Naftové motory koncernu Volkswagen patřily dlouhou dobu k těm nejpopulárnějším na trhu, tedy až do vypuknutí osudové kauzy Dieselgate a následného honu na naftové čarodějnice. Ovšem zatímco některé automobilky koncernu VW již naftové motory z nabídky pomalu vyřazují, samotný Volkswagen představil před pár dny ten zřejmě nejúchvatnější. Jak se ovšem ukazuje, je to labutí píseň jedné slavné éry.
Jak jsme minulý týden informovali, automobilka Volkswagen představila na ženevském autosalonu model Touareg s naftovým 4.0 litrovým motorem pod kapotou. Ten nabízí výkon 310 kW (421k), točivý moment až 900 Nm a akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 4.9 sekundy.
A ačkoliv se o této premiéře vědělo dlouho dopředu, jednalo se svým způsobem o ironii. Kromě velkolepého naftového Touaregu totiž automobilka v Ženevě prezentovala i svou elektrickou buginu, která krásně zapadá do elektrické a samozřejmě ekologické rodinky konceptů budoucích Volkswagenů s označením I.D..
Proč se tedy Volkswagen rozhodl jít proti proudu svého hlavního vývoje a představil extrémní SUV s extrémním naftovým motorem? Na to se přímo v Ženevě zeptali redaktoři Top Gearu, kterým na otázky odpovídal Jurgen Stackmann, šéf marketingového oddělení VW.
Proč byl tedy pro nový naftový motor V8 o výkonu přes 420 koní vybrán právě Touareg, a ne třeba Porsche Cayenne S Diesel, od kterého se dají podobné výkony spíše očekávat? Jednak šlo o rozdílné směřování značek v koncernu, kdy Porsche se pomalu vydává cestou rychlých elektrifikovaných vozů. Druhým důvodem byl však i jakýsi vzkaz světu od Volkswagenu.
„Probírali jsme to dlouho a nakonec se shodli, že Touareg je tím hlavním vozem. Může se utkat s jakýmkoliv konkurentem z celého světa. Dát mu motor V8 je velmi zvláštní poctou a já věřím, že se od prvního dne stane vyhledávaným sběrateli." - uvedl v rozhovoru Stackmann.
A pokud si teď klepete na čelo, proč by se SUV s naftovou V8 mělo stát sběratelským kusem, mám pro vás Stackmann okamžitě připravenou odpověď. Teda vlastně dvě. „Setkal jsem se s mnoha vlastníky Touaregu V10 TDI a mnoho z nich říkalo, že svůj vůz nikdy neprodají. A podobné by to mělo být s V8. Je určen pro zákazníky, kteří chtějí něco speciálního - a taky to dostanou."
Pozici sběratelského vozu navíc Touareg V8 může uhájit i tím, že půjde o poslední automobil Volkswagen s podobným motorem, „Dost možná se jedná o poslední automobil s naftovou V8, jaký uvidíte." - dodal ke konci rozhovoru Stackmann. „V8 se neobjeví v jiných vozech, bude to manifest Touaregu jako prémiového vlajkového vozu."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.