Automobilka Polestar oficiálně odhalila parametry svého nového elektrického fastbacku s jednoduchým označením „2," který by se mohl stát prvním skutečně vážným konkurentem Tesly Model 3. A to jak výkonem, tak luxusem v kabině.
Čistě elektrický Polestar 2, označovaný modelovým rokem 2020, je vybaven dvojicí elektromotorů o kombinovaném výkonu 300 kW (408 k) s točivým momentem 660 Nm. Zdrojem energie by se na trzích mimo Čínu měl stát akumulátor o kapacitě 78 kWh, který by měl bezpečně stačit k překonání vzdálenosti 500 km (dle WLTP) na jedno nabití.
Polestar však nenabídne jen oslnivý dojezd a výkon. Proti Tesle se chce vymezit i cenou, která by měla na německém trhu startovat částkou 39 900 euro. To jest okolo 45 000 amerických dolarů, nebo 1 024 000 Kč. V prvních 12 měsících výroby však bude dostupný pouze model „Launch Edition," jehož cena se vyšplhá na 59 900 euro - tedy okolo 63 000 dolarů, případně 1 537 000 Kč.
Nový Polestar 2 by měl být postaven na platformě Volvo CMA, kterou již nyní využívají modely jako Volvo XC40 nebo Lynk&CO 01. Podle automobilky by baterie uložené v podlaze měly zvýšit tuhost a současně snížit hluk pronikající do kabiny až o 3.7 decibelů - tedy ve srovnání s normálními modely osazenými spalovacími motory.
Podle informací webu CarScoops, který na novinku upozornil, by v nabídce neměla chybět ani varianta Performance, která zlepší ovladatelnost pomocí tlumičů Öhlins a brzd značky Brembo. V podbězích by se měly usídlit nové 20-palcové kované disky, zatímco jinde v interiéru a exteriéru by se měly objevovat zlaté doplňky - jako třeba bezpečnostní pásy.
Uvnitř interiéru pak doufejme příjemně překvapí ještě jedna novinka. Polestar 2 se totiž stane prvním vozem, který bude osazen infotainmentem s operačním systémem Android. Ten dostal 11-palcovou dotykovou obrazovku a nabídnout by měl plně individuální přizpůsobení. Tedy včetně oblíbených aplikací a funkcí Google služeb.
„Polestar 2 je naším prvním plně elektrickým automobilem a prvním masovým modelem. Všechno na něm bylo designováno a vyráběno s vášní a odhodláním. Jako výrobce elektrických výkonných vozů a prostřednictvím blížícího se uvedení portfolia plně elektrických automobilů je společnost Polestar odhodlána řešit problémy světové kvality ovzduší. Polestar dodává výkonné elektrické vozy, které je skvělé vlastnit i řídit," uvedl Thomas Ingenlatch, CEO Polestar.
Stejně jako plug-in hybridní kupé Polestar 1, i nový čistě elektrický fastback Polestar 2 bude možné objednat pouze on-line. Vůz si bude možné jak koupit, tak i pouze dlouhodobě najmout. Tedy samozřejmě až po zahájení výroby, které je pro čínský i globální trh naplánována na začátek roku 2020.
Místem oficiální premiéry nového Polestar 2 se stane ženevský autosalon, který začíná již zanedlouho. Prvními trhy, na které se pak elektromobil dostane, bude Čína, USA, Kanada, Belgie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Švédsko a Velká Británie.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?