Když se Tesla před cca dvěma týdny náhle rozhodla pro uzavření svých dealerství a přechodu výhradně na on-line prodej, mělo to znamenat významné úspory. Jak se ovšem nyní ukazuje, možná si tak zadělala na další finanční pohromu. Podle všeho má totiž na řadu z budou uzavřené dlouhodobé nájemní smlouvy, které vycházejí na milionové částky. A jejich majitelé zřejmě nebudou stát o předčasné ukončení kontraktů.
Aby mohla Tesla nabídnout dlouho slibovaný Model 3 za 35 000 dolarů, musela osekávat náklady kde se jen dalo. A jedním z kroků bylo i zrušení veškerých showroomů a dealerství, o čemž však automobilka dopředu neinformovala ani své zaměstnance. A zatímco podle Elona Muska byl tento krok nezbytný a pomohl osekat šest procent z ceny každého vozidla, podle nejnovějších zpráv možná nebyl tak úplně šťastný.
Web The Drive totiž upozornil na článek Wall Street Journal, který možná našel ve velkém plánu Tesly jeden podstatný háček: na řadu budou a showroomů má totiž Tesla dlouhodobé nájemní smlouvy za téměř 1.6 miliardy dolarů. A zhruba 1.1 miliardy dolarů by mělo být zaplaceno mezi lety 2019 až 2023.
Nabízí se samozřejmě možnost, že Tesla některé smlouvy předčasně vypoví, ovšem na to by nemuseli majitelé budov reagovat zrovna nadšeně a mohli by se bránit soudní cestou. Ostatně Wall Street Journal citoval ve svém článku i Roberta Taubmana, CEO společnosti Taubman Centers Inc., který pronajímá Tesla 8 z jejích 106 budov. Podle jeho slov je Tesla „životaschopnou společností, která dluží mnoha majitelům nemovitostí hodně peněz."
A ačkoliv si Tesla svým rozhodnutím možná trochu zavařila, stále ho lze plně pochopit. Jak se totiž ukázalo, showroomy a dealerství se ukázaly být spíše předraženými billboardy, jak upozornil web The Drive. Podle statistik totiž automobilka prodá až 78 % svých vozidel prostřednictvím internetu a až 82 % majitelů Tesly Model 3 si svůj vůz koupilo bez předchozí testovací jízdy.
Uzavření těchto budov je tak z pohledu Tesly naprosto logickým krokem, zvláště pokud umožnil nabídnout nejlacinější Teslu Model 3 s dlouhodobým ziskem. Zůstává však otázkou, zda vypovězení některých nájemních smluv nezpůsobí Tesle další problémy, které by mohly vést k dalším poklesům akcií a další ztrátě důvěry investorů.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.