Automobilka Volkswagen se v posledních letech soustředí především na vývoj zcela nové modelové rodiny elektromobilů, jejíž první zástupce by nám měl být představen již příští rok. Ovšem zatímco většina světa upírá zrak na praktický hatchback, minibus či SUV, milovníci sportovní jízdy čekají především na zprávy z ostré divize R. A ty nyní přicházejí ze ženevského autosalonu.
O elektrifikaci sportovně laděných modelů s označením R už se mluvilo i dříve, většinou se ale jednalo jen o různé spekulace. Redaktorům britského Top Gearu se však na právě probíhajícím autosalonu podařilo získat pár zajímavých informací od šéfa divize Volkswagen R, kterým je jistý Jost Capito.
Z rozhovoru pak jasně vyplynulo, že divize R by mohla přeskočit běžnou fázi hybridů a místo toho se soustředit rovnou na vývoj modelu s čistě elektrickým pohonem. „Nevěřím v hybridní pohonné systémy pro sportovní auta, protože pokaždé dostanete to nejhorší z obou světů," uvedl pro britský magazín a pokračoval:
„S hybridem nikdy nebudete mít maximální výkon pro zajetí několika kol na Nordschleife. Možná ujedete půl kola, jenže pak vám elektrická energie dojde. A když dojde, zbude vám jen spalovací motor a stále povezete 200 kilogramů baterií, čemuž u sportovních automobilů nerozumím."
Podle jeho slov je tak dalším krokem plně elektrický model. Pod kapotou vidí buď jen čistě spalovací motor, nebo čistě elektrický pohonný systém. Jeho vize pro divizi R je tak jasná, otázkou však zůstává, jak dlouho to potrvá.
Automobilka už navíc svým závodním prototypem I.D. R Pikes Peak všem dokázala, že elektromobily mohou ve světě výkonných automobilů nabídnout nadřazenost v mnoha ohledech. To ostatně potvrzuje i rekord ve zdolání extrémně náročného závodu Pikes Peak Internetional Hill Climb.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.