Pokud toužíte po luxusní pancéřované limuzíně, máte v dnešní době celkem bohatý výběr. Řada z nejmocnějších lidí světa, včetně vládců několika zemí, však dlouhodobě preferuje jeden model: Mercedes-Maybach S600 v prodloužené variantě Pullman a s bezpečnostní výbavou Guard, která by měla poskytovat maximální ochranu za všech okolností. A právě do útrob tohoto vozu se dnes podíváme.
Průvodcem touto exkluzivní limuzínou, jejíž komfort si vychutnávají skutečně jen ti nejmocnější a nejbohatší lidé světa, nám bude YouTuber z kanálu MercBenzKing, který nás vezme za volant, pod kapotu a nevynechá ani kabinu pro posádku. Zkrátka kompletní prohlídka doplněná o zajímavosti a technické údaje, na kterou upozornil web Motor1.
Začněme u exteriéru, který je svým způsobem unikátní. Ačkoliv by se mělo jednat o nový kousek, jeho design je kombinací před a po-faceliftové varianty, která byla představena zhruba před rokem. Výroba jednoho kusu však trvá zhruba rok a půl od objednávky, což zapříčinilo, že některé před-faceliftové prvky doplňuje například moderní mřížka chladiče nebo upravený výfuk.
Zhruba 6.5 metrů dlouhá limuzína, jejíž váha se pohybuje okolo 5.6 tuny, vychází z návrhu Mercedes-Maybach, na její výrobě se však podílí i společnost Brabus, která je pověřena prodloužením šasi. Pod kapotou pak nalezneme twin-turbo přeplňovaný dvanáctiválec, který nabídce výkon 530 koní a 900 Nm točivého momentu. U varianty po faceliftu se pak točivý moment zvedl až na 1 000 Nm. Kvůli extrémní váze je však maximální rychlost omezena na pouhých 160 km/h.
Extrémní nárůst váhy je pak způsoben především pancéřováním, kterého si však všimnete až po otevření dveří. Ty jsou poměrně těžké a také extrémně silné, stejně jako všechna skla. Díky tomu však Pullman Guard nabízí ochranu podle certifikace VR9, díky které by měla být posádka chráněna i před výkonnými náboji 7.62x51. Ten se používá například v kulometech (M60 nebo M240), výkonných puškách typu FN Fal či M14 i odstřelovačských puškách jako Remington M24 nebo M40.
Aby byla zajištěna maximální ochrana cestujících na zadních sedadlech, ukrývá se za zadním sklem speciální neprůstřelná přepážka, která má chránit hlavy zadních cestujících před jakýmikoliv útokem. V podbězích jsou neprůstřelné pneumatiky, které jsou nazuty na speciálních ocelových discích Maybach. Samozřejmostí je pak i ochrana před explozemi.
Dost už ale o schopnostech tohoto vozu, pojďme se podívat do jeho interiéru. Ten je přesně tak luxusní, jak se od podobného vozu očekává. Příjemné prostředí čeká i na řidiče, který má před sebou plně digitální přístrojový štít, velký panel infotainmentu a prémiově zdobenou palubní desku. Kromě toho má připravené ovládání výstražných světel, odposlech venkovního dění, hlasitý reproduktor k promlouvání na lidi mimo vůz, komunikační systémy, atd. Ovládat také může dělící přepážku mezi přední dvojicí a zadní čtveřicí sedadel.
A tím už se dostáváme k tomu nejzajímavějšímu, což je prostor vzadu. Ten je vybaven dvěma skutečně luxusními a prostornými křesly, které budou pohodlnější než většina našich obývacích pokojů. V případě větších delegací je navíc možné sklopit sedáky dalších dvou křesel, čímž se stane zadní kabina dostatečně prostornou pro čtyři cestující.
Vzadu navíc nechybí pracovní stolky, lednice, televize, odkládací boxy, vlastní infotainment, elektricky ovládané záclonky, držáky na nápoje s funkcí chlazení či ohřívání, chladící box na nápoje, ovládání klimatizace, luxusní budíky zobrazující rychlost vozu nebo vnější teplotu, atd.
Zajímavostí je i zabudovaný chytrý telefon, prostřednictvím kterého lze všechno ovládat. A když říkáme všechno, myslíme tím i masážní funkce zadních sedadel. Komfort v tomto voze je zkrátka naprosto fenomenální a my už se vůbec nedivíme, že si ho zamilovalo tolik mocných lidí.
Bohužel, podobně jako u všech skvělých hraček, je i tady jeden drobný zádrhel: cena. Ta totiž začíná na sumě 1.4 milionu Euro, tedy cca 35,9 milionu korun. Jsme si ale jisti, že si nikdo tento stroj neobjedná v základu a tak cena ještě poroste. Bezpochyby se tak jedná o nejdražší stroj s třícípou hvězdou, jaký si teď můžete objednat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.