Automobilka Volvo patří k jedněm z největších inovátorů v oblasti bezpečnosti automobilů, což ostatně potvrzuje i její poslední oznámená novinka. V interiérech budoucích modelů Volvo by se totiž mohly objevit kamery, které mají sledovat řidiče. Pokud pak automobil vyhodnotí, že je řidič pro sebe či ostatní nebezpečným, může ho systém donutit zastavit.
Podle nedávno zveřejněné tiskové zprávy by se v nové generaci automobilů značky Volvo měly objevit kamery, které budou spolu s dalšími systémy sledovat chování a reakce řidiče. Pokud pak automobil vyhodnotí chování jako nebezpečné, měl by být schopen za pomoci některých autonomních systémů bezpečně zastavit a přivolat pomoc.
„Ohledně bezpečnosti je naším cílem nehodám raději zcela předcházet, než jen omezovat následky v momentě, kdy je srážka cela nevyhnutelná," cituje web Motor1 Henrika Greena, viceprezidenta pro výzkum a vývoj automobilky Volvo. „V tomto případě budou kamery hlídat chování, které by mohlo vést k vážným zraněním nebo úmrtí."
Přesný princip fungování celého systému zatím není jasný, podle teorie webu Motor1 by se však kamera mohla zaměřit především na oči. Systém by pak sledoval, jakým směrem řidič hledí, případně zda oči na delší dobu nezavírá. Systém by navíc mohl spolupracovat i s dalšími systémy, jako je například hlídání vybočení z pruhu, které by naznačovaly nejistý pohyb vozidla po silnici.
Pokud by systém zaznamenal, že se řidič řízení nevěnuje, měl by vůz spustit sérii upozornění. Pokud by ani to nezabralo, měly by ke slovu přijít zásahy do řízení. Nejprve by byla omezena rychlost a vůz by automaticky vytočil linku Volvo On Call. Dalším krokem je pak zcela autonomní bezpečné zastavení vozu a opětovné vytáčení linky Volvo On Call, jejíž obsluha by na místo mohla vyslat například zdravotníky.
O podobných krocích mluvila již řada automobilek, k realizaci však zatím žádná nepřistoupila. Zda bude první Volvo se teprve ukáže, neboť s kamerami v interiéru vozidel přichází i otázky ohledně soukromí a osobních práv vlastníka / řidiče automobilu.
Ze strany Volva se však jedná o jeden z mnoha kroků, kterými se snaží učinit své vozy maximálně bezpečné. Již dříve tak například automobilka oznámila, že u svých automobilů hodlá omezit maximální rychlost na 180 km/h, což opět vyvolalo vášnivé diskuze. A podobné očekáváme i v případě kamer v interiéru.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).