Automobilka Volvo patří k jedněm z největších inovátorů v oblasti bezpečnosti automobilů, což ostatně potvrzuje i její poslední oznámená novinka. V interiérech budoucích modelů Volvo by se totiž mohly objevit kamery, které mají sledovat řidiče. Pokud pak automobil vyhodnotí, že je řidič pro sebe či ostatní nebezpečným, může ho systém donutit zastavit.
Podle nedávno zveřejněné tiskové zprávy by se v nové generaci automobilů značky Volvo měly objevit kamery, které budou spolu s dalšími systémy sledovat chování a reakce řidiče. Pokud pak automobil vyhodnotí chování jako nebezpečné, měl by být schopen za pomoci některých autonomních systémů bezpečně zastavit a přivolat pomoc.
„Ohledně bezpečnosti je naším cílem nehodám raději zcela předcházet, než jen omezovat následky v momentě, kdy je srážka cela nevyhnutelná," cituje web Motor1 Henrika Greena, viceprezidenta pro výzkum a vývoj automobilky Volvo. „V tomto případě budou kamery hlídat chování, které by mohlo vést k vážným zraněním nebo úmrtí."
Přesný princip fungování celého systému zatím není jasný, podle teorie webu Motor1 by se však kamera mohla zaměřit především na oči. Systém by pak sledoval, jakým směrem řidič hledí, případně zda oči na delší dobu nezavírá. Systém by navíc mohl spolupracovat i s dalšími systémy, jako je například hlídání vybočení z pruhu, které by naznačovaly nejistý pohyb vozidla po silnici.
Pokud by systém zaznamenal, že se řidič řízení nevěnuje, měl by vůz spustit sérii upozornění. Pokud by ani to nezabralo, měly by ke slovu přijít zásahy do řízení. Nejprve by byla omezena rychlost a vůz by automaticky vytočil linku Volvo On Call. Dalším krokem je pak zcela autonomní bezpečné zastavení vozu a opětovné vytáčení linky Volvo On Call, jejíž obsluha by na místo mohla vyslat například zdravotníky.
O podobných krocích mluvila již řada automobilek, k realizaci však zatím žádná nepřistoupila. Zda bude první Volvo se teprve ukáže, neboť s kamerami v interiéru vozidel přichází i otázky ohledně soukromí a osobních práv vlastníka / řidiče automobilu.
Ze strany Volva se však jedná o jeden z mnoha kroků, kterými se snaží učinit své vozy maximálně bezpečné. Již dříve tak například automobilka oznámila, že u svých automobilů hodlá omezit maximální rychlost na 180 km/h, což opět vyvolalo vášnivé diskuze. A podobné očekáváme i v případě kamer v interiéru.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?