Americký speciál Top Gear, který se poprvé objevil na televizních obrazovkách v roce 2007, patří bezesporu do zlatého fondu slavné trojice moderátorů. Během cesty po jihu USA totiž neopomněli zmínit snad ani jeden nepříliš lichotivý stereotyp, urazili koho mohli a ještě se přitom královsky bavili ve vozech, které koupili za 1000 dolarů. Pro většinu z nás byl však nejzajímavější jen jeden.
Řeč je samozřejmě o Chevroletu Camaro z roku 1990, který za 800 dolarů koupil Jeremy Clarkson. Hned prvním jeho omylem, který demonstruje zajímavé rozdíly mezi americkým a evropským trhem, byla představa o významu označení RS. Zatímco v Evropě se zkratka pro Rally Sport používá především pro vrcholné modely, v USA se jednalo o naprostý základ.
Nic to ale neměnilo na tom, že Clarkson si za 800 dolarů, dnes lehce přes 18 000 Kč, pořídil pravý americký „Muscle Car." Pod jeho kapotou byl totiž ukryt 5.0 litrový atmosferický motor V8, který přes 5. stupňovou převodovku posílal všechen výkon na zadní kola. Zde ovšem přichází další úsměvný bod - i přes obrovský objem a 8 válců totiž motor generoval pouze cca 170 koní. Tedy když byl nový.
Clarksonův vůz měl však k dokonalosti rozhodně daleko. Nefungovala klimatizace, díky nefunkčnímu palivoměru zapomněl natankovat, karoserie měla plno vad a v kufru se povalovalo cizí tričko - údajně poslední z obětí. Jak totiž Clarkson několikrát důrazně zopakoval, Camaro bylo oblíbené mezi vrahy. Zřejmě největší a „nejpamětihodnější" vadou však byla promáčklá střecha od mrtvé krávy, kterou Clarkson údajně našel u cesty a přivezl do tábora k večeři. Pamětníci si možná vzpomenou na poprask, jaký scéna vyvolala u ochránců zvířat. Zatímco ostatní se královsky bavili.
Do Česka se vůz samozřejmě nikdy oficiálně nedovážel, přesto nás po nedávném shlédnutí napadlo, za kolik bychom ho na domácím trhu pořídili, tedy pokud bychom ho sehnali. A překvapivě ano! Podobné staré „Ameriky" sice nejsou na našich silnicích příliš obvyklé, především díky kolosální spotřebě a špatné dostupnosti dílů, přesto jich můžete na českém trhu pár sehnat.
Pokud tedy toužíte po Chevroletu Camaro 3. generace s plnotučnou americkou V8, můžete se za ním vypravit například do Mostu. Zde je totiž na prodej kousek z roku 1987 s 58.0 litrovou V8 o výkonu 170 koní, která posílá výkon na zadní kola přes automatickou převodovku. Na první pohled vypadá vůz překvapivě dobře, ačkoliv prodávající doporučuje lehkou renovaci a nový lak. Každopádně za 139 000 Kč to nevypadá vůbec špatně.
Pokud byste chtěli novější kousek se třemi pedály, nabízí se hned kousek od první varianty, v Chomutově. Prodávající sice zmiňuje rok výroby 1999, ovšem třetí generace Camara se vyráběla jen do roku 1992, takže jde pravděpodobně o kousek z roku 1989. Pod kapotou má pouze 2.8 litrový motor V6, pravděpodobně typ LB8, o výkonu 101 kW, tedy cca 137 koní.
Oproti prvnímu kousku už můžeme vidět několik výrazných tuningových zásahů a hlavně vyšší cenu - 149 000 Kč. Majitel však nabízí možnost zapsání úprav do TP a problém by neměla být ani nová STK - v případě podobného vozu určitě bonus.
Vůbec nejlákavější kousek je však momentálně v inzerci společnosti AAA Auto, respektive v její pobočce Mototechna. Mezi všemi lákavými veterány a youngtimery se totiž ukrývá i Camaro 5.0 V8 Z28 z roku 1986, jehož dosud jediný vlastník s ním najel pouze lehce přes 86 000 kilometrů.
Kromě 5.0 litrového motoru V8, který posílá na zadní kola 167 koní, se však vůz může pochlubit i naprosto ukázkovým stavem exteriéru i interiéru, dvoubarevným lakem a zřejmě i původní sadou kol. S tímhle autem už bude pomalu škoda jezdit, neboť se bude minimálně v Česku jednat o perspektivního veterána. Tomu však bohužel odpovídá i cena 376 000 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.