Myslíte si, že výrobci karavanů už nemají čím překvapit? Pak věřte, že vás nový SylvanSport Vast vyvede z omylu. V podstatě se totiž jedná o "Transformera" mezi karavany, který v sobě ukrývá prostorný obývák, vybavenou kuchyň, pohodlnou postel, praktickou koupelnu i úložný prostor na vaše sportovní vybavení. A přitom na první pohled vypadá tak obyčejně.
Karavany a obytné automobily se v poslední době těší vzrůstající popularitě na celém světě - a my se vůbec nedivíme. Časy, kdy byly karavany prťavé, špatně vybavené a nudné už jsou totiž dávno pryč. Výrobci se v posledních letech předhánějí s chytrými řešeními, díky kterým dokáží na relativně malé ploše doslova kouzlit s komfortem i praktičností. A SylvanSport Vast je toho skvělým příkladem. Ostatně jak uvádí web Motor1, už během své premiéry na RVX Show si od porotců odnesl 1. místo v kategorii „Outdoor Adventure."
A čím je tedy tahle zelená krabička na kolech tak úchvatná? Svou komplexností. Skvěle to ukazuje i propagační video, na kterém veškerá chytrá řešení vyniknou v plné své kráse. Například v přední části nalezneme úložný prostor o objemu 509 litrů, za kterým se ještě ukrývá prostor pro dvě propanové nádrže, dvojici baterií a rezervu. Na boční (řidičově) straně karavanu se navíc nalézá šikovný úchytný systém pro převážení větších nákladů - jako jsou třeba kajaky.
Tím však prostor pro vaše sportovní vybavení ani zdaleka nekončí. Zadní stěna karavanu totiž není pevná, ale dá se vyklopit - stejně jako dveře u hatchbacků. Zde pak naleznete další prostor, kam můžete ulož třeba kola nebo další vybavení pro kempování. A tím se dostáváme k vnitřnímu prostoru.
Jakmile vyndáte věci ze zadní části, můžete sem po připravených kolejnicích posunout rohový gauč, který je vybaven i stolkem. Stolek navíc můžete skrze výklopné okno částečně vysunout i ven. Nad bočními stranami karavanu navíc můžete vytáhnout markýzy integrované do střechy, takže i v případě deště se můžete kolem karavanu pochybovat v suchu.
Nejvíce však s venkovním prostorem pracuje kuchyně, která je standardně umístěná u čelní strany karavanu. Jednoduše se však dá vytáhnout i ven a navíc rozšířit o pracovní plochu z bambusového dřeva. Kuchyňka je navíc vybavena odkládacími prostory, dvěma hořáky, lednicí, mrazákem a dřezem. Po vysunutí lednice ven se navíc uvolní prostor pro komfortní sprchový kout, vedle kterého je umístěna toaleta a výklopné umyvadlo. V případě zájmu navíc není problém instalovat i přídavný ohřívač vody.
Spaní v karavanu je připravené až pro čtyři osoby. Jedna dvojice se může pohodlně vyspat na rohové sedačce, která se úpravou stolku, sklopením opěráků a drobným posunutím dá snadno přestavět na pohodlnou postel. Druhá prostorná postel pro dvě osoby je pak umístěna u stropu a její spouštění probíhá pomocí elektrického navijáku.
SylvanSport Vast tak představuje až neuvěřitelně komplexní a současně kompaktní řešení pro bydlení na cestách. Samozřejmě každá sranda něco stojí a v tomto případě se bavíme o částce cca 49 995 dolarů - tedy cca 1 134 000 Kč. Pokud by vás ale cena neodradila, společnost již nyní přijímá zálohy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.