Známý ruský YouTuber Vlad z kanálu Garage54 se před časem pustil do dalšího velice ambiciozního projektu, stavby extrémního offroadu Lada Niva 6x6. A zatímco první video bylo hlavně o přestavbě karoserie a přidání třetí nápravy, v nedávno zveřejněném videu už můžeme vidět i zprovoznění pohonu všech kol a také první ostrý test v terénu.
Offroady se třemi nápravami jsou v posledních letech nesmírně populární, což ostatně dokazuje existence vozidel jako je Mercedes-AMG G63 6x6, nebo Hennessey VelociRaptor 6x6. A zatímco první zástupce je dílem samotné automobilky, druhý příklad je dílem nezávislé tuningové společnosti, která si vzala do parády extrémní Ford F-150 Raptor.
Ovšem zatímco Hennessey je renomovanou tuningovou společností s velkolepým rozpočtem, mnoha zaměstnanci a přístupem k moderním technologiím, známý ruský YouTuber Vlad z kanálu Garage54 je známý svým originálním přístupem, kreativitou a schopností dosáhnout s minimálním rozpočtem vcelku velkolepých výsledků.
A to je případ i jeho projektu Lady Niva 6x6, která se dá označit za průkopníka mezi finančně dostupnými offroady se třemi nápravami. Celá koncepce je totiž technicky poměrně jednoduchá, ačkoliv věříme, že její zhotovení ve skromných podmínkách nebylo nic snadného.
Základem se stala Lada Niva s prodlouženo čtyřdveřovou karoserií, jejíž zadní část prošla výraznou změnou. Ve zvětšených podbězích je totiž poměrně unikátní čtyřkolová náprava odpružená listovými pružinami, která je ke speciálnímu vnitřnímu rámu připevněna pomocí dvou masivních ložisek. Pro zabránění výrazného kroucení a namáhání navíc náprava dostala několik prvků uchycení.
Zřejmě největší výzvou však bylo samotné zprovoznění pohonu všech šesti kol. Samotná automobilka totiž nikdy s ničím podobným nepočítala a tak stáli mechanici před poměrně náročnou výzvou. Jak je ale z druhého videa patrné, většinu nesnází se jim podařilo překonat a ačkoliv je stále ještě potřeba doladit pár technických detailů, koncept už je provozuschopný.
A protože v Rusku zrovna panovala v době natáčení ta správná zima, nabízelo se obout vůz na dostupné celoroční pneumatiky a vyrazit na první testovací jízdu. Z videa je pak patrné, že zadní náprava funguje skvěle, odpružení nabízí dostatek místa a pohonná soustava skutečně roztáčí všech šest kol. Na obou zadních nápravách jsou navíc instalovány uzávěrky diferenciálu, díky čemuž je jisté, že se vždy bude točit minimálně šest kol.
Největším omezením se tak na první cestě ukázaly být pneumatiky, nedořešené výfukové potrubí uvolňující spaliny do kabiny a také příliš lehká zadní část, kvůli které neměly pneumatiky dostatečnou trakci. Jakmile se však vzadu zavaří podlaha, instalují se sedačky a nádrž, bude mít Niva 6x6 zas o kus blíž k dokonalosti.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?