Když automobilka Bugatti představovala model La Voiture Noire, mluvila o něm jako o nejdražším novém automobilu světa. Na oficiální získání tohoto titulu si však bude muset ještě alespoň 2.5 roku počkat, neboť na ženevském autosalonu představila pouze pouze koncept bez motoru a interiéru.
První podezření ohledně „pravosti" modelu Bugatti La Voiture Noire se objevila již na autosalonu, kde bylo celkem jasně vidět, že výfukové potrubí nikam nevede. Poté se však objevilo ještě video, na kterém vůz takřka neslyšně odjíždí z haly autosalonu a v jeho podbězích se kromě kol točí i brzdové třmeny. A všem bylo jasné, že tady něco nehraje.
S vysvětlením nakonec přišli až redaktoři webu Carscoops, kteří oslovili přímo samotnou automobilku. Tim Bravo, šéf sekce komunikace, pak potvrdil, že vůz vystavovaný na ženevském autosalonu má k funkčnímu vozidlu opravdu ještě hodně daleko. Jednalo se totiž o pouhý koncept.
„Není to hotový automobil," uvedl Bravo. „Na projektu jsme začali pracovat teprve před půl rokem, když zákazník souhlasil s naším návrhem projektu. Auto bude dodáno až zda dva, možná dva a půl roku." Bravo navíc potvrdil, že vůz ještě nemá ani hotový interiér.
Tím se vysvětlují i extrémně zatmavená skla, která měla propouštět pouze tolik světla, aby zaměstnanci automobilky byli schopni s vozem bezpečně najet a vyjet z výstavního areálu, jak připomínají redaktoři z webu Motor1. K samotnému pohonu pak sloužil pouze elektromotor.
Vystavovaný vůz, nebo spíše koncept, tak byl pouze luxusní kabinou na platformě s elektromotorem a několika bateriemi. Designéry a techniky teď ale čeká práce na vývoji interiéru a mnoha drobností, které na voze ještě chybí. Práci si však ušetří s motorem, kterým bude klasická 8.0 litrová W16 z klasického Chironu o výkonu 1 500 koní.
Nabízí se však otázka, zda lze La Voiture Noire skutečně již nyní považovat za nejdražší automobil světa. Jistě, zákazník už za něj sice zaplatil cca 430 milionů korun, nicméně zatím existuje pouze jako koncept. Když však Rolls-Royce představoval v roce 2017 svůj zakázkový Sweptail, za který jeho majitel utratil cca 300 milionů korun, jednalo se o hotový vůz, který nic neskrýval.
Tím rozhodně nechceme znevažovat úchvatnost ani hodnotu vozu, pouze bychom nejprve rádi viděli hotový vůz, než o něm začneme skutečně mluvit jako o tom nejdražším na světě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.