Auto, kterým jezdil Putin i Kim Čong-Un: Exkluzivní pohled na Mercedes-Maybach Pullman Guard

Unikátní prohlídka vozu Mercedes-Maybach S600 Pullman (YouTube/MercBenzKing)
Unikátní prohlídka vozu Mercedes-Maybach S600 Pullman (YouTube/MercBenzKing), foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. března 2019 15:16 9. března 2019 1:21
Sdílej:

Pokud toužíte po luxusní pancéřované limuzíně, máte v dnešní době celkem bohatý výběr. Řada z nejmocnějších lidí světa, včetně vládců několika zemí, však dlouhodobě preferuje jeden model: Mercedes-Maybach S600 v prodloužené variantě Pullman a s bezpečnostní výbavou Guard, která by měla poskytovat maximální ochranu za všech okolností. A právě do útrob tohoto vozu se dnes podíváme.

Průvodcem touto exkluzivní limuzínou, jejíž komfort si vychutnávají skutečně jen ti nejmocnější a nejbohatší lidé světa, nám bude YouTuber z kanálu MercBenzKing, který nás vezme za volant, pod kapotu a nevynechá ani kabinu pro posádku. Zkrátka kompletní prohlídka doplněná o zajímavosti a technické údaje, na kterou upozornil web Motor1.

Začněme u exteriéru, který je svým způsobem unikátní. Ačkoliv by se mělo jednat o nový kousek, jeho design je kombinací před a po-faceliftové varianty, která byla představena zhruba před rokem. Výroba jednoho kusu však trvá zhruba rok a půl od objednávky, což zapříčinilo, že některé před-faceliftové prvky doplňuje například moderní mřížka chladiče nebo upravený výfuk.

Zhruba 6.5 metrů dlouhá limuzína, jejíž váha se pohybuje okolo 5.6 tuny, vychází z návrhu Mercedes-Maybach, na její výrobě se však podílí i společnost Brabus, která je pověřena prodloužením šasi. Pod kapotou pak nalezneme twin-turbo přeplňovaný dvanáctiválec, který nabídce výkon 530 koní a 900 Nm točivého momentu. U varianty po faceliftu se pak točivý moment zvedl až na 1 000 Nm. Kvůli extrémní váze je však maximální rychlost omezena na pouhých 160 km/h.

Extrémní nárůst váhy je pak způsoben především pancéřováním, kterého si však všimnete až po otevření dveří. Ty jsou poměrně těžké a také extrémně silné, stejně jako všechna skla. Díky tomu však Pullman Guard nabízí ochranu podle certifikace VR9, díky které by měla být posádka chráněna i před výkonnými náboji 7.62x51. Ten se používá například v kulometech (M60 nebo M240), výkonných puškách typu FN Fal či M14 i odstřelovačských puškách jako Remington M24 nebo M40. 

Aby byla zajištěna maximální ochrana cestujících na zadních sedadlech, ukrývá se za zadním sklem speciální neprůstřelná přepážka, která má chránit hlavy zadních cestujících před jakýmikoliv útokem. V podbězích jsou neprůstřelné pneumatiky, které jsou nazuty na speciálních ocelových discích Maybach. Samozřejmostí je pak i ochrana před explozemi.

Dost už ale o schopnostech tohoto vozu, pojďme se podívat do jeho interiéru. Ten je přesně tak luxusní, jak se od podobného vozu očekává. Příjemné prostředí čeká i na řidiče, který má před sebou plně digitální přístrojový štít, velký panel infotainmentu a prémiově zdobenou palubní desku. Kromě toho má připravené ovládání výstražných světel, odposlech venkovního dění, hlasitý reproduktor k promlouvání na lidi mimo vůz, komunikační systémy, atd. Ovládat také může dělící přepážku mezi přední dvojicí a zadní čtveřicí sedadel.

A tím už se dostáváme k tomu nejzajímavějšímu, což je prostor vzadu. Ten je vybaven dvěma skutečně luxusními a prostornými křesly, které budou pohodlnější než většina našich obývacích pokojů. V případě větších delegací je navíc možné sklopit sedáky dalších dvou křesel, čímž se stane zadní kabina dostatečně prostornou pro čtyři cestující.

Vzadu navíc nechybí pracovní stolky, lednice, televize, odkládací boxy, vlastní infotainment, elektricky ovládané záclonky, držáky na nápoje s funkcí chlazení či ohřívání, chladící box na nápoje, ovládání klimatizace, luxusní budíky zobrazující rychlost vozu nebo vnější teplotu, atd.

Zajímavostí je i zabudovaný chytrý telefon, prostřednictvím kterého lze všechno ovládat. A když říkáme všechno, myslíme tím i masážní funkce zadních sedadel. Komfort v tomto voze je zkrátka naprosto fenomenální a my už se vůbec nedivíme, že si ho zamilovalo tolik mocných lidí.

Bohužel, podobně jako u všech skvělých hraček, je i tady jeden drobný zádrhel: cena. Ta totiž začíná na sumě 1.4 milionu Euro, tedy cca 35,9 milionu korun. Jsme si ale jisti, že si nikdo tento stroj neobjedná v základu a tak cena ještě poroste. Bezpochyby se tak jedná o nejdražší stroj s třícípou hvězdou, jaký si teď můžete objednat.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.