Mladoboleslavská Škoda, stejně jako ostatní značky koncernu VW, připravuje masivní elektrifikaci své nabídky. Jak jsme se dozvěděli během nedávné tiskové konference, během následujících pár let nás čeká představení hned 30 nových modelů, z nichž minimálně třetinu budou tvořit elektrifikované vozy. Kolik toho o nich ale vlastně zatím víme?
První dvojice elektrifikovaných modelů značky Škoda by měla dorazit již letos. Prvním hybridem se stane Škoda Superb, zatímco prvním čistě elektrickým modelem bude Škoda Citigo, jejíž produkce by měla probíhat v bratislavském závodu Volkswagenu. Co však víme o dalších připravovaných elektromobilech?
Jak upozornil web Carscoops, Škoda plánuje vyrábět v Česku hned tři své elektromobily, které budou postaveny na koncernové elektrické platformě MEB. Vlajkovou lodí čistě elektrických modelů by se měl stát vůz vycházející z konceptu Vision IV, který byl letos představen v Ženevě.
Uprostřed nabídky elektromobilů by měl být další model vycházející z konceptu Vision IV, který však nejspíš nenabídne takové parametry, výbavu nebo sofistikovanost. Jak ovšem naznačil CEO společnosti Bernhard Maier, dorazit by mohl již v druhé polovině roku 2020. Oba tyto modely by se pak měly vyrábět na stejné výrobní lince, jako Škoda Octavia. To by mělo automobilce dát dostatek prostoru, aby mohla modely přizpůsobovat požadavkům zákazníků.
Vůbec nejzajímavějším modelem se však pro většinu zájemců stane nejspíš až ten třetí - nejmenší a nejdostupnější. Svým způsobem by mělo jít o lidový elektromobil v podání Škody, který se zařadí mezi další dostupné elektrické vozy na platformě MEB z produkce značek pod křídly koncernu VW. Právě tento vůz by měl být podle informací Carscoops momentálně ve fázi plánování, přičemž jeho výroba by následně měla probíhat v závodu Kvasiny.
„Hledáme automobil s nižšími parametry a jakmile budeme mít pozitivní obchodní model, přijdeme s jasným řešením," uvedl Maier. Web AutoNews však ještě upozorňuje na nedávné prohlášení Herberta Diesse, šéfa značky Volkswagen, v rozhovoru pro Auto Espress. Podle něj by dostupnější elektromobily na platformě MEB měly být menší než model Golf, ale současně mají nabídnout podobný vnitřní prostor.
Pokud tedy vezmeme všechny dostupné informace a ještě přičteme pozici značky Škoda v koncernu VW, pak se nejspíš můžeme těšit na slušně vybavený elektromobil s praktickým uspořádáním interiéru, jehož cena by mohla být skutečně zajímavá i pro masy.
O jaké sumě se bavíme sice nevíme, ale můžeme vzpomenout na slova Alaina Faveye, člena představenstva Škoda zodpovědného za marketing a prodej. Podle jeho odhadů by se totiž cena elektrické vlajkové lodi postavené na základech konceptu Vision IV mohla pohybovat zhruba na úrovni modelů Kodiaq nebo Superb.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?