Myslíte si, že výrobci karavanů už nemají čím překvapit? Pak věřte, že vás nový SylvanSport Vast vyvede z omylu. V podstatě se totiž jedná o "Transformera" mezi karavany, který v sobě ukrývá prostorný obývák, vybavenou kuchyň, pohodlnou postel, praktickou koupelnu i úložný prostor na vaše sportovní vybavení. A přitom na první pohled vypadá tak obyčejně.
Karavany a obytné automobily se v poslední době těší vzrůstající popularitě na celém světě - a my se vůbec nedivíme. Časy, kdy byly karavany prťavé, špatně vybavené a nudné už jsou totiž dávno pryč. Výrobci se v posledních letech předhánějí s chytrými řešeními, díky kterým dokáží na relativně malé ploše doslova kouzlit s komfortem i praktičností. A SylvanSport Vast je toho skvělým příkladem. Ostatně jak uvádí web Motor1, už během své premiéry na RVX Show si od porotců odnesl 1. místo v kategorii „Outdoor Adventure."
A čím je tedy tahle zelená krabička na kolech tak úchvatná? Svou komplexností. Skvěle to ukazuje i propagační video, na kterém veškerá chytrá řešení vyniknou v plné své kráse. Například v přední části nalezneme úložný prostor o objemu 509 litrů, za kterým se ještě ukrývá prostor pro dvě propanové nádrže, dvojici baterií a rezervu. Na boční (řidičově) straně karavanu se navíc nalézá šikovný úchytný systém pro převážení větších nákladů - jako jsou třeba kajaky.
Tím však prostor pro vaše sportovní vybavení ani zdaleka nekončí. Zadní stěna karavanu totiž není pevná, ale dá se vyklopit - stejně jako dveře u hatchbacků. Zde pak naleznete další prostor, kam můžete ulož třeba kola nebo další vybavení pro kempování. A tím se dostáváme k vnitřnímu prostoru.
Jakmile vyndáte věci ze zadní části, můžete sem po připravených kolejnicích posunout rohový gauč, který je vybaven i stolkem. Stolek navíc můžete skrze výklopné okno částečně vysunout i ven. Nad bočními stranami karavanu navíc můžete vytáhnout markýzy integrované do střechy, takže i v případě deště se můžete kolem karavanu pochybovat v suchu.
Nejvíce však s venkovním prostorem pracuje kuchyně, která je standardně umístěná u čelní strany karavanu. Jednoduše se však dá vytáhnout i ven a navíc rozšířit o pracovní plochu z bambusového dřeva. Kuchyňka je navíc vybavena odkládacími prostory, dvěma hořáky, lednicí, mrazákem a dřezem. Po vysunutí lednice ven se navíc uvolní prostor pro komfortní sprchový kout, vedle kterého je umístěna toaleta a výklopné umyvadlo. V případě zájmu navíc není problém instalovat i přídavný ohřívač vody.
Spaní v karavanu je připravené až pro čtyři osoby. Jedna dvojice se může pohodlně vyspat na rohové sedačce, která se úpravou stolku, sklopením opěráků a drobným posunutím dá snadno přestavět na pohodlnou postel. Druhá prostorná postel pro dvě osoby je pak umístěna u stropu a její spouštění probíhá pomocí elektrického navijáku.
SylvanSport Vast tak představuje až neuvěřitelně komplexní a současně kompaktní řešení pro bydlení na cestách. Samozřejmě každá sranda něco stojí a v tomto případě se bavíme o částce cca 49 995 dolarů - tedy cca 1 134 000 Kč. Pokud by vás ale cena neodradila, společnost již nyní přijímá zálohy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?