Automobilka Volkswagen se v posledních letech soustředí především na vývoj zcela nové modelové rodiny elektromobilů, jejíž první zástupce by nám měl být představen již příští rok. Ovšem zatímco většina světa upírá zrak na praktický hatchback, minibus či SUV, milovníci sportovní jízdy čekají především na zprávy z ostré divize R. A ty nyní přicházejí ze ženevského autosalonu.
O elektrifikaci sportovně laděných modelů s označením R už se mluvilo i dříve, většinou se ale jednalo jen o různé spekulace. Redaktorům britského Top Gearu se však na právě probíhajícím autosalonu podařilo získat pár zajímavých informací od šéfa divize Volkswagen R, kterým je jistý Jost Capito.
Z rozhovoru pak jasně vyplynulo, že divize R by mohla přeskočit běžnou fázi hybridů a místo toho se soustředit rovnou na vývoj modelu s čistě elektrickým pohonem. „Nevěřím v hybridní pohonné systémy pro sportovní auta, protože pokaždé dostanete to nejhorší z obou světů," uvedl pro britský magazín a pokračoval:
„S hybridem nikdy nebudete mít maximální výkon pro zajetí několika kol na Nordschleife. Možná ujedete půl kola, jenže pak vám elektrická energie dojde. A když dojde, zbude vám jen spalovací motor a stále povezete 200 kilogramů baterií, čemuž u sportovních automobilů nerozumím."
Podle jeho slov je tak dalším krokem plně elektrický model. Pod kapotou vidí buď jen čistě spalovací motor, nebo čistě elektrický pohonný systém. Jeho vize pro divizi R je tak jasná, otázkou však zůstává, jak dlouho to potrvá.
Automobilka už navíc svým závodním prototypem I.D. R Pikes Peak všem dokázala, že elektromobily mohou ve světě výkonných automobilů nabídnout nadřazenost v mnoha ohledech. To ostatně potvrzuje i rekord ve zdolání extrémně náročného závodu Pikes Peak Internetional Hill Climb.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?