Mercedes-AMG One je zřejmě tím nejextrémnějším vozem, jaký se automobilka rozhodla stvořit. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá technologie závodních vozů Formule 1, která bezpochyby zajistí, že každé usednutí za volant tohoto monstra bude životní zážitek. A Mercedes-Benz si chce být jistý, že si to zákazníci vždy užijí na maximum.
A aby automobilka ještě víc umocnila pocit „závodního vozu určeného na silnice," rozhodla se pro jeho budoucí majitele připravit pozoruhodnou maličkost. Jak se totiž pochlubil jeden ze šťastných budoucích majitelů, každý dostal speciální krabičku, do které má otisknout svou ruku.
V krabičce je kromě instrukcí zvláštní paměťová pěna, která má dokonale zaznamená tvar ruky nového řidiče. A podle něj pak v automobilce zhotoví speciální pár řidičských rukavic AMG přesně na míru. Hezká pozornost, no ne?
Budoucí majitel vozu také zřejmě poprvé prozradil, jaké vysoká je vlastně záloha za tento skvost. Již dříve jsme se totiž dozvěděli, že jeden kousek vyjde na 2.27 milionu eur. Samotná záloha však činí 500 000 euro, tedy cca 12.84 milionu korun.
Extrémní cena ovšem naprosto odpovídá extrémnosti samotného vozu. Jak totiž napovídá samotné video, AMG One je vlastně jen závodním vozem F1 převlečeným pro provoz na běžné silnice. Kromě výkonu přes 1000 koňských sil totiž nabídne i pozoruhodnou aerodynamiku, kvůli které je i přesní logo třícípé hvězdy pouze nakreslené. Vývoj s ohledem na minimální váhu pak už asi ani nemusíme zmiňovat.
Vůz, který se dostane k zákazníkům v pouhých 275 kusech, zatím existuje pouze v podobně několika prototypů. Samotná výroba produkčního modelu, na který čeká například i jezdec Lewis Hamilton, začne údajně až v polovině roku 2020.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.