Moderní vozy se svými komplikovanými elektronickými systémy ulehčují život řidiči, zároveň však dokáží pořádně potrápit, pokud se něco pokazí. Nedávný případ z Číny ale ukazuje, že problémem může být i běžný update sytému, podobně jako to známe z počítačů.
Aktualizace systému Windows se už dávno staly na internetu pojmem, dokáží totiž vyskočit v ten nejméně vhodný moment a zaberou mnohdy drahocenné minuty či hodiny. V případě Windows však můžete přijít maximálně o čas a možná rozdělanou práci, NIO ES8 ale s podobným požadavkem ohrozilo celou posádku.
Čínský řidič se vydal na zkušební jízdu nového elektrického SUV NIO ES8, spolu se zástupcem autosalonu jako spolujezdcem. Během stání v dopravní zácpě na Changan Avenue, jedné z nejrušnějších pekingských ulic, se na displeji infotainmentu vozu zobrazila žádost o over-the-air aktualizaci systému, která je možná díky neustálému připojení vozidla k internetu. Řidič, zjevně ne zcela seznámený s ovládáním vozu, aktualizaci potvrdil, čímž se spustil bizarní incident. Vozidlo se přeplo do módu aktualizace, čímž se znemožnila další jízda a také jakékoliv ovládání.
To mimo jiné znamenalo také uzamčení dveří, takže se posádka nemohla dostat ven a také nemožnost stáhnout okna. U nehybného SUV s uvězněnou posádkou se vystřídalo několik policejních hlídek, logicky však bez jakéhokoliv účinku a bez možnosti situaci nějak řešit. NIO takto blokovalo jednu z nejdůležitějších pekingských spojnic déle než hodinu.
Na veřejnost se informace dostala poté, co zástupce autosalonu sdílel info o incidentu na sociální síti Weibo. Na té se vyjádřila i samotná automobilka NIO, která uvedla že palubní systém ES8 upozorňuje před aktualizací, že může být provedena pouze v případě, že je auto zaparkováno. Chybou však je, že je aktualizace možná i v režimu jízdy, jako to bylo při incidentu v Pekingu. NIO se do budoucna zaměří na úpravu sytému, ať se podobné situace nemohou opakovat.
Ambiciózní čínský startup z Šanghaje byl založen teprve v roce 2014, dnes už však kromě supersportu EP9 vyrábí a prodává na domácím trhu i velké SUV ES8 a menší ES6 a účastní se svým týmem šampionátu Formule E. V loňském roce také NIO úspěšně vniklo na New Yorskou burzu a během pár dní se hodnota jejich akcií zvýšila o více než 100 %.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.