Kalifornská policie se v posledních letech snaží tvrdě zasáhnout proti různým ilegálním závodům, srazům a rádoby-drifterům, kteří svou nebezpečnou jízdou ohrožují ostatní účastníky provozu na veřejných silnicích. Něco takového se dá naprosto pochopit, video z posledního zásahu, kterým se policisté hrdě prezentovali na Facebooku, však vyvolává spíše kontroverzi.
Ilegální akce menších skupinek řidičů, kteří svým nezodpovědným a mnohdy i riskantním chováním ohrožují řidiče na veřejných silnicích, se podle zpráv webu The Drive začínají stávat palčivým problémem policistů napříč americkým státem Kalifornie. Je tedy pochopitelné, že policejní oddělení se na podobný typ přestupků zaměřují s vyšší intenzitou. Nedávno zveřejněné video ze zásahu však vzbuzuje oprávněné dotazy, zda jsou vynaložené finance používány smysluplně.
Policisté se totiž na svém Facebooku „CHP - Golden Gate Division Air Operations" pochlubili videem ze zásahu, nad kterým se musí snad každý trochu zastavit. Proti jednadvacetiletému mladíkovi, který driftoval na rozšířeném a uzavřeném plácku téměř na konci slepé silnice, totiž zasahovalo pět policejních vozidel a to ještě pod dohledem vrtulníku s termokamerou, který vše zaznamenával.
Z videa je dobře patrné, že mladík předvádí poměrně ukázkové driftování před menší skupinkou přihlížejících, kteří svými vozy de facto uzavřeli část silnice. Po pár minutách se řidič vydává z plácku pryč a chce se napojit na normální silnici. V tu chvíli je ale zablokován pěti služebními vozy a zatčen, zatímco vrtulník dále sleduje situaci. Jistě, jednalo se o porušení zákona, ovšem skutečně si celá situace vyžadovala takový zásah?
Driftování se odehrávalo téměř na konci slepé silnice, která končí na hranici velkého parku severně od San Francisca. Jedná se o naprosto opuštěný kus světa, kdy nejbližší domy jsou vzdálené několik desítek kilometrů. Záběry z Google Maps navíc ukazují, že driftování na tomto místě rozhodně nebude výjimečnou záležitostí.
Rozhodně se nechceme zastávat porušování zákona, přeci jen šlo o veřejně přístupné místo, ovšem rizika zde byla naprosto minimální. Úsměvné navíc je, jak celá záležitost skončila. Ačkoliv se celý "přečin" odehrál již v červenci minulého roku, rozsudek byl nad řidičem vynesen teprve nedávno: pozastavení řidičáku na 30 dnů a pokuta 850 dolarů, tedy cca 19 500 Kč. Škoda, že už se nikdy nedozvíme náklady spojené s provozem vrtulníku nad oblastí, zásahem policistů a následné náklady na proces.
Zajímavé je také pročíst si diskuzi vedle videa. Většina lidí totiž celou akci považuje za zbytečně přehnanou, ačkoliv se pár diskutujících zastává i policistů a občas volají po přísnějším trestu. Je samozřejmě neoddiskutovatelné, že k porušení zákona zde došlo a pro podobné akce je lepší a bezpečnější pronajmout si vlastní uzavřenou plochu. Ovšem skutečně byl takto rozsáhlý zásah nezbytný? Podělte se o svůj názor v komentářích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.