Pokud sedíte v automobilu s kvalitním pneumatikami a ideálně i pohonem všech kol, pak pro vás může být jízda zasněženou zimní krajinou víc než zábavná. Pokud ale sedíte v autobusu, který se kvůli své váze a mizerným pneumatikám nedokáže vyškrábat k další zastávce na kopci, pak si asi zimu tolik neužíváte. V tomto případě se však spojili tři dobráci a se svými offroady řidiče autobusu z ledové pasti vysvobodili.
Hlavními hrdiny tohoto příběhu, který se odehrál v kanadském Montrealu, jsou dvě SUV Toyota, jeden Jeep Wrangler a jeden autobus městské dopravy. Ten totiž během nedávných přívalů sněhu, které v kombinaci se silným větrem vytvořily blizard, zřejmě vyjel z prohrabané silnice a skončil v pozici, ze které se nemohl dostat bez pomoci.
Měl však to štěstí, že se mu dostalo pomoci od trojice ohleduplných řidičů. Ti svázali svá SUV Toyota 4Runner, Toyota Sequoia a Jeep Rubicon a společnými silami začali tahat autobus do zasněženého kopce. Ten sice nevypadá na videu nijak zrádně, ovšem z vlastních zkušeností velice dobře víme, jak moc dokáže záběr kamery v těchto případech obelhávat oko diváka.
Rozpohybovat několikatunový autobus nebylo nic snadného, ovšem nakonec se podařilo a za zvuku nekonečného tahání vystoupala SUV i s autobusem v závěsu až na vrchol kopce. V pozadí přitom můžeme vidět, jako kolem projíždí jiný autobus městské hromadné dopravy, kterému sníh zas takové potíže nečinil.
Obecně je zarážející, jak se vlastně řidič autobusu do takto svízelné situace dostal. Montreal sice neleží tak severně jako jiné kanadské metropole, přesto bychom očekávali, že město bude na podobné krizové situace vybaveno a autobusy osadí pořádnými zimními pneumatikami.
V tomto případě však bylo hlavní, že se našla skupina dobrovolníků, kteří neváhali pomoci někomu v nouzi a celkem jasně tak dali najevo, že svá SUV nemají jen pro parádu či občasný výlet po polní cestě.
Jejich vzájemné propojení a vytahování autobusu v nás však vyvolává vzpomínky na notorickou pohádku o tahání řepy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?