Když se Tesla před cca dvěma týdny náhle rozhodla pro uzavření svých dealerství a přechodu výhradně na on-line prodej, mělo to znamenat významné úspory. Jak se ovšem nyní ukazuje, možná si tak zadělala na další finanční pohromu. Podle všeho má totiž na řadu z budou uzavřené dlouhodobé nájemní smlouvy, které vycházejí na milionové částky. A jejich majitelé zřejmě nebudou stát o předčasné ukončení kontraktů.
Aby mohla Tesla nabídnout dlouho slibovaný Model 3 za 35 000 dolarů, musela osekávat náklady kde se jen dalo. A jedním z kroků bylo i zrušení veškerých showroomů a dealerství, o čemž však automobilka dopředu neinformovala ani své zaměstnance. A zatímco podle Elona Muska byl tento krok nezbytný a pomohl osekat šest procent z ceny každého vozidla, podle nejnovějších zpráv možná nebyl tak úplně šťastný.
Web The Drive totiž upozornil na článek Wall Street Journal, který možná našel ve velkém plánu Tesly jeden podstatný háček: na řadu budou a showroomů má totiž Tesla dlouhodobé nájemní smlouvy za téměř 1.6 miliardy dolarů. A zhruba 1.1 miliardy dolarů by mělo být zaplaceno mezi lety 2019 až 2023.
Nabízí se samozřejmě možnost, že Tesla některé smlouvy předčasně vypoví, ovšem na to by nemuseli majitelé budov reagovat zrovna nadšeně a mohli by se bránit soudní cestou. Ostatně Wall Street Journal citoval ve svém článku i Roberta Taubmana, CEO společnosti Taubman Centers Inc., který pronajímá Tesla 8 z jejích 106 budov. Podle jeho slov je Tesla „životaschopnou společností, která dluží mnoha majitelům nemovitostí hodně peněz."
A ačkoliv si Tesla svým rozhodnutím možná trochu zavařila, stále ho lze plně pochopit. Jak se totiž ukázalo, showroomy a dealerství se ukázaly být spíše předraženými billboardy, jak upozornil web The Drive. Podle statistik totiž automobilka prodá až 78 % svých vozidel prostřednictvím internetu a až 82 % majitelů Tesly Model 3 si svůj vůz koupilo bez předchozí testovací jízdy.
Uzavření těchto budov je tak z pohledu Tesly naprosto logickým krokem, zvláště pokud umožnil nabídnout nejlacinější Teslu Model 3 s dlouhodobým ziskem. Zůstává však otázkou, zda vypovězení některých nájemních smluv nezpůsobí Tesle další problémy, které by mohly vést k dalším poklesům akcií a další ztrátě důvěry investorů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.