Již delší dobu se objevují spekulace, podle kterých automobilka Hyundai v tichosti zvažuje a připravuje stavbu nového ostrého modelu s označením N, tentokrát ale v podobně crossoveru Tucson. Podle posledních zpráv už je ostrý Tucson hotovou věcí, pod jeho kapotou se má ukrývat až 340 koní a po svém příchodu by se měl stát vlajkovou lodí ostrých modelů.
S nejnovějšími informacemi o ostré variantě Tucsonu s označením N přišel britský motoristický web Auto Express, který získal informace od několika insiderů uvnitř automobilky. Ti nejenže informace potvrdili, ale současně naznačili možnou techniku pod kapotou.
Chystaný Hyundai Tucson N by měl být zástupcem automobilky na utvářejícím se trhu s ostrými kompaktními SUV a crossovery, jako je například Volkswagen T-Roc R nebo Ford edge ST. A aby byl Tuscon pořádně konkurence schopný, měli by mu k tomu v automobilce nadělit slušné srdce pod kapotu.
Parametry motoru sice neznáme, podle všeho bychom se však mohli dočkat cca 340 koní a schopnosti akcelerovat z 0 na 100 km/h během 6 sekund, jak uvádí britský web. Pro srovnání, nejvýkonnější motor nabízený pod kapotou Tucsonu v Česku, 2.0 litrové CRDI, nabídne pouze 136 kW, což je zhruba 185 koní. A o časech akcelerace lépe nemluvit.
Tucson N by se navíc měl stát vlajkovou lodí flotily ostrých modelů s označením N, tedy minimálně do doby, než na trh dorazí zcela nový ostrý hybridní model pouze s dvojicí sedadel. „S tím si ale dáme trochu na čas, protože až dorazí, odrovná všechno ve stejném segmentu uvedl skromně neznýní zdroj pro AutoExpress.
Podle všeho se nám tak na trhu objevuje nový a poměrně zajímavý segment relativně dostupných, kompaktních a hlavní výkonných SUV a crossoverů. Ten v podstatě odstartoval Fort se svým modelem Edge ST, brzy by se však měl přidat ještě Volkswagen T-Roc R a poté Tuscon.
Do hry by se však časem mohla zařadit i Toyota se svým ostrým pojetím modelu RAV4, nebo Honda s upraveným a vyladěným modelem CR-V. Nezbývá tedy než čekat, jak na tuto hozenou rukavici trh zareaguje.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).