Pokud toužíte po luxusní pancéřované limuzíně, máte v dnešní době celkem bohatý výběr. Řada z nejmocnějších lidí světa, včetně vládců několika zemí, však dlouhodobě preferuje jeden model: Mercedes-Maybach S600 v prodloužené variantě Pullman a s bezpečnostní výbavou Guard, která by měla poskytovat maximální ochranu za všech okolností. A právě do útrob tohoto vozu se dnes podíváme.
Průvodcem touto exkluzivní limuzínou, jejíž komfort si vychutnávají skutečně jen ti nejmocnější a nejbohatší lidé světa, nám bude YouTuber z kanálu MercBenzKing, který nás vezme za volant, pod kapotu a nevynechá ani kabinu pro posádku. Zkrátka kompletní prohlídka doplněná o zajímavosti a technické údaje, na kterou upozornil web Motor1.
Začněme u exteriéru, který je svým způsobem unikátní. Ačkoliv by se mělo jednat o nový kousek, jeho design je kombinací před a po-faceliftové varianty, která byla představena zhruba před rokem. Výroba jednoho kusu však trvá zhruba rok a půl od objednávky, což zapříčinilo, že některé před-faceliftové prvky doplňuje například moderní mřížka chladiče nebo upravený výfuk.
Zhruba 6.5 metrů dlouhá limuzína, jejíž váha se pohybuje okolo 5.6 tuny, vychází z návrhu Mercedes-Maybach, na její výrobě se však podílí i společnost Brabus, která je pověřena prodloužením šasi. Pod kapotou pak nalezneme twin-turbo přeplňovaný dvanáctiválec, který nabídce výkon 530 koní a 900 Nm točivého momentu. U varianty po faceliftu se pak točivý moment zvedl až na 1 000 Nm. Kvůli extrémní váze je však maximální rychlost omezena na pouhých 160 km/h.
Extrémní nárůst váhy je pak způsoben především pancéřováním, kterého si však všimnete až po otevření dveří. Ty jsou poměrně těžké a také extrémně silné, stejně jako všechna skla. Díky tomu však Pullman Guard nabízí ochranu podle certifikace VR9, díky které by měla být posádka chráněna i před výkonnými náboji 7.62x51. Ten se používá například v kulometech (M60 nebo M240), výkonných puškách typu FN Fal či M14 i odstřelovačských puškách jako Remington M24 nebo M40.
Aby byla zajištěna maximální ochrana cestujících na zadních sedadlech, ukrývá se za zadním sklem speciální neprůstřelná přepážka, která má chránit hlavy zadních cestujících před jakýmikoliv útokem. V podbězích jsou neprůstřelné pneumatiky, které jsou nazuty na speciálních ocelových discích Maybach. Samozřejmostí je pak i ochrana před explozemi.
Dost už ale o schopnostech tohoto vozu, pojďme se podívat do jeho interiéru. Ten je přesně tak luxusní, jak se od podobného vozu očekává. Příjemné prostředí čeká i na řidiče, který má před sebou plně digitální přístrojový štít, velký panel infotainmentu a prémiově zdobenou palubní desku. Kromě toho má připravené ovládání výstražných světel, odposlech venkovního dění, hlasitý reproduktor k promlouvání na lidi mimo vůz, komunikační systémy, atd. Ovládat také může dělící přepážku mezi přední dvojicí a zadní čtveřicí sedadel.
A tím už se dostáváme k tomu nejzajímavějšímu, což je prostor vzadu. Ten je vybaven dvěma skutečně luxusními a prostornými křesly, které budou pohodlnější než většina našich obývacích pokojů. V případě větších delegací je navíc možné sklopit sedáky dalších dvou křesel, čímž se stane zadní kabina dostatečně prostornou pro čtyři cestující.
Vzadu navíc nechybí pracovní stolky, lednice, televize, odkládací boxy, vlastní infotainment, elektricky ovládané záclonky, držáky na nápoje s funkcí chlazení či ohřívání, chladící box na nápoje, ovládání klimatizace, luxusní budíky zobrazující rychlost vozu nebo vnější teplotu, atd.
Zajímavostí je i zabudovaný chytrý telefon, prostřednictvím kterého lze všechno ovládat. A když říkáme všechno, myslíme tím i masážní funkce zadních sedadel. Komfort v tomto voze je zkrátka naprosto fenomenální a my už se vůbec nedivíme, že si ho zamilovalo tolik mocných lidí.
Bohužel, podobně jako u všech skvělých hraček, je i tady jeden drobný zádrhel: cena. Ta totiž začíná na sumě 1.4 milionu Euro, tedy cca 35,9 milionu korun. Jsme si ale jisti, že si nikdo tento stroj neobjedná v základu a tak cena ještě poroste. Bezpochyby se tak jedná o nejdražší stroj s třícípou hvězdou, jaký si teď můžete objednat.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?