Podle nedávno zveřejněné tiskové zprávy by se v nové generaci automobilů značky Volvo měly objevit kamery, které budou spolu s dalšími systémy sledovat chování a reakce řidiče. Pokud pak automobil vyhodnotí chování jako nebezpečné, měl by být schopen za pomoci některých autonomních systémů bezpečně zastavit a přivolat pomoc.
„Ohledně bezpečnosti je naším cílem nehodám raději zcela předcházet, než jen omezovat následky v momentě, kdy je srážka cela nevyhnutelná," cituje web Motor1 Henrika Greena, viceprezidenta pro výzkum a vývoj automobilky Volvo. „V tomto případě budou kamery hlídat chování, které by mohlo vést k vážným zraněním nebo úmrtí."
Přesný princip fungování celého systému zatím není jasný, podle teorie webu Motor1 by se však kamera mohla zaměřit především na oči. Systém by pak sledoval, jakým směrem řidič hledí, případně zda oči na delší dobu nezavírá. Systém by navíc mohl spolupracovat i s dalšími systémy, jako je například hlídání vybočení z pruhu, které by naznačovaly nejistý pohyb vozidla po silnici.
Pokud by systém zaznamenal, že se řidič řízení nevěnuje, měl by vůz spustit sérii upozornění. Pokud by ani to nezabralo, měly by ke slovu přijít zásahy do řízení. Nejprve by byla omezena rychlost a vůz by automaticky vytočil linku Volvo On Call. Dalším krokem je pak zcela autonomní bezpečné zastavení vozu a opětovné vytáčení linky Volvo On Call, jejíž obsluha by na místo mohla vyslat například zdravotníky.
O podobných krocích mluvila již řada automobilek, k realizaci však zatím žádná nepřistoupila. Zda bude první Volvo se teprve ukáže, neboť s kamerami v interiéru vozidel přichází i otázky ohledně soukromí a osobních práv vlastníka / řidiče automobilu.
Ze strany Volva se však jedná o jeden z mnoha kroků, kterými se snaží učinit své vozy maximálně bezpečné. Již dříve tak například automobilka oznámila, že u svých automobilů hodlá omezit maximální rychlost na 180 km/h, což opět vyvolalo vášnivé diskuze. A podobné očekáváme i v případě kamer v interiéru.