Přeskočí Volkswagen R hybridy? Šéf divize naznačil zajímavou budoucnost

Volkswagen I.D. R Pikes Peak
Volkswagen I.D. R Pikes Peak, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. března 2019 15:59
Sdílej:

Automobilka Volkswagen se v posledních letech soustředí především na vývoj zcela nové modelové rodiny elektromobilů, jejíž první zástupce by nám měl být představen již příští rok. Ovšem zatímco většina světa upírá zrak na praktický hatchback, minibus či SUV, milovníci sportovní jízdy čekají především na zprávy z ostré divize R. A ty nyní přicházejí ze ženevského autosalonu.

O elektrifikaci sportovně laděných modelů s označením R už se mluvilo i dříve, většinou se ale jednalo jen o různé spekulace. Redaktorům britského Top Gearu se však na právě probíhajícím autosalonu podařilo získat pár zajímavých informací od šéfa divize Volkswagen R, kterým je jistý Jost Capito.

Z rozhovoru pak jasně vyplynulo, že divize R by mohla přeskočit běžnou fázi hybridů a místo toho se soustředit rovnou na vývoj modelu s čistě elektrickým pohonem. „Nevěřím v hybridní pohonné systémy pro sportovní auta, protože pokaždé dostanete to nejhorší z obou světů," uvedl pro britský magazín a pokračoval:

„S hybridem nikdy nebudete mít maximální výkon pro zajetí několika kol na Nordschleife. Možná ujedete půl kola, jenže pak vám elektrická energie dojde. A když dojde, zbude vám jen spalovací motor a stále povezete 200 kilogramů baterií, čemuž u sportovních automobilů nerozumím."

Podle jeho slov je tak dalším krokem plně elektrický model. Pod kapotou vidí buď jen čistě spalovací motor, nebo čistě elektrický pohonný systém. Jeho vize pro divizi R je tak jasná, otázkou však zůstává, jak dlouho to potrvá.

Automobilka už navíc svým závodním prototypem I.D. R Pikes Peak všem dokázala, že elektromobily mohou ve světě výkonných automobilů nabídnout nadřazenost v mnoha ohledech. To ostatně potvrzuje i rekord ve zdolání extrémně náročného závodu Pikes Peak Internetional Hill Climb.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.