Když slavné trio Clarkson, Hammond a May opustilo v roce 2015 pořad Top Gear, považovalo to mnoho z nás za definitivní konec jedné z nejpopulárnějších motoristických show světa. BBC se však nehodlala svého pořadu vzdát a tak začala hledat nové tváře, které by mohly svatou trojici zastoupit. Není však žádným tajemstvím, že od roku 2015 sledovanost Top Gearu klesá a je možná jen otázkou času, kdy BBC celý projekt definitivně pohřbí. A co si o tom Clarkson myslí?
Clarkson se nedávno objevil v populární britské talkshow „The Jonathan Ross Show," kde se ho moderátor zeptal na jeho pocity ohledně neúspěšnosti Top Gearu po jeho odchodu. A Clarkson samozřejmě zareagoval přesně tak nedospěle, jak bychom od něj čekali.
Po vyřčení otázky pouze pronesl „Ten výraz bude skutečně těžké předvést" a poté nasadil svůj tradiční samolibý úsměv, který je naprosto všeříkající a který již ve svých show předvedl mnohokrát.
Ross následně dodal, že oba zbylí moderátoři jsou v této otázce obvykle dost šlechetní, což Clarkson potvrdil a dodal: „James a Richard vždycky říkají, že to je škoda a že jim přáli všechno nejlepší.. Ale já ne." A poté přichází další známá grimasa, kterou jen Clarkson zdůrazňuje, co před chvílí naznačil.
Samotný Top Gear přitom opět čekají velké změny. Poté, co se sestava moderátorů usadila ve složení LeBlanc, Harris a Reid, se začalo zdát, že veřejnost novou show konečně vezme na milost. Po skončení právě vysílané 26. epizody se však moderátoři opět vystřídají a zůstane pouze Harris, kterého doplní celebrity Freddie Flintoff a Paddy McGuinness. A tahle změna se u veřejnosti nesetkala s příliš velkým nadšením.
Ani Grand Tour však nezůstane takový, jaký jsme ho doteď znali. Třetí série totiž znamenala konec formátu, který Clarkson, Hammond a May budovali dlouhých 17 let. V příštích letech už se tak budou muset obejít bez studia (stanu), živého publika nebo závodní dráhy.
Nově by se měl Grand Tour měl vydat cestou velkolepých speciálů, cestování, atd. Ostatně jak na konci třetí sezóny trojice prohlásila - je spousta zemí, kde ještě nebyli. Spousta lidí, které Clarkson neurazil. A také spousta aut, které Hammond nestihl nabourat.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.