Již letos v létě by se na televizních obrazovkách měla objevit 27. série motoristického pořadu Top Gear, poprvé však s novou dvojicí moderátorů. Světoznámou show totiž opustili Matt LeBlanc a Rory Reid, na jejichž místa nastoupí Freddie Flintoff a Paddy McGuinness.
První reakce veřejnosti po oznámení jmen nových moderátorů nebyly zrovna nejvstřícnější a zdá se, že ani první náhled na 27. sérii (opět) Nového Top Gearu v lidech nevzbuzuje příliš velké nadšení. BBC zkrátka opět čarovala se sestavou a zdá se, že po závanu úspěchu v kombinaci LeBlanc, Harris a Reid nadchází opět období temna.
Pojďme se ale podívat na samotnou ukázku, ke které přidala BBC i krátký průvodní text. Podle něj se McGuinness pokusí přesvědčit Harrise a Flintoffa, že nejlepším rodinným automobilem z „druhé ruky" je ve skutečnosti starší pohřební vůz. A aby své tvrzení dokázal, koupí pohřební Daimler z roku 1995 a poněkud ho upraví.
Vůz, který měl vyjít na 1 300 liber (cca 38 900 Kč), tak dostane novou barvu, rychlé závodní pruhy, přítlačné křídlo a také nějaký ten výkon navíc. Demonstrace jízdních vlastností se pak odehrává přesně ve stylu Top Gearu - tedy na rally závodní trati ve Walesu. A jak už asi z nadpisu tušíte, nedopadne to zrovna nejlépe.
McGuinnes nezvládne trefit správný nájezd do zatáčky, auto se vymkne kontrole a končí na boku. A ačkoliv jsou všichni vybaveni ochrannými helmami, nikdo se netváří příliš nadšeně. Zvláště pak Harris, který sedí právě na straně, která se zaryje do podkladu.
Nejedná se přitom o první havárii během natáčení nového Top Gearu. O tu první se před časem postaral Flintoff, který ztratil kontrolu nad Subaru Brat přestavěným na elektromobil. Během závodu ve městě tak vyletí ze zatáčky a zaparkuje vůz přímo pod opuštěný stánek. Ani tehdy se ale naštěstí nikomu nic nestalo.
V obou případech se však pod videm objevují komentáře lidí, kteří nejsou s novými moderátory příliš spokojeni. Podle části veřejnosti by BBC měla vzdát koncept tří moderátorů a ponechat celou show v roli Chrise Harrise, který patří ke špičkám svého oboru a nechybí mu zkušenosti, nadhled ani smysl pro humor.
Další část veřejnosti však volá po úplném konci show. Po odchodu "svaté" trojice Clarkson, Hammond a May se BBC stále snaží najít novu cestu ke staré slávě, avšak neúspěšně. Celkem slušný potenciál měla show právě s minulou trojicí moderátorů, tedy s LeBlancem, Reidem a Harrisem, kvůli časové náročnosti však show musel opustit LeBlanc a Reid následně dostal vlastní pořad po Top Gearu.
Nechceme samozřejmě předjímat, jak nakonec 27. série dopadne. Možná se mezi trojicí moderátorů nakonec vytvoří ta správná chemie a show bude zábavná, po první ukázce tomu však zřejmě věří už jen ti největší optimisté.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?