Když automobilka Bugatti představovala model La Voiture Noire, mluvila o něm jako o nejdražším novém automobilu světa. Na oficiální získání tohoto titulu si však bude muset ještě alespoň 2.5 roku počkat, neboť na ženevském autosalonu představila pouze pouze koncept bez motoru a interiéru.
První podezření ohledně „pravosti" modelu Bugatti La Voiture Noire se objevila již na autosalonu, kde bylo celkem jasně vidět, že výfukové potrubí nikam nevede. Poté se však objevilo ještě video, na kterém vůz takřka neslyšně odjíždí z haly autosalonu a v jeho podbězích se kromě kol točí i brzdové třmeny. A všem bylo jasné, že tady něco nehraje.
S vysvětlením nakonec přišli až redaktoři webu Carscoops, kteří oslovili přímo samotnou automobilku. Tim Bravo, šéf sekce komunikace, pak potvrdil, že vůz vystavovaný na ženevském autosalonu má k funkčnímu vozidlu opravdu ještě hodně daleko. Jednalo se totiž o pouhý koncept.
„Není to hotový automobil," uvedl Bravo. „Na projektu jsme začali pracovat teprve před půl rokem, když zákazník souhlasil s naším návrhem projektu. Auto bude dodáno až zda dva, možná dva a půl roku." Bravo navíc potvrdil, že vůz ještě nemá ani hotový interiér.
Tím se vysvětlují i extrémně zatmavená skla, která měla propouštět pouze tolik světla, aby zaměstnanci automobilky byli schopni s vozem bezpečně najet a vyjet z výstavního areálu, jak připomínají redaktoři z webu Motor1. K samotnému pohonu pak sloužil pouze elektromotor.
Vystavovaný vůz, nebo spíše koncept, tak byl pouze luxusní kabinou na platformě s elektromotorem a několika bateriemi. Designéry a techniky teď ale čeká práce na vývoji interiéru a mnoha drobností, které na voze ještě chybí. Práci si však ušetří s motorem, kterým bude klasická 8.0 litrová W16 z klasického Chironu o výkonu 1 500 koní.
Nabízí se však otázka, zda lze La Voiture Noire skutečně již nyní považovat za nejdražší automobil světa. Jistě, zákazník už za něj sice zaplatil cca 430 milionů korun, nicméně zatím existuje pouze jako koncept. Když však Rolls-Royce představoval v roce 2017 svůj zakázkový Sweptail, za který jeho majitel utratil cca 300 milionů korun, jednalo se o hotový vůz, který nic neskrýval.
Tím rozhodně nechceme znevažovat úchvatnost ani hodnotu vozu, pouze bychom nejprve rádi viděli hotový vůz, než o něm začneme skutečně mluvit jako o tom nejdražším na světě.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.