Lexus RC F & RC F Track Edition: Zajímavosti, které by vám rozhodně neměly uniknout

Lexus RC F, modernizované pro modelový rok 2020
Lexus RC F, modernizované pro modelový rok 2020, foto: Lexus
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. února 2019 15:45
Sdílej:

Kupé se zadním pohonem a silným motorem V8 pod maskou – takových aut je na silnicích stále méně. Naštěstí je tu Lexus a jeho sportovní kupé LC a RC F. Ten právě prošel faceliftem a přichází v ještě extrémnější verzi Track Edition. Čím se tento model od ostatních sportovních vozů vlastně liší?

Racing Coupé z rodiny F

Lexus RC F je členem váženého rodu skutečných sportovních automobilů Lexus označovaných písmenem F. Model se představil na autosalonu v Detroitu roku 2014. Název RC je zkratka slov Racing Coupé, F pochází od okruhu Fuji, kde Lexus zdokonaluje svoje vozy. Nejedná se však pouze o název objektu, ale i o tvar zatáčky 27R, která připomíná právě písmeno F.

Návrat klasického kupé s V8

Roku 2000 dokončil Lexus výrobu první generace sportovního coupé SC. Dvoudveřové auto bylo nahrazeno vozem vyráběným výhradně s karoserií typu cabrio. Motor V8 však zůstal. V důsledku toho Lexus od okamžiku, kdy model SC první generace zmizel z trhu, nenabízel žádné sportovní kupé s osmiválcem tvaru V a pevnou střechou. V současné době je nabídka japonské značky v tomto ohledu širší, protože v roce 2016 se k modelu RC F přidal větší Lexus LC s bezmála identickým, ověřeným motorem V8 pod kapotou.

Vymírající druh

Pětilitrový motor V8 je skutečnou vizitkou Lexusu RC F. Atmosférický motor s tak velkým objemem, náhon pouze na zadní kola a dvoudveřová karoserie typu kupé, to je spojení, s nímž se v motoristickém světě setkáváme stále vzácněji. Lexus RC F se ale nechystá s tímto světem rozloučit, naopak právě prodělal facelift a změnami prošla i pohonná jednotka.

Motor získal modifikovaný systém sání, jehož druhý trakt se nyní otevírá při nižších otáčkách motoru, které činí 2 800 otáček za minutu, zatímco dříve to bylo při 3 600 otáčkách za minutu. Motor Lexusu RC F aktuálně generuje 464 koní, a jeho maximální točivý moment činí 520 Nm. Ačkoli z důvodu omezení spojených s emisí zplodin jeho výkon v poslední době trochu klesl, udrželo si auto svoje skvělé výsledky – i nadále se rozjede z 0 na 100 km/h za cca 4,5 s a je nyní standardně vybaven systémem kontroly startu zlepšujícím zrychlení.

Extrémní Track Edition

Součástí tohoto comebacku je také zcela nová varianta Track Edition. Auto dostalo nový spojler z uhlíkového vlákna vpředu a pevné zadní křídlo z téhož materiálu vzadu. Zvyšuje aerodynamický přítlak o 26 kilogramů oproti klasickému Lexusu RC F. Celá konstrukce je navíc o 70 až 80 kg lehčí, díky širokému použití uhlíkového vlákna, mimo jiné na střeše a masce, i díky tomu, že je výfuk vyroben z titanu. Inženýři se postarali také o snížení neodpružené hmoty díky použití devatenáctipalcových disků z kovaného hliníku a uhlíkovo-keramických brzdových kotoučů. Díky této dietě dokáže Lexus RC F Track Edition zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,1 s a ještě lépe se řídí.

Závodní verze

Lexus postavil také model RC F v závodní verzi GT3. Poprvé se ukázal v březnu 2014 na autosalonu v Ženevě. Jeho konstrukce splňuje požadavky FIA pro kategorii GT3. Lexus RC F GT3 je pohání 5,4litrová V osmička o výkonu více než 500 koní, spojená s šestirychlostní závodní sekvenční převodovkou. Celek je umístěn pod lehkou karoserií z kompozitních materiálů, takže hmotnost vozu klesla o bezmála 500 kg. Závodní Lexus si odnáší úspěchy z řady závodů, mimo jiné v sérii Blancpain GT.

Ve službách Santa Clause i policie

V roce 2016 se z Lexusu RC GT3 staly i Santovy sáně. Americká pobočka Lexusu zorganizovala speciální charitativní akci na podporu nadace financující dárky pro děti z chudých rodin. Závodní řidič Scot Pruett, který dlouhá léta spolupracuje s Lexusem, se vtělil do role Santa Clause a v plné rychlosti obkroužil závodní dráhu. Mezitím účastníci této události na sedadle spolujezdce četli seznam dárků sepsaný dětmi. Za každé přečtené přání Lexus poskytl na tyto chvályhodné účely tisíc dolarů. Podařilo se tak shromáždit celých 100 tisíc dolarů. Lexus RC F se osvědčil také v roli radiovozu – luxusní kupé si vybrala policie z Nového Jižního Walesu a Dubaje.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.