Moderní vozy se svými komplikovanými elektronickými systémy ulehčují život řidiči, zároveň však dokáží pořádně potrápit, pokud se něco pokazí. Nedávný případ z Číny ale ukazuje, že problémem může být i běžný update sytému, podobně jako to známe z počítačů.
Aktualizace systému Windows se už dávno staly na internetu pojmem, dokáží totiž vyskočit v ten nejméně vhodný moment a zaberou mnohdy drahocenné minuty či hodiny. V případě Windows však můžete přijít maximálně o čas a možná rozdělanou práci, NIO ES8 ale s podobným požadavkem ohrozilo celou posádku.
Čínský řidič se vydal na zkušební jízdu nového elektrického SUV NIO ES8, spolu se zástupcem autosalonu jako spolujezdcem. Během stání v dopravní zácpě na Changan Avenue, jedné z nejrušnějších pekingských ulic, se na displeji infotainmentu vozu zobrazila žádost o over-the-air aktualizaci systému, která je možná díky neustálému připojení vozidla k internetu. Řidič, zjevně ne zcela seznámený s ovládáním vozu, aktualizaci potvrdil, čímž se spustil bizarní incident. Vozidlo se přeplo do módu aktualizace, čímž se znemožnila další jízda a také jakékoliv ovládání.
To mimo jiné znamenalo také uzamčení dveří, takže se posádka nemohla dostat ven a také nemožnost stáhnout okna. U nehybného SUV s uvězněnou posádkou se vystřídalo několik policejních hlídek, logicky však bez jakéhokoliv účinku a bez možnosti situaci nějak řešit. NIO takto blokovalo jednu z nejdůležitějších pekingských spojnic déle než hodinu.
Na veřejnost se informace dostala poté, co zástupce autosalonu sdílel info o incidentu na sociální síti Weibo. Na té se vyjádřila i samotná automobilka NIO, která uvedla že palubní systém ES8 upozorňuje před aktualizací, že může být provedena pouze v případě, že je auto zaparkováno. Chybou však je, že je aktualizace možná i v režimu jízdy, jako to bylo při incidentu v Pekingu. NIO se do budoucna zaměří na úpravu sytému, ať se podobné situace nemohou opakovat.
Ambiciózní čínský startup z Šanghaje byl založen teprve v roce 2014, dnes už však kromě supersportu EP9 vyrábí a prodává na domácím trhu i velké SUV ES8 a menší ES6 a účastní se svým týmem šampionátu Formule E. V loňském roce také NIO úspěšně vniklo na New Yorskou burzu a během pár dní se hodnota jejich akcií zvýšila o více než 100 %.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.