Elektrický I.D. Hatchback se blíží, Volkswagen začne od května přijímat předobjednávky

Záběry z testování maskovaného prototypu Volkswagen I.D. Hatchback
Záběry z testování maskovaného prototypu Volkswagen I.D. Hatchback, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 14. března 2019 11:40
Sdílej:

Během včerejší tiskové konference automobilky Volkswagen jsme se dozvěděli řadu zajímavých informací, z nichž většina se týkala elektrické budoucnosti značky i celého koncernu. Jednou z nejdůležitějších informací pak bylo i datum, kdy automobilka začne přijímat předobjednávky na svůj první ryze elektrický model I.D. Hatchback

Jurgen Stackmann, vedoucí marketingu a prodeje VW, během včerejší tiskové konference oznámil, že automobilka začne přijímat první před-objednávky na svůj připravovaný elektrický model I.D. Hatchback již od 8. května. 

Stackmann dále naznačil, že první zájemci o nový elektromobil by měli obdržet vůz ve speciální edici „launch-edition," její specifika ovšem nijak nerozebíral. Podle jeho slov je ovšem celkem jasné, že automobilka počítá se slušným zájmem. „Vzhledem k zájmu, který o novou rodinu modelů projevily dealeři,je podle mého názoru celkem možné, že se edice 'launch edition' vyprodá ještě před zářijovou premiérou," uvedl Stackmann na konferenci.

Premiéra vozu by měla proběhnout během autosalonu ve Frankfurtu, který se koná právě v září. Zhruba v listopadu by se pak vozy měly dostat do výroby a na trh by měly první kousky dorazit začátkem příštího roku, jak uvádí web Carscoops.

Jak na dotaz webu The Drive potvrdil tiskový mluvčí automobilky, spolu se zahájením předprodejů by měly být uvolněny i technické parametry vozu a přesnější údaje o doručení prvních kusů zákazníkům. Podle již dříve publikovaných informací, se kterými přišel web Autocar, se však můžeme těšit na celkem zajímavou nabídku.

Základní cena nového I.D. by se měla pohybovat pod hranicí 30 000 Euro, tedy okolo 770 000 Kč. Vůz by měl být dostupný v celé řadě konfigurací, které se budou lišit mimo jiné i velikostí akumulátorů a dojezdem. Základní provedení by mělo nabídnout dojezd okolo 331 kilometrů, nejvýkonnější pak okolo 550 kilometrů.

Základem vozu má být moderní elektrická platforma MEB z dílny koncernu VW, na které postupně vzniknou další elektromobily z rodiny I.D. i elektromobily ostatních koncernových značek - včetně Škody. Výroba bude probíhat v závodě Zwickau, který nedávno prošel výraznou modernizací a výroba nových modelů I.D. by tak měla být ohledně emisí CO2 neutrální.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.