Titul „Evropský automobil roku 2019" si ženevského autosalonu odváží elektrické SUV Jaguar I-Pace. Vítězství to přitom nebylo jednoduché, neboť až do konce sváděl Jaguar těsný souboj se sportovním vozem Alpine A110. O konečném vítězi tak nakonec rozhodl až počet umístění na prvním místě během bodování porotců.
O vítězství v anketě „Evropský automobil roku 2019," která patří k nejprestižnějším na světě, rozhodovalo 60 motoristických novinářů z 23 zemí Evropy. Ti měli mnoho možností se s vozy důvěrně seznámit, vyzkoušet si je a pořádně prověřit jejich klady i zápory.
Ian Callum director of design of Jaguar receives the #CaroftheYear 2019 award from Frank Janssen president of the Coty Jury pic.twitter.com/vSredyRi63
— Car of the Year (@caroftheyear) 4. března 2019
Vůbec poprvé v historii ankety se však na prvním místě objevily dva vozy se shodným počtem 250 bodů: Jaguar I-Pace a Alpine A110. O konečném vítězi tak nakonec rozhodlo až přezkoumání hodnocení, kdy se Jaguar objevil na prvním místě celkově 18x, zatímco Alpine jen 16x. Na třetím místě skončila Kia Ceed s 247 body, kterou následoval Ford Focus (235 b.) a první pětici uzavřel Citroen C5 Aircross (210 b.)
Ocenění pro první Jaguar, jaký kdy vyhrál tuto anketu, si za automobilku přišel CEO Ralf Speth. „Že se naše elektrické vozidlo stalo vůbec prvním Jaguárem, který dokázal vyhrát titul Evropský automobil roku, nás plní obrovským pocitem hrdosti," citoval část jeho řeči web Motor1.
Jaguar I-Pace už od svého představení posbíral přes 50 různých ocenění, včetně ceny pro britský automobil roku. Počet cen by však stále nemusel být konečný, neboť se vůz objevil i na seznamu finalistů celosvětové ankety Automobil roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.