Automobilka Volkswagen se v posledních letech soustředí především na vývoj zcela nové modelové rodiny elektromobilů, jejíž první zástupce by nám měl být představen již příští rok. Ovšem zatímco většina světa upírá zrak na praktický hatchback, minibus či SUV, milovníci sportovní jízdy čekají především na zprávy z ostré divize R. A ty nyní přicházejí ze ženevského autosalonu.
O elektrifikaci sportovně laděných modelů s označením R už se mluvilo i dříve, většinou se ale jednalo jen o různé spekulace. Redaktorům britského Top Gearu se však na právě probíhajícím autosalonu podařilo získat pár zajímavých informací od šéfa divize Volkswagen R, kterým je jistý Jost Capito.
Z rozhovoru pak jasně vyplynulo, že divize R by mohla přeskočit běžnou fázi hybridů a místo toho se soustředit rovnou na vývoj modelu s čistě elektrickým pohonem. „Nevěřím v hybridní pohonné systémy pro sportovní auta, protože pokaždé dostanete to nejhorší z obou světů," uvedl pro britský magazín a pokračoval:
„S hybridem nikdy nebudete mít maximální výkon pro zajetí několika kol na Nordschleife. Možná ujedete půl kola, jenže pak vám elektrická energie dojde. A když dojde, zbude vám jen spalovací motor a stále povezete 200 kilogramů baterií, čemuž u sportovních automobilů nerozumím."
Podle jeho slov je tak dalším krokem plně elektrický model. Pod kapotou vidí buď jen čistě spalovací motor, nebo čistě elektrický pohonný systém. Jeho vize pro divizi R je tak jasná, otázkou však zůstává, jak dlouho to potrvá.
Automobilka už navíc svým závodním prototypem I.D. R Pikes Peak všem dokázala, že elektromobily mohou ve světě výkonných automobilů nabídnout nadřazenost v mnoha ohledech. To ostatně potvrzuje i rekord ve zdolání extrémně náročného závodu Pikes Peak Internetional Hill Climb.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.