Pokud sedíte v automobilu s kvalitním pneumatikami a ideálně i pohonem všech kol, pak pro vás může být jízda zasněženou zimní krajinou víc než zábavná. Pokud ale sedíte v autobusu, který se kvůli své váze a mizerným pneumatikám nedokáže vyškrábat k další zastávce na kopci, pak si asi zimu tolik neužíváte. V tomto případě se však spojili tři dobráci a se svými offroady řidiče autobusu z ledové pasti vysvobodili.
Hlavními hrdiny tohoto příběhu, který se odehrál v kanadském Montrealu, jsou dvě SUV Toyota, jeden Jeep Wrangler a jeden autobus městské dopravy. Ten totiž během nedávných přívalů sněhu, které v kombinaci se silným větrem vytvořily blizard, zřejmě vyjel z prohrabané silnice a skončil v pozici, ze které se nemohl dostat bez pomoci.
Měl však to štěstí, že se mu dostalo pomoci od trojice ohleduplných řidičů. Ti svázali svá SUV Toyota 4Runner, Toyota Sequoia a Jeep Rubicon a společnými silami začali tahat autobus do zasněženého kopce. Ten sice nevypadá na videu nijak zrádně, ovšem z vlastních zkušeností velice dobře víme, jak moc dokáže záběr kamery v těchto případech obelhávat oko diváka.
Rozpohybovat několikatunový autobus nebylo nic snadného, ovšem nakonec se podařilo a za zvuku nekonečného tahání vystoupala SUV i s autobusem v závěsu až na vrchol kopce. V pozadí přitom můžeme vidět, jako kolem projíždí jiný autobus městské hromadné dopravy, kterému sníh zas takové potíže nečinil.
Obecně je zarážející, jak se vlastně řidič autobusu do takto svízelné situace dostal. Montreal sice neleží tak severně jako jiné kanadské metropole, přesto bychom očekávali, že město bude na podobné krizové situace vybaveno a autobusy osadí pořádnými zimními pneumatikami.
V tomto případě však bylo hlavní, že se našla skupina dobrovolníků, kteří neváhali pomoci někomu v nouzi a celkem jasně tak dali najevo, že svá SUV nemají jen pro parádu či občasný výlet po polní cestě.
Jejich vzájemné propojení a vytahování autobusu v nás však vyvolává vzpomínky na notorickou pohádku o tahání řepy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?