V rámci 34. ročníku Festivalu Automobile International, který se koná v prostorách Pařížské Invalidovny, vyhrává trojice konceptů značky Renault EZ-GO, Pro a Ultimo cenu Grand Prix Creativ’ Experience.
Tyto tři koncepty, EZ-GO, EZ-PRO a EZ-ULTIMO jsou součástí programu futuristických konceptů značky Renault spuštěného v roce 2017. Zatímco SYMBIOZ ukazoval individuální, elektrickou a propojenou mobilitu zítřka, koncept R.S. 2027 VISION nastiňoval vůz Formule 1 budoucnosti.
V roce 2018 pokračuje Renault s tímto programem a během jednoho roku odhaluje sérii tří konceptů robotických vozidel, která objevují elektrickou městskou mobilitu pro individuální, kolektivní či profesionální využití.
„Je nám ctí a jsme mimořádně nadšeni ze získání ceny Creativ´ Experience Award za naší trojici EZ konceptů. Tyto koncepty nejsou jen stylistickými prototypy. Byly vytvořeny aby pasovaly do ekosystémů chytrých měst budoucnosti a aby se utkaly s městskými výzvami, které jim připraví jejich soukromí či pracovní uživatelé. V tomto vzrušujícím období změn v automobilovém průmyslu je na nás, designérech, abychom byli kreativní a pokračovali v inspirování našich zákazníků a zároveň jim nabízeli udržitelné řešení mobility,“ říká Anthony Lo, Viceprezident Designu Exteriérů pro Groupe Renault.
Remi Depoix, prezident Festival Automobile International, zdůrazňuje důvody, proč EZ koncepty vyhrály tuto cenu: „Tato cena, sponzorovaná společností Dassault Systèmes uznává ty nejpokročilejší koncepty v oblasti inovací a propojených zážitků. Tato trojice je skvělým příkladem talentu a kreativity designérů Renault. Tyto koncepty kombinují elegantní design, šarm a funkčnost."
Koncepty Renault EZ-GO a EZ-ULTIMO budou k vidění až do 3. února 2019 v Pařížské Invalidovně na akci Festival Automobile International 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?