Volkswagen Touareg V8 má být terno pro sběratele, je to labutí píseň naftové éry?

Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. března 2019 11:00
Sdílej:

Naftové motory koncernu Volkswagen patřily dlouhou dobu k těm nejpopulárnějším na trhu, tedy až do vypuknutí osudové kauzy Dieselgate a následného honu na naftové čarodějnice. Ovšem zatímco některé automobilky koncernu VW již naftové motory z nabídky pomalu vyřazují, samotný Volkswagen představil před pár dny ten zřejmě nejúchvatnější. Jak se ovšem ukazuje, je to labutí píseň jedné slavné éry.

Jak jsme minulý týden informovali, automobilka Volkswagen představila na ženevském autosalonu model Touareg s naftovým 4.0 litrovým motorem pod kapotou. Ten nabízí výkon 310 kW (421k), točivý moment až 900 Nm a akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 4.9 sekundy.

A ačkoliv se o této premiéře vědělo dlouho dopředu, jednalo se svým způsobem o ironii. Kromě velkolepého naftového Touaregu totiž automobilka v Ženevě prezentovala i svou elektrickou buginu, která krásně zapadá do elektrické a samozřejmě ekologické rodinky konceptů budoucích Volkswagenů s označením I.D..

Proč se tedy Volkswagen rozhodl jít proti proudu svého hlavního vývoje a představil extrémní SUV s extrémním naftovým motorem? Na to se přímo v Ženevě zeptali redaktoři Top Gearu, kterým na otázky odpovídal Jurgen Stackmann, šéf marketingového oddělení VW.

Proč byl tedy pro nový naftový motor V8 o výkonu přes 420 koní vybrán právě Touareg, a ne třeba Porsche Cayenne S Diesel, od kterého se dají podobné výkony spíše očekávat? Jednak šlo o rozdílné směřování značek v koncernu, kdy Porsche se pomalu vydává cestou rychlých elektrifikovaných vozů. Druhým důvodem byl však i jakýsi vzkaz světu od Volkswagenu.

„Probírali jsme to dlouho a nakonec se shodli, že Touareg je tím hlavním vozem. Může se utkat s jakýmkoliv konkurentem z celého světa. Dát mu motor V8 je velmi zvláštní poctou a já věřím, že se od prvního dne stane vyhledávaným sběrateli." - uvedl v rozhovoru Stackmann.

A pokud si teď klepete na čelo, proč by se SUV s naftovou V8 mělo stát sběratelským kusem, mám pro vás Stackmann okamžitě připravenou odpověď. Teda vlastně dvě. „Setkal jsem se s mnoha vlastníky Touaregu V10 TDI a mnoho z nich říkalo, že svůj vůz nikdy neprodají. A podobné by to mělo být s V8. Je určen pro zákazníky, kteří chtějí něco speciálního - a taky to dostanou."

Pozici sběratelského vozu navíc Touareg V8 může uhájit i tím, že půjde o poslední automobil Volkswagen s podobným motorem, „Dost možná se jedná o poslední automobil s naftovou V8, jaký uvidíte." - dodal ke konci rozhovoru Stackmann. „V8 se neobjeví v jiných vozech, bude to manifest Touaregu jako prémiového vlajkového vozu."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.