Již delší dobu se objevují spekulace, podle kterých automobilka Hyundai v tichosti zvažuje a připravuje stavbu nového ostrého modelu s označením N, tentokrát ale v podobně crossoveru Tucson. Podle posledních zpráv už je ostrý Tucson hotovou věcí, pod jeho kapotou se má ukrývat až 340 koní a po svém příchodu by se měl stát vlajkovou lodí ostrých modelů.
S nejnovějšími informacemi o ostré variantě Tucsonu s označením N přišel britský motoristický web Auto Express, který získal informace od několika insiderů uvnitř automobilky. Ti nejenže informace potvrdili, ale současně naznačili možnou techniku pod kapotou.
Chystaný Hyundai Tucson N by měl být zástupcem automobilky na utvářejícím se trhu s ostrými kompaktními SUV a crossovery, jako je například Volkswagen T-Roc R nebo Ford edge ST. A aby byl Tuscon pořádně konkurence schopný, měli by mu k tomu v automobilce nadělit slušné srdce pod kapotu.
Parametry motoru sice neznáme, podle všeho bychom se však mohli dočkat cca 340 koní a schopnosti akcelerovat z 0 na 100 km/h během 6 sekund, jak uvádí britský web. Pro srovnání, nejvýkonnější motor nabízený pod kapotou Tucsonu v Česku, 2.0 litrové CRDI, nabídne pouze 136 kW, což je zhruba 185 koní. A o časech akcelerace lépe nemluvit.
Tucson N by se navíc měl stát vlajkovou lodí flotily ostrých modelů s označením N, tedy minimálně do doby, než na trh dorazí zcela nový ostrý hybridní model pouze s dvojicí sedadel. „S tím si ale dáme trochu na čas, protože až dorazí, odrovná všechno ve stejném segmentu uvedl skromně neznýní zdroj pro AutoExpress.
Podle všeho se nám tak na trhu objevuje nový a poměrně zajímavý segment relativně dostupných, kompaktních a hlavní výkonných SUV a crossoverů. Ten v podstatě odstartoval Fort se svým modelem Edge ST, brzy by se však měl přidat ještě Volkswagen T-Roc R a poté Tuscon.
Do hry by se však časem mohla zařadit i Toyota se svým ostrým pojetím modelu RAV4, nebo Honda s upraveným a vyladěným modelem CR-V. Nezbývá tedy než čekat, jak na tuto hozenou rukavici trh zareaguje.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.