Nový Ford Focus pokračuje ve vítězném tažení odbornými i veřejnými anketami. Jeho dalším úspěchem je vítězství v prestižní české anketě Fleet Derby – Flotila Roku, kterou vyhlašují společně odborné magazíny Business Car a Flotila. O výběru nejlepších flotilových vozů v jednotlivých třídách rozhodlo hlasování odborníků z praxe. Následně odborná porota vybrala absolutního vítěze.
Do ankety bylo nominováno celkem 46 automobilů, které porota, skládající se ze zkušených flotilových manažerů, ředitelů a majitelů firem v rámci testovacího dne důkladně vyzkoušeli a porovnali. Ve svém hodnocení přitom brali v potaz i celkové náklady na provoz, zpracované nezávislou expertní společností.
„Rovněž zohledňovali zůstatkové hodnoty, celkové praktické využití pro vozové parky, technickou vyspělost automobilu, bezpečnost a jízdní vlastnosti,“ komentuje volbu Michal Žďárský, šéfredaktor magazínu Flotila. Výsledkem bylo absolutní vítězství Fordu Focus, jenž se tak stal českým „Flotilovým autem roku 2019“. Vítězný Focus přitom získal celkem 46 bodů a za sebou nechal Škodu Karoq (38 bodů) a Volkswagen Touareg (22 bodů).
„Z písemných zdůvodnění porotců bylo patrné, že nová generace Fordu Focus zabodovala především povedenými jízdními vlastnostmi, vyváženým nastavením podvozku a zajímavými servisními náklady. Řada z nich chválila velmi dobré odhlučnění interiéru a obestavění vnitřního prostoru.
Linie tříválcových motorů EcoBoost o objemu 1,0 a 1,5 litru zaujala pružnou odezvou při zachování nízké spotřeby paliva,“ interpretuje hodnocení poroty Michal Busta, šéfredaktor magazínu Business Car. Výhodou modelu Focus je souběžně nabízená varianta kombi s prostorným a prakticky využitelným zavazadlovým prostorem.
Není bez zajímavosti, že Ford Focus triumfoval také v anketě Auto roku 2019 v České republice, kde modelová řada Focus získala už celkem čtyři tituly a vyhrála tedy vždy při uvedení nové generace tohoto vozu na český trh.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.