Moderní vozy se svými komplikovanými elektronickými systémy ulehčují život řidiči, zároveň však dokáží pořádně potrápit, pokud se něco pokazí. Nedávný případ z Číny ale ukazuje, že problémem může být i běžný update sytému, podobně jako to známe z počítačů.
Aktualizace systému Windows se už dávno staly na internetu pojmem, dokáží totiž vyskočit v ten nejméně vhodný moment a zaberou mnohdy drahocenné minuty či hodiny. V případě Windows však můžete přijít maximálně o čas a možná rozdělanou práci, NIO ES8 ale s podobným požadavkem ohrozilo celou posádku.
Čínský řidič se vydal na zkušební jízdu nového elektrického SUV NIO ES8, spolu se zástupcem autosalonu jako spolujezdcem. Během stání v dopravní zácpě na Changan Avenue, jedné z nejrušnějších pekingských ulic, se na displeji infotainmentu vozu zobrazila žádost o over-the-air aktualizaci systému, která je možná díky neustálému připojení vozidla k internetu. Řidič, zjevně ne zcela seznámený s ovládáním vozu, aktualizaci potvrdil, čímž se spustil bizarní incident. Vozidlo se přeplo do módu aktualizace, čímž se znemožnila další jízda a také jakékoliv ovládání.
To mimo jiné znamenalo také uzamčení dveří, takže se posádka nemohla dostat ven a také nemožnost stáhnout okna. U nehybného SUV s uvězněnou posádkou se vystřídalo několik policejních hlídek, logicky však bez jakéhokoliv účinku a bez možnosti situaci nějak řešit. NIO takto blokovalo jednu z nejdůležitějších pekingských spojnic déle než hodinu.
Na veřejnost se informace dostala poté, co zástupce autosalonu sdílel info o incidentu na sociální síti Weibo. Na té se vyjádřila i samotná automobilka NIO, která uvedla že palubní systém ES8 upozorňuje před aktualizací, že může být provedena pouze v případě, že je auto zaparkováno. Chybou však je, že je aktualizace možná i v režimu jízdy, jako to bylo při incidentu v Pekingu. NIO se do budoucna zaměří na úpravu sytému, ať se podobné situace nemohou opakovat.
Ambiciózní čínský startup z Šanghaje byl založen teprve v roce 2014, dnes už však kromě supersportu EP9 vyrábí a prodává na domácím trhu i velké SUV ES8 a menší ES6 a účastní se svým týmem šampionátu Formule E. V loňském roce také NIO úspěšně vniklo na New Yorskou burzu a během pár dní se hodnota jejich akcií zvýšila o více než 100 %.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.