Rok 2019 patří Toyotě - čeká ji celkem sedm zásadních premiér, z nichž některé už proběhly a jednou z nejdůležitějších je rozhodně uvedení páté generace legendárního kupé Supra. Toyota představila ještě koncept GR Supra Performance Line s označením TRD.
Tovární tuningová firma Toyota Racing Development, která působí v Japonsku i USA, vytváří sportovní a terénní verze pro sériové modely, ale připravuje také vozy Toyota na rally a další závody. Značné sportovní zkušenosti zúročila i v případě tuningu nového kupé. GR Supra Performance Line nejen skvěle vypadá, ale také skvěle jezdí – a plně při tom využívá dokonalé rozložení hmotnosti a proporce rozvoru náprav a rozchodu kol.
TRD Supru A90 firma oblékla do aerodynamického hávu z uhlíkového vlákna: zadní spojler, aerodynamičtější nárazníky vpředu i vzadu, prahy a lišty na dveře. Tovární kola nahradila devatenáctipalcovými kovanými hliníkovými disky.
Dokonalé závodní proporce
Nová Supra debutovala na veletrhu v Detroitu v lednu tohoto roku. Dvoumístné kupé inspirované závodními vozy má klasické uspořádání s motorem vpředu a náhonem na zadek. Pod kapotou pracuje motor R6 s turbem o výkonu 340 koní a s točivým momentem dosahujícím 500 Nm. Díky krátkému rozvoru náprav a širokému rozchodu kol má konstrukce auta dokonalé proporce.
Vůz je proto neobyčejně svižný a má skvělé jízdní vlastnosti. Automobil se testoval mimo jiné na Nürburgringu pod dohledem prezidenta Toyoty, Akio Toyody. Pátá generace Supry představuje první globální model ze série GR, který vyrobila Toyota Gazoo Racing. Doposud tato sportovní značka Toyoty stavěla sportovní verze sériových modelů dostupné na vybraných trzích, například v Evropě nabízený Yaris GRMN o výkonu 212 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.