhodlo zařadit do svého vozového parku elektromobil značky Tesla, který by měl pomoci ověřit, zda jsou tyto vozy schopné udržet krok s běžnými a v současnosti používanými hlídkovými vozy.
Pro tyto potřeby byla začátkem roku pořízena ojetá Tesla Model S 85 z roku 2014, která by měla nahradit dosluhující Dodge Charger z roku 2007. Ojetá Tesla včetně policejních úprav sice vyšla na cca 61 478 dolarů, tedy téměř 1.4 milionu korun, policisté si však od elektromobilu slibují nemalé úspory.
Zatímco v případě Tesly by měly být baterie dobíjeny pomocí energie získané ze solárních panelů na střeše policejního oddělení, provoz služebního SUV Ford Explorer by během pěti let vyšel na cca 32 000 dolarů (cca 724 000 Kč) jen za palivo. K tomu je však potřeba přičíst ještě 15 000 dolarů (cca 340 000 Kč) za pravidelnou údržbu, která je však v případě elektromobilů naprosto minimální.
Tesla přitom nebyla vybrána náhodou. Podle tiskové zprávy policejního oddělení byl totiž Model S jediným vozem, který odpovídal všem požadavkům. „Tesla byla jediným elektromobilem, který splňoval požadavky na prostor, výkon, dojezd a bezpečnost." Jistou roli navíc mohla sehrát skutečnost, že jsou elektromobily Tesla vyráběny právě ve Fremontu, kde automobilka sídlí.
Před zařazením do aktivní služby však musí Tesla projít řadou zkoušek, které mají ověřit její vlastnosti a možnosti nasazení. A během jedné z těchto zkoušek byl vůz zachycen kamerou zpravodajského kanálu NBC 4, jak uvádí web Carscoops, který na video upozornil.
Video je bohužel bez zvuku, přesto je vidět, že se Tesla proplétá tratí vytvořenou z dopravních kuželů naprosto bez zaváhání. A i když varianta 85 nepatří k tomu nejvýkonnějšímu, na rovinkách je krásně vidět schopnost vozu prudce akcelerovat a i ve vyšší rychlosti projíždět šikany a poměrně úzké zatáčky naprosto stabilně.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?