Pokud sedíte v automobilu s kvalitním pneumatikami a ideálně i pohonem všech kol, pak pro vás může být jízda zasněženou zimní krajinou víc než zábavná. Pokud ale sedíte v autobusu, který se kvůli své váze a mizerným pneumatikám nedokáže vyškrábat k další zastávce na kopci, pak si asi zimu tolik neužíváte. V tomto případě se však spojili tři dobráci a se svými offroady řidiče autobusu z ledové pasti vysvobodili.
Hlavními hrdiny tohoto příběhu, který se odehrál v kanadském Montrealu, jsou dvě SUV Toyota, jeden Jeep Wrangler a jeden autobus městské dopravy. Ten totiž během nedávných přívalů sněhu, které v kombinaci se silným větrem vytvořily blizard, zřejmě vyjel z prohrabané silnice a skončil v pozici, ze které se nemohl dostat bez pomoci.
Měl však to štěstí, že se mu dostalo pomoci od trojice ohleduplných řidičů. Ti svázali svá SUV Toyota 4Runner, Toyota Sequoia a Jeep Rubicon a společnými silami začali tahat autobus do zasněženého kopce. Ten sice nevypadá na videu nijak zrádně, ovšem z vlastních zkušeností velice dobře víme, jak moc dokáže záběr kamery v těchto případech obelhávat oko diváka.
Rozpohybovat několikatunový autobus nebylo nic snadného, ovšem nakonec se podařilo a za zvuku nekonečného tahání vystoupala SUV i s autobusem v závěsu až na vrchol kopce. V pozadí přitom můžeme vidět, jako kolem projíždí jiný autobus městské hromadné dopravy, kterému sníh zas takové potíže nečinil.
Obecně je zarážející, jak se vlastně řidič autobusu do takto svízelné situace dostal. Montreal sice neleží tak severně jako jiné kanadské metropole, přesto bychom očekávali, že město bude na podobné krizové situace vybaveno a autobusy osadí pořádnými zimními pneumatikami.
V tomto případě však bylo hlavní, že se našla skupina dobrovolníků, kteří neváhali pomoci někomu v nouzi a celkem jasně tak dali najevo, že svá SUV nemají jen pro parádu či občasný výlet po polní cestě.
Jejich vzájemné propojení a vytahování autobusu v nás však vyvolává vzpomínky na notorickou pohádku o tahání řepy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.