Automobilka Volkswagen se v posledních letech soustředí především na vývoj zcela nové modelové rodiny elektromobilů, jejíž první zástupce by nám měl být představen již příští rok. Ovšem zatímco většina světa upírá zrak na praktický hatchback, minibus či SUV, milovníci sportovní jízdy čekají především na zprávy z ostré divize R. A ty nyní přicházejí ze ženevského autosalonu.
O elektrifikaci sportovně laděných modelů s označením R už se mluvilo i dříve, většinou se ale jednalo jen o různé spekulace. Redaktorům britského Top Gearu se však na právě probíhajícím autosalonu podařilo získat pár zajímavých informací od šéfa divize Volkswagen R, kterým je jistý Jost Capito.
Z rozhovoru pak jasně vyplynulo, že divize R by mohla přeskočit běžnou fázi hybridů a místo toho se soustředit rovnou na vývoj modelu s čistě elektrickým pohonem. „Nevěřím v hybridní pohonné systémy pro sportovní auta, protože pokaždé dostanete to nejhorší z obou světů," uvedl pro britský magazín a pokračoval:
„S hybridem nikdy nebudete mít maximální výkon pro zajetí několika kol na Nordschleife. Možná ujedete půl kola, jenže pak vám elektrická energie dojde. A když dojde, zbude vám jen spalovací motor a stále povezete 200 kilogramů baterií, čemuž u sportovních automobilů nerozumím."
Podle jeho slov je tak dalším krokem plně elektrický model. Pod kapotou vidí buď jen čistě spalovací motor, nebo čistě elektrický pohonný systém. Jeho vize pro divizi R je tak jasná, otázkou však zůstává, jak dlouho to potrvá.
Automobilka už navíc svým závodním prototypem I.D. R Pikes Peak všem dokázala, že elektromobily mohou ve světě výkonných automobilů nabídnout nadřazenost v mnoha ohledech. To ostatně potvrzuje i rekord ve zdolání extrémně náročného závodu Pikes Peak Internetional Hill Climb.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.