Mladoboleslavská Škoda, stejně jako ostatní značky koncernu VW, připravuje masivní elektrifikaci své nabídky. Jak jsme se dozvěděli během nedávné tiskové konference, během následujících pár let nás čeká představení hned 30 nových modelů, z nichž minimálně třetinu budou tvořit elektrifikované vozy. Kolik toho o nich ale vlastně zatím víme?
První dvojice elektrifikovaných modelů značky Škoda by měla dorazit již letos. Prvním hybridem se stane Škoda Superb, zatímco prvním čistě elektrickým modelem bude Škoda Citigo, jejíž produkce by měla probíhat v bratislavském závodu Volkswagenu. Co však víme o dalších připravovaných elektromobilech?
Jak upozornil web Carscoops, Škoda plánuje vyrábět v Česku hned tři své elektromobily, které budou postaveny na koncernové elektrické platformě MEB. Vlajkovou lodí čistě elektrických modelů by se měl stát vůz vycházející z konceptu Vision IV, který byl letos představen v Ženevě.
Uprostřed nabídky elektromobilů by měl být další model vycházející z konceptu Vision IV, který však nejspíš nenabídne takové parametry, výbavu nebo sofistikovanost. Jak ovšem naznačil CEO společnosti Bernhard Maier, dorazit by mohl již v druhé polovině roku 2020. Oba tyto modely by se pak měly vyrábět na stejné výrobní lince, jako Škoda Octavia. To by mělo automobilce dát dostatek prostoru, aby mohla modely přizpůsobovat požadavkům zákazníků.
Vůbec nejzajímavějším modelem se však pro většinu zájemců stane nejspíš až ten třetí - nejmenší a nejdostupnější. Svým způsobem by mělo jít o lidový elektromobil v podání Škody, který se zařadí mezi další dostupné elektrické vozy na platformě MEB z produkce značek pod křídly koncernu VW. Právě tento vůz by měl být podle informací Carscoops momentálně ve fázi plánování, přičemž jeho výroba by následně měla probíhat v závodu Kvasiny.
„Hledáme automobil s nižšími parametry a jakmile budeme mít pozitivní obchodní model, přijdeme s jasným řešením," uvedl Maier. Web AutoNews však ještě upozorňuje na nedávné prohlášení Herberta Diesse, šéfa značky Volkswagen, v rozhovoru pro Auto Espress. Podle něj by dostupnější elektromobily na platformě MEB měly být menší než model Golf, ale současně mají nabídnout podobný vnitřní prostor.
Pokud tedy vezmeme všechny dostupné informace a ještě přičteme pozici značky Škoda v koncernu VW, pak se nejspíš můžeme těšit na slušně vybavený elektromobil s praktickým uspořádáním interiéru, jehož cena by mohla být skutečně zajímavá i pro masy.
O jaké sumě se bavíme sice nevíme, ale můžeme vzpomenout na slova Alaina Faveye, člena představenstva Škoda zodpovědného za marketing a prodej. Podle jeho odhadů by se totiž cena elektrické vlajkové lodi postavené na základech konceptu Vision IV mohla pohybovat zhruba na úrovni modelů Kodiaq nebo Superb.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?