Během včerejší tiskové konference automobilky Volkswagen jsme se dozvěděli řadu zajímavých informací, z nichž většina se týkala elektrické budoucnosti značky i celého koncernu. Jednou z nejdůležitějších informací pak bylo i datum, kdy automobilka začne přijímat předobjednávky na svůj první ryze elektrický model I.D. Hatchback
Jurgen Stackmann, vedoucí marketingu a prodeje VW, během včerejší tiskové konference oznámil, že automobilka začne přijímat první před-objednávky na svůj připravovaný elektrický model I.D. Hatchback již od 8. května.
Stackmann dále naznačil, že první zájemci o nový elektromobil by měli obdržet vůz ve speciální edici „launch-edition," její specifika ovšem nijak nerozebíral. Podle jeho slov je ovšem celkem jasné, že automobilka počítá se slušným zájmem. „Vzhledem k zájmu, který o novou rodinu modelů projevily dealeři,je podle mého názoru celkem možné, že se edice 'launch edition' vyprodá ještě před zářijovou premiérou," uvedl Stackmann na konferenci.
Premiéra vozu by měla proběhnout během autosalonu ve Frankfurtu, který se koná právě v září. Zhruba v listopadu by se pak vozy měly dostat do výroby a na trh by měly první kousky dorazit začátkem příštího roku, jak uvádí web Carscoops.
Jak na dotaz webu The Drive potvrdil tiskový mluvčí automobilky, spolu se zahájením předprodejů by měly být uvolněny i technické parametry vozu a přesnější údaje o doručení prvních kusů zákazníkům. Podle již dříve publikovaných informací, se kterými přišel web Autocar, se však můžeme těšit na celkem zajímavou nabídku.
Základní cena nového I.D. by se měla pohybovat pod hranicí 30 000 Euro, tedy okolo 770 000 Kč. Vůz by měl být dostupný v celé řadě konfigurací, které se budou lišit mimo jiné i velikostí akumulátorů a dojezdem. Základní provedení by mělo nabídnout dojezd okolo 331 kilometrů, nejvýkonnější pak okolo 550 kilometrů.
Základem vozu má být moderní elektrická platforma MEB z dílny koncernu VW, na které postupně vzniknou další elektromobily z rodiny I.D. i elektromobily ostatních koncernových značek - včetně Škody. Výroba bude probíhat v závodě Zwickau, který nedávno prošel výraznou modernizací a výroba nových modelů I.D. by tak měla být ohledně emisí CO2 neutrální.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?