Automobilka Polestar oficiálně odhalila parametry svého nového elektrického fastbacku s jednoduchým označením „2," který by se mohl stát prvním skutečně vážným konkurentem Tesly Model 3. A to jak výkonem, tak luxusem v kabině.
Čistě elektrický Polestar 2, označovaný modelovým rokem 2020, je vybaven dvojicí elektromotorů o kombinovaném výkonu 300 kW (408 k) s točivým momentem 660 Nm. Zdrojem energie by se na trzích mimo Čínu měl stát akumulátor o kapacitě 78 kWh, který by měl bezpečně stačit k překonání vzdálenosti 500 km (dle WLTP) na jedno nabití.
Polestar však nenabídne jen oslnivý dojezd a výkon. Proti Tesle se chce vymezit i cenou, která by měla na německém trhu startovat částkou 39 900 euro. To jest okolo 45 000 amerických dolarů, nebo 1 024 000 Kč. V prvních 12 měsících výroby však bude dostupný pouze model „Launch Edition," jehož cena se vyšplhá na 59 900 euro - tedy okolo 63 000 dolarů, případně 1 537 000 Kč.
Nový Polestar 2 by měl být postaven na platformě Volvo CMA, kterou již nyní využívají modely jako Volvo XC40 nebo Lynk&CO 01. Podle automobilky by baterie uložené v podlaze měly zvýšit tuhost a současně snížit hluk pronikající do kabiny až o 3.7 decibelů - tedy ve srovnání s normálními modely osazenými spalovacími motory.
Podle informací webu CarScoops, který na novinku upozornil, by v nabídce neměla chybět ani varianta Performance, která zlepší ovladatelnost pomocí tlumičů Öhlins a brzd značky Brembo. V podbězích by se měly usídlit nové 20-palcové kované disky, zatímco jinde v interiéru a exteriéru by se měly objevovat zlaté doplňky - jako třeba bezpečnostní pásy.
Uvnitř interiéru pak doufejme příjemně překvapí ještě jedna novinka. Polestar 2 se totiž stane prvním vozem, který bude osazen infotainmentem s operačním systémem Android. Ten dostal 11-palcovou dotykovou obrazovku a nabídnout by měl plně individuální přizpůsobení. Tedy včetně oblíbených aplikací a funkcí Google služeb.
„Polestar 2 je naším prvním plně elektrickým automobilem a prvním masovým modelem. Všechno na něm bylo designováno a vyráběno s vášní a odhodláním. Jako výrobce elektrických výkonných vozů a prostřednictvím blížícího se uvedení portfolia plně elektrických automobilů je společnost Polestar odhodlána řešit problémy světové kvality ovzduší. Polestar dodává výkonné elektrické vozy, které je skvělé vlastnit i řídit," uvedl Thomas Ingenlatch, CEO Polestar.
Stejně jako plug-in hybridní kupé Polestar 1, i nový čistě elektrický fastback Polestar 2 bude možné objednat pouze on-line. Vůz si bude možné jak koupit, tak i pouze dlouhodobě najmout. Tedy samozřejmě až po zahájení výroby, které je pro čínský i globální trh naplánována na začátek roku 2020.
Místem oficiální premiéry nového Polestar 2 se stane ženevský autosalon, který začíná již zanedlouho. Prvními trhy, na které se pak elektromobil dostane, bude Čína, USA, Kanada, Belgie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Švédsko a Velká Británie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?