Kalifornská policie se v posledních letech snaží tvrdě zasáhnout proti různým ilegálním závodům, srazům a rádoby-drifterům, kteří svou nebezpečnou jízdou ohrožují ostatní účastníky provozu na veřejných silnicích. Něco takového se dá naprosto pochopit, video z posledního zásahu, kterým se policisté hrdě prezentovali na Facebooku, však vyvolává spíše kontroverzi.
Ilegální akce menších skupinek řidičů, kteří svým nezodpovědným a mnohdy i riskantním chováním ohrožují řidiče na veřejných silnicích, se podle zpráv webu The Drive začínají stávat palčivým problémem policistů napříč americkým státem Kalifornie. Je tedy pochopitelné, že policejní oddělení se na podobný typ přestupků zaměřují s vyšší intenzitou. Nedávno zveřejněné video ze zásahu však vzbuzuje oprávněné dotazy, zda jsou vynaložené finance používány smysluplně.
Policisté se totiž na svém Facebooku „CHP - Golden Gate Division Air Operations" pochlubili videem ze zásahu, nad kterým se musí snad každý trochu zastavit. Proti jednadvacetiletému mladíkovi, který driftoval na rozšířeném a uzavřeném plácku téměř na konci slepé silnice, totiž zasahovalo pět policejních vozidel a to ještě pod dohledem vrtulníku s termokamerou, který vše zaznamenával.
Z videa je dobře patrné, že mladík předvádí poměrně ukázkové driftování před menší skupinkou přihlížejících, kteří svými vozy de facto uzavřeli část silnice. Po pár minutách se řidič vydává z plácku pryč a chce se napojit na normální silnici. V tu chvíli je ale zablokován pěti služebními vozy a zatčen, zatímco vrtulník dále sleduje situaci. Jistě, jednalo se o porušení zákona, ovšem skutečně si celá situace vyžadovala takový zásah?
Driftování se odehrávalo téměř na konci slepé silnice, která končí na hranici velkého parku severně od San Francisca. Jedná se o naprosto opuštěný kus světa, kdy nejbližší domy jsou vzdálené několik desítek kilometrů. Záběry z Google Maps navíc ukazují, že driftování na tomto místě rozhodně nebude výjimečnou záležitostí.
Rozhodně se nechceme zastávat porušování zákona, přeci jen šlo o veřejně přístupné místo, ovšem rizika zde byla naprosto minimální. Úsměvné navíc je, jak celá záležitost skončila. Ačkoliv se celý "přečin" odehrál již v červenci minulého roku, rozsudek byl nad řidičem vynesen teprve nedávno: pozastavení řidičáku na 30 dnů a pokuta 850 dolarů, tedy cca 19 500 Kč. Škoda, že už se nikdy nedozvíme náklady spojené s provozem vrtulníku nad oblastí, zásahem policistů a následné náklady na proces.
Zajímavé je také pročíst si diskuzi vedle videa. Většina lidí totiž celou akci považuje za zbytečně přehnanou, ačkoliv se pár diskutujících zastává i policistů a občas volají po přísnějším trestu. Je samozřejmě neoddiskutovatelné, že k porušení zákona zde došlo a pro podobné akce je lepší a bezpečnější pronajmout si vlastní uzavřenou plochu. Ovšem skutečně byl takto rozsáhlý zásah nezbytný? Podělte se o svůj názor v komentářích.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.