Když se Tesla před cca dvěma týdny náhle rozhodla pro uzavření svých dealerství a přechodu výhradně na on-line prodej, mělo to znamenat významné úspory. Jak se ovšem nyní ukazuje, možná si tak zadělala na další finanční pohromu. Podle všeho má totiž na řadu z budou uzavřené dlouhodobé nájemní smlouvy, které vycházejí na milionové částky. A jejich majitelé zřejmě nebudou stát o předčasné ukončení kontraktů.
Aby mohla Tesla nabídnout dlouho slibovaný Model 3 za 35 000 dolarů, musela osekávat náklady kde se jen dalo. A jedním z kroků bylo i zrušení veškerých showroomů a dealerství, o čemž však automobilka dopředu neinformovala ani své zaměstnance. A zatímco podle Elona Muska byl tento krok nezbytný a pomohl osekat šest procent z ceny každého vozidla, podle nejnovějších zpráv možná nebyl tak úplně šťastný.
Web The Drive totiž upozornil na článek Wall Street Journal, který možná našel ve velkém plánu Tesly jeden podstatný háček: na řadu budou a showroomů má totiž Tesla dlouhodobé nájemní smlouvy za téměř 1.6 miliardy dolarů. A zhruba 1.1 miliardy dolarů by mělo být zaplaceno mezi lety 2019 až 2023.
Nabízí se samozřejmě možnost, že Tesla některé smlouvy předčasně vypoví, ovšem na to by nemuseli majitelé budov reagovat zrovna nadšeně a mohli by se bránit soudní cestou. Ostatně Wall Street Journal citoval ve svém článku i Roberta Taubmana, CEO společnosti Taubman Centers Inc., který pronajímá Tesla 8 z jejích 106 budov. Podle jeho slov je Tesla „životaschopnou společností, která dluží mnoha majitelům nemovitostí hodně peněz."
A ačkoliv si Tesla svým rozhodnutím možná trochu zavařila, stále ho lze plně pochopit. Jak se totiž ukázalo, showroomy a dealerství se ukázaly být spíše předraženými billboardy, jak upozornil web The Drive. Podle statistik totiž automobilka prodá až 78 % svých vozidel prostřednictvím internetu a až 82 % majitelů Tesly Model 3 si svůj vůz koupilo bez předchozí testovací jízdy.
Uzavření těchto budov je tak z pohledu Tesly naprosto logickým krokem, zvláště pokud umožnil nabídnout nejlacinější Teslu Model 3 s dlouhodobým ziskem. Zůstává však otázkou, zda vypovězení některých nájemních smluv nezpůsobí Tesle další problémy, které by mohly vést k dalším poklesům akcií a další ztrátě důvěry investorů.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.