Tak to alespoň pro Unimog vždy platilo. S přibývajícími léty a modernizacemi se však nabízí otázka, zda je tenhle „hranáč" stále tím nezastavitelným kolosem, jaký si většina z nás pamatuje. Automobilka však nehodlá nechávat nikoho na pochybách a proto vypustila Unimog i příbuzný Zetros na náročný terénní polygon. A tam se děly věci.
Během více než 10 minut dlouhého videa předvedl Unimog své schopnosti snad u každé myslitelné překážky. Ať už se jednal o křížení náprav, extrémní boční náklony, brodění vodou hlubokou 120 centimetrů nebo výjezdy stoupání se sklonem 80 % - Unimog nezaváhal.
Zvláště působivý je moment, kdy po jedné z ukázek sjíždění prudkých svahů řidič Unimogu pod kopcem zastaví, zařadí zpátečku a celý svah se sklonem cca 70 % vyjede. Bez nejmenšího zaváhání či jakýchkoliv náznaků pochybností. Ta lehkost, s jakou stroje překonávají překážky, je zkrátka neuvěřitelná a právě jí vděčí Unimog za svou pověst.
A zatímco terénní dovednosti zůstaly nezměněny, ostatní věci se s léty měnily - a většinou k lepšímu. Unimog sice povyrostl, současně se však stal prostornějším, kultivovanějším a pohodlnějším. A to vše při zachování toho nejlepšího. Zkrátka stejný princip, jaký automobilka uplatňuje u modelů třídy G.