Známý ruský YouTuber Vlad z kanálu Garage54 se před časem pustil do dalšího velice ambiciozního projektu, stavby extrémního offroadu Lada Niva 6x6. A zatímco první video bylo hlavně o přestavbě karoserie a přidání třetí nápravy, v nedávno zveřejněném videu už můžeme vidět i zprovoznění pohonu všech kol a také první ostrý test v terénu.
Offroady se třemi nápravami jsou v posledních letech nesmírně populární, což ostatně dokazuje existence vozidel jako je Mercedes-AMG G63 6x6, nebo Hennessey VelociRaptor 6x6. A zatímco první zástupce je dílem samotné automobilky, druhý příklad je dílem nezávislé tuningové společnosti, která si vzala do parády extrémní Ford F-150 Raptor.
Ovšem zatímco Hennessey je renomovanou tuningovou společností s velkolepým rozpočtem, mnoha zaměstnanci a přístupem k moderním technologiím, známý ruský YouTuber Vlad z kanálu Garage54 je známý svým originálním přístupem, kreativitou a schopností dosáhnout s minimálním rozpočtem vcelku velkolepých výsledků.
A to je případ i jeho projektu Lady Niva 6x6, která se dá označit za průkopníka mezi finančně dostupnými offroady se třemi nápravami. Celá koncepce je totiž technicky poměrně jednoduchá, ačkoliv věříme, že její zhotovení ve skromných podmínkách nebylo nic snadného.
Základem se stala Lada Niva s prodlouženo čtyřdveřovou karoserií, jejíž zadní část prošla výraznou změnou. Ve zvětšených podbězích je totiž poměrně unikátní čtyřkolová náprava odpružená listovými pružinami, která je ke speciálnímu vnitřnímu rámu připevněna pomocí dvou masivních ložisek. Pro zabránění výrazného kroucení a namáhání navíc náprava dostala několik prvků uchycení.
Zřejmě největší výzvou však bylo samotné zprovoznění pohonu všech šesti kol. Samotná automobilka totiž nikdy s ničím podobným nepočítala a tak stáli mechanici před poměrně náročnou výzvou. Jak je ale z druhého videa patrné, většinu nesnází se jim podařilo překonat a ačkoliv je stále ještě potřeba doladit pár technických detailů, koncept už je provozuschopný.
A protože v Rusku zrovna panovala v době natáčení ta správná zima, nabízelo se obout vůz na dostupné celoroční pneumatiky a vyrazit na první testovací jízdu. Z videa je pak patrné, že zadní náprava funguje skvěle, odpružení nabízí dostatek místa a pohonná soustava skutečně roztáčí všech šest kol. Na obou zadních nápravách jsou navíc instalovány uzávěrky diferenciálu, díky čemuž je jisté, že se vždy bude točit minimálně šest kol.
Největším omezením se tak na první cestě ukázaly být pneumatiky, nedořešené výfukové potrubí uvolňující spaliny do kabiny a také příliš lehká zadní část, kvůli které neměly pneumatiky dostatečnou trakci. Jakmile se však vzadu zavaří podlaha, instalují se sedačky a nádrž, bude mít Niva 6x6 zas o kus blíž k dokonalosti.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?