Naftové motory koncernu Volkswagen patřily dlouhou dobu k těm nejpopulárnějším na trhu, tedy až do vypuknutí osudové kauzy Dieselgate a následného honu na naftové čarodějnice. Ovšem zatímco některé automobilky koncernu VW již naftové motory z nabídky pomalu vyřazují, samotný Volkswagen představil před pár dny ten zřejmě nejúchvatnější. Jak se ovšem ukazuje, je to labutí píseň jedné slavné éry.
Jak jsme minulý týden informovali, automobilka Volkswagen představila na ženevském autosalonu model Touareg s naftovým 4.0 litrovým motorem pod kapotou. Ten nabízí výkon 310 kW (421k), točivý moment až 900 Nm a akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 4.9 sekundy.
A ačkoliv se o této premiéře vědělo dlouho dopředu, jednalo se svým způsobem o ironii. Kromě velkolepého naftového Touaregu totiž automobilka v Ženevě prezentovala i svou elektrickou buginu, která krásně zapadá do elektrické a samozřejmě ekologické rodinky konceptů budoucích Volkswagenů s označením I.D..
Proč se tedy Volkswagen rozhodl jít proti proudu svého hlavního vývoje a představil extrémní SUV s extrémním naftovým motorem? Na to se přímo v Ženevě zeptali redaktoři Top Gearu, kterým na otázky odpovídal Jurgen Stackmann, šéf marketingového oddělení VW.
Proč byl tedy pro nový naftový motor V8 o výkonu přes 420 koní vybrán právě Touareg, a ne třeba Porsche Cayenne S Diesel, od kterého se dají podobné výkony spíše očekávat? Jednak šlo o rozdílné směřování značek v koncernu, kdy Porsche se pomalu vydává cestou rychlých elektrifikovaných vozů. Druhým důvodem byl však i jakýsi vzkaz světu od Volkswagenu.
„Probírali jsme to dlouho a nakonec se shodli, že Touareg je tím hlavním vozem. Může se utkat s jakýmkoliv konkurentem z celého světa. Dát mu motor V8 je velmi zvláštní poctou a já věřím, že se od prvního dne stane vyhledávaným sběrateli." - uvedl v rozhovoru Stackmann.
A pokud si teď klepete na čelo, proč by se SUV s naftovou V8 mělo stát sběratelským kusem, mám pro vás Stackmann okamžitě připravenou odpověď. Teda vlastně dvě. „Setkal jsem se s mnoha vlastníky Touaregu V10 TDI a mnoho z nich říkalo, že svůj vůz nikdy neprodají. A podobné by to mělo být s V8. Je určen pro zákazníky, kteří chtějí něco speciálního - a taky to dostanou."
Pozici sběratelského vozu navíc Touareg V8 může uhájit i tím, že půjde o poslední automobil Volkswagen s podobným motorem, „Dost možná se jedná o poslední automobil s naftovou V8, jaký uvidíte." - dodal ke konci rozhovoru Stackmann. „V8 se neobjeví v jiných vozech, bude to manifest Touaregu jako prémiového vlajkového vozu."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?