Pokud toužíte po luxusní pancéřované limuzíně, máte v dnešní době celkem bohatý výběr. Řada z nejmocnějších lidí světa, včetně vládců několika zemí, však dlouhodobě preferuje jeden model: Mercedes-Maybach S600 v prodloužené variantě Pullman a s bezpečnostní výbavou Guard, která by měla poskytovat maximální ochranu za všech okolností. A právě do útrob tohoto vozu se dnes podíváme.
Průvodcem touto exkluzivní limuzínou, jejíž komfort si vychutnávají skutečně jen ti nejmocnější a nejbohatší lidé světa, nám bude YouTuber z kanálu MercBenzKing, který nás vezme za volant, pod kapotu a nevynechá ani kabinu pro posádku. Zkrátka kompletní prohlídka doplněná o zajímavosti a technické údaje, na kterou upozornil web Motor1.
Začněme u exteriéru, který je svým způsobem unikátní. Ačkoliv by se mělo jednat o nový kousek, jeho design je kombinací před a po-faceliftové varianty, která byla představena zhruba před rokem. Výroba jednoho kusu však trvá zhruba rok a půl od objednávky, což zapříčinilo, že některé před-faceliftové prvky doplňuje například moderní mřížka chladiče nebo upravený výfuk.
Zhruba 6.5 metrů dlouhá limuzína, jejíž váha se pohybuje okolo 5.6 tuny, vychází z návrhu Mercedes-Maybach, na její výrobě se však podílí i společnost Brabus, která je pověřena prodloužením šasi. Pod kapotou pak nalezneme twin-turbo přeplňovaný dvanáctiválec, který nabídce výkon 530 koní a 900 Nm točivého momentu. U varianty po faceliftu se pak točivý moment zvedl až na 1 000 Nm. Kvůli extrémní váze je však maximální rychlost omezena na pouhých 160 km/h.
Extrémní nárůst váhy je pak způsoben především pancéřováním, kterého si však všimnete až po otevření dveří. Ty jsou poměrně těžké a také extrémně silné, stejně jako všechna skla. Díky tomu však Pullman Guard nabízí ochranu podle certifikace VR9, díky které by měla být posádka chráněna i před výkonnými náboji 7.62x51. Ten se používá například v kulometech (M60 nebo M240), výkonných puškách typu FN Fal či M14 i odstřelovačských puškách jako Remington M24 nebo M40.
Aby byla zajištěna maximální ochrana cestujících na zadních sedadlech, ukrývá se za zadním sklem speciální neprůstřelná přepážka, která má chránit hlavy zadních cestujících před jakýmikoliv útokem. V podbězích jsou neprůstřelné pneumatiky, které jsou nazuty na speciálních ocelových discích Maybach. Samozřejmostí je pak i ochrana před explozemi.
Dost už ale o schopnostech tohoto vozu, pojďme se podívat do jeho interiéru. Ten je přesně tak luxusní, jak se od podobného vozu očekává. Příjemné prostředí čeká i na řidiče, který má před sebou plně digitální přístrojový štít, velký panel infotainmentu a prémiově zdobenou palubní desku. Kromě toho má připravené ovládání výstražných světel, odposlech venkovního dění, hlasitý reproduktor k promlouvání na lidi mimo vůz, komunikační systémy, atd. Ovládat také může dělící přepážku mezi přední dvojicí a zadní čtveřicí sedadel.
A tím už se dostáváme k tomu nejzajímavějšímu, což je prostor vzadu. Ten je vybaven dvěma skutečně luxusními a prostornými křesly, které budou pohodlnější než většina našich obývacích pokojů. V případě větších delegací je navíc možné sklopit sedáky dalších dvou křesel, čímž se stane zadní kabina dostatečně prostornou pro čtyři cestující.
Vzadu navíc nechybí pracovní stolky, lednice, televize, odkládací boxy, vlastní infotainment, elektricky ovládané záclonky, držáky na nápoje s funkcí chlazení či ohřívání, chladící box na nápoje, ovládání klimatizace, luxusní budíky zobrazující rychlost vozu nebo vnější teplotu, atd.
Zajímavostí je i zabudovaný chytrý telefon, prostřednictvím kterého lze všechno ovládat. A když říkáme všechno, myslíme tím i masážní funkce zadních sedadel. Komfort v tomto voze je zkrátka naprosto fenomenální a my už se vůbec nedivíme, že si ho zamilovalo tolik mocných lidí.
Bohužel, podobně jako u všech skvělých hraček, je i tady jeden drobný zádrhel: cena. Ta totiž začíná na sumě 1.4 milionu Euro, tedy cca 35,9 milionu korun. Jsme si ale jisti, že si nikdo tento stroj neobjedná v základu a tak cena ještě poroste. Bezpochyby se tak jedná o nejdražší stroj s třícípou hvězdou, jaký si teď můžete objednat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.