Již letos v létě by se na televizních obrazovkách měla objevit 27. série motoristického pořadu Top Gear, poprvé však s novou dvojicí moderátorů. Světoznámou show totiž opustili Matt LeBlanc a Rory Reid, na jejichž místa nastoupí Freddie Flintoff a Paddy McGuinness.
První reakce veřejnosti po oznámení jmen nových moderátorů nebyly zrovna nejvstřícnější a zdá se, že ani první náhled na 27. sérii (opět) Nového Top Gearu v lidech nevzbuzuje příliš velké nadšení. BBC zkrátka opět čarovala se sestavou a zdá se, že po závanu úspěchu v kombinaci LeBlanc, Harris a Reid nadchází opět období temna.
Pojďme se ale podívat na samotnou ukázku, ke které přidala BBC i krátký průvodní text. Podle něj se McGuinness pokusí přesvědčit Harrise a Flintoffa, že nejlepším rodinným automobilem z „druhé ruky" je ve skutečnosti starší pohřební vůz. A aby své tvrzení dokázal, koupí pohřební Daimler z roku 1995 a poněkud ho upraví.
Vůz, který měl vyjít na 1 300 liber (cca 38 900 Kč), tak dostane novou barvu, rychlé závodní pruhy, přítlačné křídlo a také nějaký ten výkon navíc. Demonstrace jízdních vlastností se pak odehrává přesně ve stylu Top Gearu - tedy na rally závodní trati ve Walesu. A jak už asi z nadpisu tušíte, nedopadne to zrovna nejlépe.
McGuinnes nezvládne trefit správný nájezd do zatáčky, auto se vymkne kontrole a končí na boku. A ačkoliv jsou všichni vybaveni ochrannými helmami, nikdo se netváří příliš nadšeně. Zvláště pak Harris, který sedí právě na straně, která se zaryje do podkladu.
Nejedná se přitom o první havárii během natáčení nového Top Gearu. O tu první se před časem postaral Flintoff, který ztratil kontrolu nad Subaru Brat přestavěným na elektromobil. Během závodu ve městě tak vyletí ze zatáčky a zaparkuje vůz přímo pod opuštěný stánek. Ani tehdy se ale naštěstí nikomu nic nestalo.
V obou případech se však pod videm objevují komentáře lidí, kteří nejsou s novými moderátory příliš spokojeni. Podle části veřejnosti by BBC měla vzdát koncept tří moderátorů a ponechat celou show v roli Chrise Harrise, který patří ke špičkám svého oboru a nechybí mu zkušenosti, nadhled ani smysl pro humor.
Další část veřejnosti však volá po úplném konci show. Po odchodu "svaté" trojice Clarkson, Hammond a May se BBC stále snaží najít novu cestu ke staré slávě, avšak neúspěšně. Celkem slušný potenciál měla show právě s minulou trojicí moderátorů, tedy s LeBlancem, Reidem a Harrisem, kvůli časové náročnosti však show musel opustit LeBlanc a Reid následně dostal vlastní pořad po Top Gearu.
Nechceme samozřejmě předjímat, jak nakonec 27. série dopadne. Možná se mezi trojicí moderátorů nakonec vytvoří ta správná chemie a show bude zábavná, po první ukázce tomu však zřejmě věří už jen ti největší optimisté.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.