Americká klasika? Auto, v němž Clarkson vezl krávu na střeše, je na prodej i v Česku

AutoRoad.cz, 7. února 2019, 16:40 Google+

Americký speciál Top Gear, který se poprvé objevil na televizních obrazovkách v roce 2007, patří bezesporu do zlatého fondu slavné trojice moderátorů. Během cesty po jihu USA totiž neopomněli zmínit snad ani jeden nepříliš lichotivý stereotyp, urazili koho mohli a ještě se přitom královsky bavili ve vozech, které koupili za 1000 dolarů. Pro většinu z nás byl však nejzajímavější jen jeden.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 14.02. 10:35) Napište svůj názor
Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Řeč je samozřejmě o Chevroletu Camaro z roku 1990, který za 800 dolarů koupil Jeremy Clarkson. Hned prvním jeho omylem, který demonstruje zajímavé rozdíly mezi americkým a evropským trhem, byla představa o významu označení RS. Zatímco v Evropě se zkratka pro Rally Sport používá především pro vrcholné modely, v USA se jednalo o naprostý základ.

Nic to ale neměnilo na tom, že Clarkson si za 800 dolarů, dnes lehce přes 18 000 Kč, pořídil pravý americký „Muscle Car." Pod jeho kapotou byl totiž ukryt 5.0 litrový atmosferický motor V8, který přes 5. stupňovou převodovku posílal všechen výkon na zadní kola. Zde ovšem přichází další úsměvný bod - i přes obrovský objem a 8 válců totiž motor generoval pouze cca 170 koní. Tedy když byl nový.

Clarksonův vůz měl však k dokonalosti rozhodně daleko. Nefungovala klimatizace, díky nefunkčnímu palivoměru zapomněl natankovat, karoserie měla plno vad a v kufru se povalovalo cizí tričko - údajně poslední z obětí. Jak totiž Clarkson několikrát důrazně zopakoval, Camaro bylo oblíbené mezi vrahy. Zřejmě největší a „nejpamětihodnější" vadou však byla promáčklá střecha od mrtvé krávy, kterou Clarkson údajně našel u cesty a přivezl do tábora k večeři. Pamětníci si možná vzpomenou na poprask, jaký scéna vyvolala u ochránců zvířat. Zatímco ostatní se královsky bavili.

Do Česka se vůz samozřejmě nikdy oficiálně nedovážel, přesto nás po nedávném shlédnutí napadlo, za kolik bychom ho na domácím trhu pořídili, tedy pokud bychom ho sehnali. A překvapivě ano! Podobné staré „Ameriky" sice nejsou na našich silnicích příliš obvyklé, především díky kolosální spotřebě a špatné dostupnosti dílů, přesto jich můžete na českém trhu pár sehnat.

Pokud tedy toužíte po Chevroletu Camaro 3. generace s plnotučnou americkou V8, můžete se za ním vypravit například do Mostu. Zde je totiž na prodej kousek z roku 1987 s 58.0 litrovou V8 o výkonu 170 koní, která posílá výkon na zadní kola přes automatickou převodovku. Na první pohled vypadá vůz překvapivě dobře, ačkoliv prodávající doporučuje lehkou renovaci a nový lak. Každopádně za 139 000 Kč to nevypadá vůbec špatně.

Pokud byste chtěli novější kousek se třemi pedály, nabízí se hned kousek od první varianty, v Chomutově. Prodávající sice zmiňuje rok výroby 1999, ovšem třetí generace Camara se vyráběla jen do roku 1992, takže jde pravděpodobně o kousek z roku 1989. Pod kapotou má pouze 2.8 litrový motor V6, pravděpodobně typ LB8, o výkonu 101 kW, tedy cca 137 koní.

zdroj: youtube.com

Oproti prvnímu kousku už můžeme vidět několik výrazných tuningových zásahů a hlavně vyšší cenu - 149 000 Kč. Majitel však nabízí možnost zapsání úprav do TP a problém by neměla být ani nová STK - v případě podobného vozu určitě bonus.

Vůbec nejlákavější kousek je však momentálně v inzerci společnosti AAA Auto, respektive v její pobočce Mototechna. Mezi všemi lákavými veterány a youngtimery se totiž ukrývá i Camaro 5.0 V8 Z28 z roku 1986, jehož dosud jediný vlastník s ním najel pouze lehce přes 86 000 kilometrů.

Kromě 5.0 litrového motoru V8, který posílá na zadní kola 167 koní, se však vůz může pochlubit i naprosto ukázkovým stavem exteriéru i interiéru, dvoubarevným lakem a zřejmě i původní sadou kol. S tímhle autem už bude pomalu škoda jezdit, neboť se bude minimálně v Česku jednat o perspektivního veterána. Tomu však bohužel odpovídá i cena 376 000 Kč.

Vytisknout

Diskuze: Americká klasika? Auto, v němž Clarkson vezl krávu na střeše, je na prodej i v Česku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 14.02.2019 10:35 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

vodíkový pohon

V Británii testují provoz užitkových aut na vodík

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

reklama

Doporučujeme

Ford Focus

Na vývoji Fordu Focus se podílel i pes Emil, díky němu nabídne ještě…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

  2. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

  3. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  4. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  5. HONDA CRF125F, modelový rok 2023

  6. HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud