Již letos v létě by se na televizních obrazovkách měla objevit 27. série motoristického pořadu Top Gear, poprvé však s novou dvojicí moderátorů. Světoznámou show totiž opustili Matt LeBlanc a Rory Reid, na jejichž místa nastoupí Freddie Flintoff a Paddy McGuinness.
První reakce veřejnosti po oznámení jmen nových moderátorů nebyly zrovna nejvstřícnější a zdá se, že ani první náhled na 27. sérii (opět) Nového Top Gearu v lidech nevzbuzuje příliš velké nadšení. BBC zkrátka opět čarovala se sestavou a zdá se, že po závanu úspěchu v kombinaci LeBlanc, Harris a Reid nadchází opět období temna.
Pojďme se ale podívat na samotnou ukázku, ke které přidala BBC i krátký průvodní text. Podle něj se McGuinness pokusí přesvědčit Harrise a Flintoffa, že nejlepším rodinným automobilem z „druhé ruky" je ve skutečnosti starší pohřební vůz. A aby své tvrzení dokázal, koupí pohřební Daimler z roku 1995 a poněkud ho upraví.
Vůz, který měl vyjít na 1 300 liber (cca 38 900 Kč), tak dostane novou barvu, rychlé závodní pruhy, přítlačné křídlo a také nějaký ten výkon navíc. Demonstrace jízdních vlastností se pak odehrává přesně ve stylu Top Gearu - tedy na rally závodní trati ve Walesu. A jak už asi z nadpisu tušíte, nedopadne to zrovna nejlépe.
McGuinnes nezvládne trefit správný nájezd do zatáčky, auto se vymkne kontrole a končí na boku. A ačkoliv jsou všichni vybaveni ochrannými helmami, nikdo se netváří příliš nadšeně. Zvláště pak Harris, který sedí právě na straně, která se zaryje do podkladu.
Nejedná se přitom o první havárii během natáčení nového Top Gearu. O tu první se před časem postaral Flintoff, který ztratil kontrolu nad Subaru Brat přestavěným na elektromobil. Během závodu ve městě tak vyletí ze zatáčky a zaparkuje vůz přímo pod opuštěný stánek. Ani tehdy se ale naštěstí nikomu nic nestalo.
V obou případech se však pod videm objevují komentáře lidí, kteří nejsou s novými moderátory příliš spokojeni. Podle části veřejnosti by BBC měla vzdát koncept tří moderátorů a ponechat celou show v roli Chrise Harrise, který patří ke špičkám svého oboru a nechybí mu zkušenosti, nadhled ani smysl pro humor.
Další část veřejnosti však volá po úplném konci show. Po odchodu "svaté" trojice Clarkson, Hammond a May se BBC stále snaží najít novu cestu ke staré slávě, avšak neúspěšně. Celkem slušný potenciál měla show právě s minulou trojicí moderátorů, tedy s LeBlancem, Reidem a Harrisem, kvůli časové náročnosti však show musel opustit LeBlanc a Reid následně dostal vlastní pořad po Top Gearu.
Nechceme samozřejmě předjímat, jak nakonec 27. série dopadne. Možná se mezi trojicí moderátorů nakonec vytvoří ta správná chemie a show bude zábavná, po první ukázce tomu však zřejmě věří už jen ti největší optimisté.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.