Nový Ford Focus pokračuje ve vítězném tažení odbornými i veřejnými anketami. Jeho dalším úspěchem je vítězství v prestižní české anketě Fleet Derby – Flotila Roku, kterou vyhlašují společně odborné magazíny Business Car a Flotila. O výběru nejlepších flotilových vozů v jednotlivých třídách rozhodlo hlasování odborníků z praxe. Následně odborná porota vybrala absolutního vítěze.
Do ankety bylo nominováno celkem 46 automobilů, které porota, skládající se ze zkušených flotilových manažerů, ředitelů a majitelů firem v rámci testovacího dne důkladně vyzkoušeli a porovnali. Ve svém hodnocení přitom brali v potaz i celkové náklady na provoz, zpracované nezávislou expertní společností.
„Rovněž zohledňovali zůstatkové hodnoty, celkové praktické využití pro vozové parky, technickou vyspělost automobilu, bezpečnost a jízdní vlastnosti,“ komentuje volbu Michal Žďárský, šéfredaktor magazínu Flotila. Výsledkem bylo absolutní vítězství Fordu Focus, jenž se tak stal českým „Flotilovým autem roku 2019“. Vítězný Focus přitom získal celkem 46 bodů a za sebou nechal Škodu Karoq (38 bodů) a Volkswagen Touareg (22 bodů).
„Z písemných zdůvodnění porotců bylo patrné, že nová generace Fordu Focus zabodovala především povedenými jízdními vlastnostmi, vyváženým nastavením podvozku a zajímavými servisními náklady. Řada z nich chválila velmi dobré odhlučnění interiéru a obestavění vnitřního prostoru.
Linie tříválcových motorů EcoBoost o objemu 1,0 a 1,5 litru zaujala pružnou odezvou při zachování nízké spotřeby paliva,“ interpretuje hodnocení poroty Michal Busta, šéfredaktor magazínu Business Car. Výhodou modelu Focus je souběžně nabízená varianta kombi s prostorným a prakticky využitelným zavazadlovým prostorem.
Není bez zajímavosti, že Ford Focus triumfoval také v anketě Auto roku 2019 v České republice, kde modelová řada Focus získala už celkem čtyři tituly a vyhrála tedy vždy při uvedení nové generace tohoto vozu na český trh.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.