Automobilka Polestar oficiálně odhalila parametry svého nového elektrického fastbacku s jednoduchým označením „2," který by se mohl stát prvním skutečně vážným konkurentem Tesly Model 3. A to jak výkonem, tak luxusem v kabině.
Čistě elektrický Polestar 2, označovaný modelovým rokem 2020, je vybaven dvojicí elektromotorů o kombinovaném výkonu 300 kW (408 k) s točivým momentem 660 Nm. Zdrojem energie by se na trzích mimo Čínu měl stát akumulátor o kapacitě 78 kWh, který by měl bezpečně stačit k překonání vzdálenosti 500 km (dle WLTP) na jedno nabití.
Polestar však nenabídne jen oslnivý dojezd a výkon. Proti Tesle se chce vymezit i cenou, která by měla na německém trhu startovat částkou 39 900 euro. To jest okolo 45 000 amerických dolarů, nebo 1 024 000 Kč. V prvních 12 měsících výroby však bude dostupný pouze model „Launch Edition," jehož cena se vyšplhá na 59 900 euro - tedy okolo 63 000 dolarů, případně 1 537 000 Kč.
Nový Polestar 2 by měl být postaven na platformě Volvo CMA, kterou již nyní využívají modely jako Volvo XC40 nebo Lynk&CO 01. Podle automobilky by baterie uložené v podlaze měly zvýšit tuhost a současně snížit hluk pronikající do kabiny až o 3.7 decibelů - tedy ve srovnání s normálními modely osazenými spalovacími motory.
Podle informací webu CarScoops, který na novinku upozornil, by v nabídce neměla chybět ani varianta Performance, která zlepší ovladatelnost pomocí tlumičů Öhlins a brzd značky Brembo. V podbězích by se měly usídlit nové 20-palcové kované disky, zatímco jinde v interiéru a exteriéru by se měly objevovat zlaté doplňky - jako třeba bezpečnostní pásy.
Uvnitř interiéru pak doufejme příjemně překvapí ještě jedna novinka. Polestar 2 se totiž stane prvním vozem, který bude osazen infotainmentem s operačním systémem Android. Ten dostal 11-palcovou dotykovou obrazovku a nabídnout by měl plně individuální přizpůsobení. Tedy včetně oblíbených aplikací a funkcí Google služeb.
„Polestar 2 je naším prvním plně elektrickým automobilem a prvním masovým modelem. Všechno na něm bylo designováno a vyráběno s vášní a odhodláním. Jako výrobce elektrických výkonných vozů a prostřednictvím blížícího se uvedení portfolia plně elektrických automobilů je společnost Polestar odhodlána řešit problémy světové kvality ovzduší. Polestar dodává výkonné elektrické vozy, které je skvělé vlastnit i řídit," uvedl Thomas Ingenlatch, CEO Polestar.
Stejně jako plug-in hybridní kupé Polestar 1, i nový čistě elektrický fastback Polestar 2 bude možné objednat pouze on-line. Vůz si bude možné jak koupit, tak i pouze dlouhodobě najmout. Tedy samozřejmě až po zahájení výroby, které je pro čínský i globální trh naplánována na začátek roku 2020.
Místem oficiální premiéry nového Polestar 2 se stane ženevský autosalon, který začíná již zanedlouho. Prvními trhy, na které se pak elektromobil dostane, bude Čína, USA, Kanada, Belgie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Švédsko a Velká Británie.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?