Slavná trojice moderátorů se v příští epizodě The Grand Tour vypraví do Číny, kde se pokusí místní podnikatele přesvědčit, že je naprosto zbytečné investovat do nových prémiových limuzín. Jako důkaz si přivezou pár prémiových ojetin z Evropy a USA, se kterými opět předvedou svou tradiční show plnou bláznivých závodů.
V novém díle The Grand Tour, který se v pátek objeví na Amazon Prime, zamíří známá trojice moderátorů do čínské megalopole Čchung-čching, kde se pokusí dát (nejen) místním podnikatelům velice důležitou spotřebitelskou radu: Neutrácejte obrovské sumy za nové luxusní vozy, když si můžete za zlomek pořídit prémiové ojetiny z Evropy.
Aby své tvrzení podpořili, přivezou si s sebou do Číny i starý Mercedes-Benz S600, postarší BMW 750iL a 20 let starý Cadillac STS. S těmito téměř historickými kousky se pak vydají na cestu, během které je čeká řada zajímavých a dost neobvyklých výzev a závodů.
V jednom z nich, který bude určen k prověření výkonu a agility jejich vozidel, uvidíme i speciální „létající plamenomety." Ze záběrů ukázky je jasné, že jejich piloti se budou snažit zapálit pyrotechniku, která je umístěná na kapotě.
Kromě toho ale uvidíme i test extrémně rychlého čínského elektromobilu NIO EP9, který v současnosti drží rekord na Nurburgringu. Test byl ale svěřen do rukou Richarda Hammonda, což po jeho výkonu s Rimacem, ve kterém měl těžkou nehodu, nevypadá jako úplně nejlepší nápad.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.