Titul „Evropské auto roku 2019" si ze Ženevy odváží elektrický Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace, foto: Jaguar
Antonín Marek , AutoRoad.cz 5. března 2019 09:06
Sdílej:

Titul „Evropský automobil roku 2019" si ženevského autosalonu odváží elektrické SUV Jaguar I-Pace. Vítězství to přitom nebylo jednoduché, neboť až do konce sváděl Jaguar těsný souboj se sportovním vozem Alpine A110. O konečném vítězi tak nakonec rozhodl až počet umístění na prvním místě během bodování porotců.

O vítězství v anketě „Evropský automobil roku 2019," která patří k nejprestižnějším na světě, rozhodovalo 60 motoristických novinářů z 23 zemí Evropy. Ti měli mnoho možností se s vozy důvěrně seznámit, vyzkoušet si je a pořádně prověřit jejich klady i zápory.

Ian Callum director of design of Jaguar receives the #CaroftheYear 2019 award from Frank Janssen president of the Coty Jury pic.twitter.com/vSredyRi63

— Car of the Year (@caroftheyear) 4. března 2019

Vůbec poprvé v historii ankety se však na prvním místě objevily dva vozy se shodným počtem 250 bodů: Jaguar I-Pace a Alpine A110. O konečném vítězi tak nakonec rozhodlo až přezkoumání hodnocení, kdy se Jaguar objevil na prvním místě celkově 18x, zatímco Alpine jen 16x. Na třetím místě skončila Kia Ceed s 247 body, kterou následoval Ford Focus (235 b.) a první pětici uzavřel Citroen C5 Aircross (210 b.)

Ocenění pro první Jaguar, jaký kdy vyhrál tuto anketu, si za automobilku přišel CEO Ralf Speth. „Že se naše elektrické vozidlo stalo vůbec prvním Jaguárem, který dokázal vyhrát titul Evropský automobil roku, nás plní obrovským pocitem hrdosti," citoval část jeho řeči web Motor1.

Jaguar I-Pace už od svého představení posbíral přes 50 různých ocenění, včetně ceny pro britský automobil roku. Počet cen by však stále nemusel být konečný, neboť se vůz objevil i na seznamu finalistů celosvětové ankety Automobil roku.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.