Moderní vozy se svými komplikovanými elektronickými systémy ulehčují život řidiči, zároveň však dokáží pořádně potrápit, pokud se něco pokazí. Nedávný případ z Číny ale ukazuje, že problémem může být i běžný update sytému, podobně jako to známe z počítačů.
Aktualizace systému Windows se už dávno staly na internetu pojmem, dokáží totiž vyskočit v ten nejméně vhodný moment a zaberou mnohdy drahocenné minuty či hodiny. V případě Windows však můžete přijít maximálně o čas a možná rozdělanou práci, NIO ES8 ale s podobným požadavkem ohrozilo celou posádku.
Čínský řidič se vydal na zkušební jízdu nového elektrického SUV NIO ES8, spolu se zástupcem autosalonu jako spolujezdcem. Během stání v dopravní zácpě na Changan Avenue, jedné z nejrušnějších pekingských ulic, se na displeji infotainmentu vozu zobrazila žádost o over-the-air aktualizaci systému, která je možná díky neustálému připojení vozidla k internetu. Řidič, zjevně ne zcela seznámený s ovládáním vozu, aktualizaci potvrdil, čímž se spustil bizarní incident. Vozidlo se přeplo do módu aktualizace, čímž se znemožnila další jízda a také jakékoliv ovládání.
To mimo jiné znamenalo také uzamčení dveří, takže se posádka nemohla dostat ven a také nemožnost stáhnout okna. U nehybného SUV s uvězněnou posádkou se vystřídalo několik policejních hlídek, logicky však bez jakéhokoliv účinku a bez možnosti situaci nějak řešit. NIO takto blokovalo jednu z nejdůležitějších pekingských spojnic déle než hodinu.
Na veřejnost se informace dostala poté, co zástupce autosalonu sdílel info o incidentu na sociální síti Weibo. Na té se vyjádřila i samotná automobilka NIO, která uvedla že palubní systém ES8 upozorňuje před aktualizací, že může být provedena pouze v případě, že je auto zaparkováno. Chybou však je, že je aktualizace možná i v režimu jízdy, jako to bylo při incidentu v Pekingu. NIO se do budoucna zaměří na úpravu sytému, ať se podobné situace nemohou opakovat.
Ambiciózní čínský startup z Šanghaje byl založen teprve v roce 2014, dnes už však kromě supersportu EP9 vyrábí a prodává na domácím trhu i velké SUV ES8 a menší ES6 a účastní se svým týmem šampionátu Formule E. V loňském roce také NIO úspěšně vniklo na New Yorskou burzu a během pár dní se hodnota jejich akcií zvýšila o více než 100 %.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?