Rok 2019 patří Toyotě - čeká ji celkem sedm zásadních premiér, z nichž některé už proběhly a jednou z nejdůležitějších je rozhodně uvedení páté generace legendárního kupé Supra. Toyota představila ještě koncept GR Supra Performance Line s označením TRD.
Tovární tuningová firma Toyota Racing Development, která působí v Japonsku i USA, vytváří sportovní a terénní verze pro sériové modely, ale připravuje také vozy Toyota na rally a další závody. Značné sportovní zkušenosti zúročila i v případě tuningu nového kupé. GR Supra Performance Line nejen skvěle vypadá, ale také skvěle jezdí – a plně při tom využívá dokonalé rozložení hmotnosti a proporce rozvoru náprav a rozchodu kol.
TRD Supru A90 firma oblékla do aerodynamického hávu z uhlíkového vlákna: zadní spojler, aerodynamičtější nárazníky vpředu i vzadu, prahy a lišty na dveře. Tovární kola nahradila devatenáctipalcovými kovanými hliníkovými disky.
Dokonalé závodní proporce
Nová Supra debutovala na veletrhu v Detroitu v lednu tohoto roku. Dvoumístné kupé inspirované závodními vozy má klasické uspořádání s motorem vpředu a náhonem na zadek. Pod kapotou pracuje motor R6 s turbem o výkonu 340 koní a s točivým momentem dosahujícím 500 Nm. Díky krátkému rozvoru náprav a širokému rozchodu kol má konstrukce auta dokonalé proporce.
Vůz je proto neobyčejně svižný a má skvělé jízdní vlastnosti. Automobil se testoval mimo jiné na Nürburgringu pod dohledem prezidenta Toyoty, Akio Toyody. Pátá generace Supry představuje první globální model ze série GR, který vyrobila Toyota Gazoo Racing. Doposud tato sportovní značka Toyoty stavěla sportovní verze sériových modelů dostupné na vybraných trzích, například v Evropě nabízený Yaris GRMN o výkonu 212 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.