Rok 2019 patří Toyotě - čeká ji celkem sedm zásadních premiér, z nichž některé už proběhly a jednou z nejdůležitějších je rozhodně uvedení páté generace legendárního kupé Supra. Toyota představila ještě koncept GR Supra Performance Line s označením TRD.
Tovární tuningová firma Toyota Racing Development, která působí v Japonsku i USA, vytváří sportovní a terénní verze pro sériové modely, ale připravuje také vozy Toyota na rally a další závody. Značné sportovní zkušenosti zúročila i v případě tuningu nového kupé. GR Supra Performance Line nejen skvěle vypadá, ale také skvěle jezdí – a plně při tom využívá dokonalé rozložení hmotnosti a proporce rozvoru náprav a rozchodu kol.
TRD Supru A90 firma oblékla do aerodynamického hávu z uhlíkového vlákna: zadní spojler, aerodynamičtější nárazníky vpředu i vzadu, prahy a lišty na dveře. Tovární kola nahradila devatenáctipalcovými kovanými hliníkovými disky.
Dokonalé závodní proporce
Nová Supra debutovala na veletrhu v Detroitu v lednu tohoto roku. Dvoumístné kupé inspirované závodními vozy má klasické uspořádání s motorem vpředu a náhonem na zadek. Pod kapotou pracuje motor R6 s turbem o výkonu 340 koní a s točivým momentem dosahujícím 500 Nm. Díky krátkému rozvoru náprav a širokému rozchodu kol má konstrukce auta dokonalé proporce.
Vůz je proto neobyčejně svižný a má skvělé jízdní vlastnosti. Automobil se testoval mimo jiné na Nürburgringu pod dohledem prezidenta Toyoty, Akio Toyody. Pátá generace Supry představuje první globální model ze série GR, který vyrobila Toyota Gazoo Racing. Doposud tato sportovní značka Toyoty stavěla sportovní verze sériových modelů dostupné na vybraných trzích, například v Evropě nabízený Yaris GRMN o výkonu 212 koní.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.