Když automobilka Bugatti představovala model La Voiture Noire, mluvila o něm jako o nejdražším novém automobilu světa. Na oficiální získání tohoto titulu si však bude muset ještě alespoň 2.5 roku počkat, neboť na ženevském autosalonu představila pouze pouze koncept bez motoru a interiéru.
První podezření ohledně „pravosti" modelu Bugatti La Voiture Noire se objevila již na autosalonu, kde bylo celkem jasně vidět, že výfukové potrubí nikam nevede. Poté se však objevilo ještě video, na kterém vůz takřka neslyšně odjíždí z haly autosalonu a v jeho podbězích se kromě kol točí i brzdové třmeny. A všem bylo jasné, že tady něco nehraje.
S vysvětlením nakonec přišli až redaktoři webu Carscoops, kteří oslovili přímo samotnou automobilku. Tim Bravo, šéf sekce komunikace, pak potvrdil, že vůz vystavovaný na ženevském autosalonu má k funkčnímu vozidlu opravdu ještě hodně daleko. Jednalo se totiž o pouhý koncept.
„Není to hotový automobil," uvedl Bravo. „Na projektu jsme začali pracovat teprve před půl rokem, když zákazník souhlasil s naším návrhem projektu. Auto bude dodáno až zda dva, možná dva a půl roku." Bravo navíc potvrdil, že vůz ještě nemá ani hotový interiér.
Tím se vysvětlují i extrémně zatmavená skla, která měla propouštět pouze tolik světla, aby zaměstnanci automobilky byli schopni s vozem bezpečně najet a vyjet z výstavního areálu, jak připomínají redaktoři z webu Motor1. K samotnému pohonu pak sloužil pouze elektromotor.
Vystavovaný vůz, nebo spíše koncept, tak byl pouze luxusní kabinou na platformě s elektromotorem a několika bateriemi. Designéry a techniky teď ale čeká práce na vývoji interiéru a mnoha drobností, které na voze ještě chybí. Práci si však ušetří s motorem, kterým bude klasická 8.0 litrová W16 z klasického Chironu o výkonu 1 500 koní.
Nabízí se však otázka, zda lze La Voiture Noire skutečně již nyní považovat za nejdražší automobil světa. Jistě, zákazník už za něj sice zaplatil cca 430 milionů korun, nicméně zatím existuje pouze jako koncept. Když však Rolls-Royce představoval v roce 2017 svůj zakázkový Sweptail, za který jeho majitel utratil cca 300 milionů korun, jednalo se o hotový vůz, který nic neskrýval.
Tím rozhodně nechceme znevažovat úchvatnost ani hodnotu vozu, pouze bychom nejprve rádi viděli hotový vůz, než o něm začneme skutečně mluvit jako o tom nejdražším na světě.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.