Mercedes-Benz Unimog se za dlouhá desetiletí své existence stal jedním z nejikoničtějších náklaďáků mezi milovníky offroadu. Jeho hranatý design vás možná na první pohled neuchvátí, vypusťte ho však do extrémního terénu a my vám garantujeme, že nepřestanete žasnout nad tím, co dovede.
Tak to alespoň pro Unimog vždy platilo. S přibývajícími léty a modernizacemi se však nabízí otázka, zda je tenhle „hranáč" stále tím nezastavitelným kolosem, jaký si většina z nás pamatuje. Automobilka však nehodlá nechávat nikoho na pochybách a proto vypustila Unimog i příbuzný Zetros na náročný terénní polygon. A tam se děly věci.
Během více než 10 minut dlouhého videa předvedl Unimog své schopnosti snad u každé myslitelné překážky. Ať už se jednal o křížení náprav, extrémní boční náklony, brodění vodou hlubokou 120 centimetrů nebo výjezdy stoupání se sklonem 80 % - Unimog nezaváhal.
Zvláště působivý je moment, kdy po jedné z ukázek sjíždění prudkých svahů řidič Unimogu pod kopcem zastaví, zařadí zpátečku a celý svah se sklonem cca 70 % vyjede. Bez nejmenšího zaváhání či jakýchkoliv náznaků pochybností. Ta lehkost, s jakou stroje překonávají překážky, je zkrátka neuvěřitelná a právě jí vděčí Unimog za svou pověst.
A zatímco terénní dovednosti zůstaly nezměněny, ostatní věci se s léty měnily - a většinou k lepšímu. Unimog sice povyrostl, současně se však stal prostornějším, kultivovanějším a pohodlnějším. A to vše při zachování toho nejlepšího. Zkrátka stejný princip, jaký automobilka uplatňuje u modelů třídy G.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?