Během včerejší tiskové konference automobilky Volkswagen jsme se dozvěděli řadu zajímavých informací, z nichž většina se týkala elektrické budoucnosti značky i celého koncernu. Jednou z nejdůležitějších informací pak bylo i datum, kdy automobilka začne přijímat předobjednávky na svůj první ryze elektrický model I.D. Hatchback
Jurgen Stackmann, vedoucí marketingu a prodeje VW, během včerejší tiskové konference oznámil, že automobilka začne přijímat první před-objednávky na svůj připravovaný elektrický model I.D. Hatchback již od 8. května.
Stackmann dále naznačil, že první zájemci o nový elektromobil by měli obdržet vůz ve speciální edici „launch-edition," její specifika ovšem nijak nerozebíral. Podle jeho slov je ovšem celkem jasné, že automobilka počítá se slušným zájmem. „Vzhledem k zájmu, který o novou rodinu modelů projevily dealeři,je podle mého názoru celkem možné, že se edice 'launch edition' vyprodá ještě před zářijovou premiérou," uvedl Stackmann na konferenci.
Premiéra vozu by měla proběhnout během autosalonu ve Frankfurtu, který se koná právě v září. Zhruba v listopadu by se pak vozy měly dostat do výroby a na trh by měly první kousky dorazit začátkem příštího roku, jak uvádí web Carscoops.
Jak na dotaz webu The Drive potvrdil tiskový mluvčí automobilky, spolu se zahájením předprodejů by měly být uvolněny i technické parametry vozu a přesnější údaje o doručení prvních kusů zákazníkům. Podle již dříve publikovaných informací, se kterými přišel web Autocar, se však můžeme těšit na celkem zajímavou nabídku.
Základní cena nového I.D. by se měla pohybovat pod hranicí 30 000 Euro, tedy okolo 770 000 Kč. Vůz by měl být dostupný v celé řadě konfigurací, které se budou lišit mimo jiné i velikostí akumulátorů a dojezdem. Základní provedení by mělo nabídnout dojezd okolo 331 kilometrů, nejvýkonnější pak okolo 550 kilometrů.
Základem vozu má být moderní elektrická platforma MEB z dílny koncernu VW, na které postupně vzniknou další elektromobily z rodiny I.D. i elektromobily ostatních koncernových značek - včetně Škody. Výroba bude probíhat v závodě Zwickau, který nedávno prošel výraznou modernizací a výroba nových modelů I.D. by tak měla být ohledně emisí CO2 neutrální.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.