Když automobilka Bugatti představovala model La Voiture Noire, mluvila o něm jako o nejdražším novém automobilu světa. Na oficiální získání tohoto titulu si však bude muset ještě alespoň 2.5 roku počkat, neboť na ženevském autosalonu představila pouze pouze koncept bez motoru a interiéru.
První podezření ohledně „pravosti" modelu Bugatti La Voiture Noire se objevila již na autosalonu, kde bylo celkem jasně vidět, že výfukové potrubí nikam nevede. Poté se však objevilo ještě video, na kterém vůz takřka neslyšně odjíždí z haly autosalonu a v jeho podbězích se kromě kol točí i brzdové třmeny. A všem bylo jasné, že tady něco nehraje.
S vysvětlením nakonec přišli až redaktoři webu Carscoops, kteří oslovili přímo samotnou automobilku. Tim Bravo, šéf sekce komunikace, pak potvrdil, že vůz vystavovaný na ženevském autosalonu má k funkčnímu vozidlu opravdu ještě hodně daleko. Jednalo se totiž o pouhý koncept.
„Není to hotový automobil," uvedl Bravo. „Na projektu jsme začali pracovat teprve před půl rokem, když zákazník souhlasil s naším návrhem projektu. Auto bude dodáno až zda dva, možná dva a půl roku." Bravo navíc potvrdil, že vůz ještě nemá ani hotový interiér.
Tím se vysvětlují i extrémně zatmavená skla, která měla propouštět pouze tolik světla, aby zaměstnanci automobilky byli schopni s vozem bezpečně najet a vyjet z výstavního areálu, jak připomínají redaktoři z webu Motor1. K samotnému pohonu pak sloužil pouze elektromotor.
Vystavovaný vůz, nebo spíše koncept, tak byl pouze luxusní kabinou na platformě s elektromotorem a několika bateriemi. Designéry a techniky teď ale čeká práce na vývoji interiéru a mnoha drobností, které na voze ještě chybí. Práci si však ušetří s motorem, kterým bude klasická 8.0 litrová W16 z klasického Chironu o výkonu 1 500 koní.
Nabízí se však otázka, zda lze La Voiture Noire skutečně již nyní považovat za nejdražší automobil světa. Jistě, zákazník už za něj sice zaplatil cca 430 milionů korun, nicméně zatím existuje pouze jako koncept. Když však Rolls-Royce představoval v roce 2017 svůj zakázkový Sweptail, za který jeho majitel utratil cca 300 milionů korun, jednalo se o hotový vůz, který nic neskrýval.
Tím rozhodně nechceme znevažovat úchvatnost ani hodnotu vozu, pouze bychom nejprve rádi viděli hotový vůz, než o něm začneme skutečně mluvit jako o tom nejdražším na světě.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).