Nový Ford Focus pokračuje ve vítězném tažení odbornými i veřejnými anketami. Jeho dalším úspěchem je vítězství v prestižní české anketě Fleet Derby – Flotila Roku, kterou vyhlašují společně odborné magazíny Business Car a Flotila. O výběru nejlepších flotilových vozů v jednotlivých třídách rozhodlo hlasování odborníků z praxe. Následně odborná porota vybrala absolutního vítěze.
Do ankety bylo nominováno celkem 46 automobilů, které porota, skládající se ze zkušených flotilových manažerů, ředitelů a majitelů firem v rámci testovacího dne důkladně vyzkoušeli a porovnali. Ve svém hodnocení přitom brali v potaz i celkové náklady na provoz, zpracované nezávislou expertní společností.
„Rovněž zohledňovali zůstatkové hodnoty, celkové praktické využití pro vozové parky, technickou vyspělost automobilu, bezpečnost a jízdní vlastnosti,“ komentuje volbu Michal Žďárský, šéfredaktor magazínu Flotila. Výsledkem bylo absolutní vítězství Fordu Focus, jenž se tak stal českým „Flotilovým autem roku 2019“. Vítězný Focus přitom získal celkem 46 bodů a za sebou nechal Škodu Karoq (38 bodů) a Volkswagen Touareg (22 bodů).
„Z písemných zdůvodnění porotců bylo patrné, že nová generace Fordu Focus zabodovala především povedenými jízdními vlastnostmi, vyváženým nastavením podvozku a zajímavými servisními náklady. Řada z nich chválila velmi dobré odhlučnění interiéru a obestavění vnitřního prostoru.
Linie tříválcových motorů EcoBoost o objemu 1,0 a 1,5 litru zaujala pružnou odezvou při zachování nízké spotřeby paliva,“ interpretuje hodnocení poroty Michal Busta, šéfredaktor magazínu Business Car. Výhodou modelu Focus je souběžně nabízená varianta kombi s prostorným a prakticky využitelným zavazadlovým prostorem.
Není bez zajímavosti, že Ford Focus triumfoval také v anketě Auto roku 2019 v České republice, kde modelová řada Focus získala už celkem čtyři tituly a vyhrála tedy vždy při uvedení nové generace tohoto vozu na český trh.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.