Automobilka Volvo patří k jedněm z největších inovátorů v oblasti bezpečnosti automobilů, což ostatně potvrzuje i její poslední oznámená novinka. V interiérech budoucích modelů Volvo by se totiž mohly objevit kamery, které mají sledovat řidiče. Pokud pak automobil vyhodnotí, že je řidič pro sebe či ostatní nebezpečným, může ho systém donutit zastavit.
Podle nedávno zveřejněné tiskové zprávy by se v nové generaci automobilů značky Volvo měly objevit kamery, které budou spolu s dalšími systémy sledovat chování a reakce řidiče. Pokud pak automobil vyhodnotí chování jako nebezpečné, měl by být schopen za pomoci některých autonomních systémů bezpečně zastavit a přivolat pomoc.
„Ohledně bezpečnosti je naším cílem nehodám raději zcela předcházet, než jen omezovat následky v momentě, kdy je srážka cela nevyhnutelná," cituje web Motor1 Henrika Greena, viceprezidenta pro výzkum a vývoj automobilky Volvo. „V tomto případě budou kamery hlídat chování, které by mohlo vést k vážným zraněním nebo úmrtí."
Přesný princip fungování celého systému zatím není jasný, podle teorie webu Motor1 by se však kamera mohla zaměřit především na oči. Systém by pak sledoval, jakým směrem řidič hledí, případně zda oči na delší dobu nezavírá. Systém by navíc mohl spolupracovat i s dalšími systémy, jako je například hlídání vybočení z pruhu, které by naznačovaly nejistý pohyb vozidla po silnici.
Pokud by systém zaznamenal, že se řidič řízení nevěnuje, měl by vůz spustit sérii upozornění. Pokud by ani to nezabralo, měly by ke slovu přijít zásahy do řízení. Nejprve by byla omezena rychlost a vůz by automaticky vytočil linku Volvo On Call. Dalším krokem je pak zcela autonomní bezpečné zastavení vozu a opětovné vytáčení linky Volvo On Call, jejíž obsluha by na místo mohla vyslat například zdravotníky.
O podobných krocích mluvila již řada automobilek, k realizaci však zatím žádná nepřistoupila. Zda bude první Volvo se teprve ukáže, neboť s kamerami v interiéru vozidel přichází i otázky ohledně soukromí a osobních práv vlastníka / řidiče automobilu.
Ze strany Volva se však jedná o jeden z mnoha kroků, kterými se snaží učinit své vozy maximálně bezpečné. Již dříve tak například automobilka oznámila, že u svých automobilů hodlá omezit maximální rychlost na 180 km/h, což opět vyvolalo vášnivé diskuze. A podobné očekáváme i v případě kamer v interiéru.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.