Americký speciál Top Gear, který se poprvé objevil na televizních obrazovkách v roce 2007, patří bezesporu do zlatého fondu slavné trojice moderátorů. Během cesty po jihu USA totiž neopomněli zmínit snad ani jeden nepříliš lichotivý stereotyp, urazili koho mohli a ještě se přitom královsky bavili ve vozech, které koupili za 1000 dolarů. Pro většinu z nás byl však nejzajímavější jen jeden.
Řeč je samozřejmě o Chevroletu Camaro z roku 1990, který za 800 dolarů koupil Jeremy Clarkson. Hned prvním jeho omylem, který demonstruje zajímavé rozdíly mezi americkým a evropským trhem, byla představa o významu označení RS. Zatímco v Evropě se zkratka pro Rally Sport používá především pro vrcholné modely, v USA se jednalo o naprostý základ.
Nic to ale neměnilo na tom, že Clarkson si za 800 dolarů, dnes lehce přes 18 000 Kč, pořídil pravý americký „Muscle Car." Pod jeho kapotou byl totiž ukryt 5.0 litrový atmosferický motor V8, který přes 5. stupňovou převodovku posílal všechen výkon na zadní kola. Zde ovšem přichází další úsměvný bod - i přes obrovský objem a 8 válců totiž motor generoval pouze cca 170 koní. Tedy když byl nový.
Clarksonův vůz měl však k dokonalosti rozhodně daleko. Nefungovala klimatizace, díky nefunkčnímu palivoměru zapomněl natankovat, karoserie měla plno vad a v kufru se povalovalo cizí tričko - údajně poslední z obětí. Jak totiž Clarkson několikrát důrazně zopakoval, Camaro bylo oblíbené mezi vrahy. Zřejmě největší a „nejpamětihodnější" vadou však byla promáčklá střecha od mrtvé krávy, kterou Clarkson údajně našel u cesty a přivezl do tábora k večeři. Pamětníci si možná vzpomenou na poprask, jaký scéna vyvolala u ochránců zvířat. Zatímco ostatní se královsky bavili.
Do Česka se vůz samozřejmě nikdy oficiálně nedovážel, přesto nás po nedávném shlédnutí napadlo, za kolik bychom ho na domácím trhu pořídili, tedy pokud bychom ho sehnali. A překvapivě ano! Podobné staré „Ameriky" sice nejsou na našich silnicích příliš obvyklé, především díky kolosální spotřebě a špatné dostupnosti dílů, přesto jich můžete na českém trhu pár sehnat.
Pokud tedy toužíte po Chevroletu Camaro 3. generace s plnotučnou americkou V8, můžete se za ním vypravit například do Mostu. Zde je totiž na prodej kousek z roku 1987 s 58.0 litrovou V8 o výkonu 170 koní, která posílá výkon na zadní kola přes automatickou převodovku. Na první pohled vypadá vůz překvapivě dobře, ačkoliv prodávající doporučuje lehkou renovaci a nový lak. Každopádně za 139 000 Kč to nevypadá vůbec špatně.
Pokud byste chtěli novější kousek se třemi pedály, nabízí se hned kousek od první varianty, v Chomutově. Prodávající sice zmiňuje rok výroby 1999, ovšem třetí generace Camara se vyráběla jen do roku 1992, takže jde pravděpodobně o kousek z roku 1989. Pod kapotou má pouze 2.8 litrový motor V6, pravděpodobně typ LB8, o výkonu 101 kW, tedy cca 137 koní.
Oproti prvnímu kousku už můžeme vidět několik výrazných tuningových zásahů a hlavně vyšší cenu - 149 000 Kč. Majitel však nabízí možnost zapsání úprav do TP a problém by neměla být ani nová STK - v případě podobného vozu určitě bonus.
Vůbec nejlákavější kousek je však momentálně v inzerci společnosti AAA Auto, respektive v její pobočce Mototechna. Mezi všemi lákavými veterány a youngtimery se totiž ukrývá i Camaro 5.0 V8 Z28 z roku 1986, jehož dosud jediný vlastník s ním najel pouze lehce přes 86 000 kilometrů.
Kromě 5.0 litrového motoru V8, který posílá na zadní kola 167 koní, se však vůz může pochlubit i naprosto ukázkovým stavem exteriéru i interiéru, dvoubarevným lakem a zřejmě i původní sadou kol. S tímhle autem už bude pomalu škoda jezdit, neboť se bude minimálně v Česku jednat o perspektivního veterána. Tomu však bohužel odpovídá i cena 376 000 Kč.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.