Kalifornská policie se v posledních letech snaží tvrdě zasáhnout proti různým ilegálním závodům, srazům a rádoby-drifterům, kteří svou nebezpečnou jízdou ohrožují ostatní účastníky provozu na veřejných silnicích. Něco takového se dá naprosto pochopit, video z posledního zásahu, kterým se policisté hrdě prezentovali na Facebooku, však vyvolává spíše kontroverzi.
Ilegální akce menších skupinek řidičů, kteří svým nezodpovědným a mnohdy i riskantním chováním ohrožují řidiče na veřejných silnicích, se podle zpráv webu The Drive začínají stávat palčivým problémem policistů napříč americkým státem Kalifornie. Je tedy pochopitelné, že policejní oddělení se na podobný typ přestupků zaměřují s vyšší intenzitou. Nedávno zveřejněné video ze zásahu však vzbuzuje oprávněné dotazy, zda jsou vynaložené finance používány smysluplně.
Policisté se totiž na svém Facebooku „CHP - Golden Gate Division Air Operations" pochlubili videem ze zásahu, nad kterým se musí snad každý trochu zastavit. Proti jednadvacetiletému mladíkovi, který driftoval na rozšířeném a uzavřeném plácku téměř na konci slepé silnice, totiž zasahovalo pět policejních vozidel a to ještě pod dohledem vrtulníku s termokamerou, který vše zaznamenával.
Z videa je dobře patrné, že mladík předvádí poměrně ukázkové driftování před menší skupinkou přihlížejících, kteří svými vozy de facto uzavřeli část silnice. Po pár minutách se řidič vydává z plácku pryč a chce se napojit na normální silnici. V tu chvíli je ale zablokován pěti služebními vozy a zatčen, zatímco vrtulník dále sleduje situaci. Jistě, jednalo se o porušení zákona, ovšem skutečně si celá situace vyžadovala takový zásah?
Driftování se odehrávalo téměř na konci slepé silnice, která končí na hranici velkého parku severně od San Francisca. Jedná se o naprosto opuštěný kus světa, kdy nejbližší domy jsou vzdálené několik desítek kilometrů. Záběry z Google Maps navíc ukazují, že driftování na tomto místě rozhodně nebude výjimečnou záležitostí.
Rozhodně se nechceme zastávat porušování zákona, přeci jen šlo o veřejně přístupné místo, ovšem rizika zde byla naprosto minimální. Úsměvné navíc je, jak celá záležitost skončila. Ačkoliv se celý "přečin" odehrál již v červenci minulého roku, rozsudek byl nad řidičem vynesen teprve nedávno: pozastavení řidičáku na 30 dnů a pokuta 850 dolarů, tedy cca 19 500 Kč. Škoda, že už se nikdy nedozvíme náklady spojené s provozem vrtulníku nad oblastí, zásahem policistů a následné náklady na proces.
Zajímavé je také pročíst si diskuzi vedle videa. Většina lidí totiž celou akci považuje za zbytečně přehnanou, ačkoliv se pár diskutujících zastává i policistů a občas volají po přísnějším trestu. Je samozřejmě neoddiskutovatelné, že k porušení zákona zde došlo a pro podobné akce je lepší a bezpečnější pronajmout si vlastní uzavřenou plochu. Ovšem skutečně byl takto rozsáhlý zásah nezbytný? Podělte se o svůj názor v komentářích.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.