Titul „Evropský automobil roku 2019" si ženevského autosalonu odváží elektrické SUV Jaguar I-Pace. Vítězství to přitom nebylo jednoduché, neboť až do konce sváděl Jaguar těsný souboj se sportovním vozem Alpine A110. O konečném vítězi tak nakonec rozhodl až počet umístění na prvním místě během bodování porotců.
O vítězství v anketě „Evropský automobil roku 2019," která patří k nejprestižnějším na světě, rozhodovalo 60 motoristických novinářů z 23 zemí Evropy. Ti měli mnoho možností se s vozy důvěrně seznámit, vyzkoušet si je a pořádně prověřit jejich klady i zápory.
Ian Callum director of design of Jaguar receives the #CaroftheYear 2019 award from Frank Janssen president of the Coty Jury pic.twitter.com/vSredyRi63
— Car of the Year (@caroftheyear) 4. března 2019
Vůbec poprvé v historii ankety se však na prvním místě objevily dva vozy se shodným počtem 250 bodů: Jaguar I-Pace a Alpine A110. O konečném vítězi tak nakonec rozhodlo až přezkoumání hodnocení, kdy se Jaguar objevil na prvním místě celkově 18x, zatímco Alpine jen 16x. Na třetím místě skončila Kia Ceed s 247 body, kterou následoval Ford Focus (235 b.) a první pětici uzavřel Citroen C5 Aircross (210 b.)
Ocenění pro první Jaguar, jaký kdy vyhrál tuto anketu, si za automobilku přišel CEO Ralf Speth. „Že se naše elektrické vozidlo stalo vůbec prvním Jaguárem, který dokázal vyhrát titul Evropský automobil roku, nás plní obrovským pocitem hrdosti," citoval část jeho řeči web Motor1.
Jaguar I-Pace už od svého představení posbíral přes 50 různých ocenění, včetně ceny pro britský automobil roku. Počet cen by však stále nemusel být konečný, neboť se vůz objevil i na seznamu finalistů celosvětové ankety Automobil roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?