Mladoboleslavská Škoda, stejně jako ostatní značky koncernu VW, připravuje masivní elektrifikaci své nabídky. Jak jsme se dozvěděli během nedávné tiskové konference, během následujících pár let nás čeká představení hned 30 nových modelů, z nichž minimálně třetinu budou tvořit elektrifikované vozy. Kolik toho o nich ale vlastně zatím víme?
První dvojice elektrifikovaných modelů značky Škoda by měla dorazit již letos. Prvním hybridem se stane Škoda Superb, zatímco prvním čistě elektrickým modelem bude Škoda Citigo, jejíž produkce by měla probíhat v bratislavském závodu Volkswagenu. Co však víme o dalších připravovaných elektromobilech?
Jak upozornil web Carscoops, Škoda plánuje vyrábět v Česku hned tři své elektromobily, které budou postaveny na koncernové elektrické platformě MEB. Vlajkovou lodí čistě elektrických modelů by se měl stát vůz vycházející z konceptu Vision IV, který byl letos představen v Ženevě.
Uprostřed nabídky elektromobilů by měl být další model vycházející z konceptu Vision IV, který však nejspíš nenabídne takové parametry, výbavu nebo sofistikovanost. Jak ovšem naznačil CEO společnosti Bernhard Maier, dorazit by mohl již v druhé polovině roku 2020. Oba tyto modely by se pak měly vyrábět na stejné výrobní lince, jako Škoda Octavia. To by mělo automobilce dát dostatek prostoru, aby mohla modely přizpůsobovat požadavkům zákazníků.
Vůbec nejzajímavějším modelem se však pro většinu zájemců stane nejspíš až ten třetí - nejmenší a nejdostupnější. Svým způsobem by mělo jít o lidový elektromobil v podání Škody, který se zařadí mezi další dostupné elektrické vozy na platformě MEB z produkce značek pod křídly koncernu VW. Právě tento vůz by měl být podle informací Carscoops momentálně ve fázi plánování, přičemž jeho výroba by následně měla probíhat v závodu Kvasiny.
„Hledáme automobil s nižšími parametry a jakmile budeme mít pozitivní obchodní model, přijdeme s jasným řešením," uvedl Maier. Web AutoNews však ještě upozorňuje na nedávné prohlášení Herberta Diesse, šéfa značky Volkswagen, v rozhovoru pro Auto Espress. Podle něj by dostupnější elektromobily na platformě MEB měly být menší než model Golf, ale současně mají nabídnout podobný vnitřní prostor.
Pokud tedy vezmeme všechny dostupné informace a ještě přičteme pozici značky Škoda v koncernu VW, pak se nejspíš můžeme těšit na slušně vybavený elektromobil s praktickým uspořádáním interiéru, jehož cena by mohla být skutečně zajímavá i pro masy.
O jaké sumě se bavíme sice nevíme, ale můžeme vzpomenout na slova Alaina Faveye, člena představenstva Škoda zodpovědného za marketing a prodej. Podle jeho odhadů by se totiž cena elektrické vlajkové lodi postavené na základech konceptu Vision IV mohla pohybovat zhruba na úrovni modelů Kodiaq nebo Superb.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.