Peugeot 3008 se počtem vyrobených kusů v roce 2018 dostal na první pozici v rámci vozů vyráběných ve Francii. V továrně skupiny PSA v Sochaux bylo dosaženo produkce celkem 258 460 vozů Peugeot 3008. Tento model získal již v říjnu 2016 nárok na označení „Origine France Garantie“ (Záruka francouzského původu).
Peugeot 3008 je nejvíce vyráběným vozem ve Francii. V roce 2018 sjelo z francouzských výrobních linek celkem 258 460 kusů, druhá Toyota Yaris byla vyrobena v počtu 248 541 kusů. Každý den, 7 dnů v týdnu, se v Sochaux vyprodukuje zhruba 1000 vozů Peugeot 3008. Celkově bylo v této továrně od jejího uvedení do provozu vyrobeno více než 23 milionů vozidel.
SUV Peugeot 3008 vyvinuly projektové týmy v Centru výzkumu a vývoje v Sochaux, konečné doladění detailů proběhlo na tratích testovacího střediska v Belchampu.
Model je již od svého uvedení na trh v říjnu 2016 pro společnost Peugeot velkým úspěchem. Třetí nejprodávanější vůz ve Francii za rok 2018 přispívá rovněž společně s vozy Peugeot 2008 a 5008 k vedoucímu postavení značky Peugeot v kategorii SUV v Evropě. Z hlediska prodejů B2B je Peugeot 3008 lídrem segmentu C-SUV a z pohledu registrací nových osobních automobilů všech kategorií dohromady mu patří 2. místo.
Peugeot 3008 získal 63 ocenění po celém světě včetně nejprestižnějšího titulu Auto roku 2017, který mu udělila porota 58 evropských motoristických novinářů z 22 zemí.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.