Pokud jsme něco milovali na starém Top Gearu, byly to právě podobné speciály, během kterých se populární trojice vypravila do nehostinných končit světa v automobilech, ve kterých by řada z nás možná nejela ani na návštěvu k tetičce na druhém konci republiky. A ačkoliv se v The Grand Tour mnohé změnilo, výpravné speciály zůstávají a opět slibují velkolepou podívanou.
Již minulé dvě série The Grand Tour přinesly zajímavé a výpravné speciály, ovšem ukázka zveřejněná na oficiálním YouTube účtu i facebookovém profilu slibuje ještě větší podívanou. A to minimálně proto, že celý speciál je naplánován rovnou na dvě epizody. Evidentně se tak bude na co dívat.
A jaký příběh můžeme nyní očekávat? Tzv. „svatá trojice" Clarkson, Hammond a May byla vyslána do Kolumbie, kde mají za úkol pořídit několik fotografií divokých zvířat. A protože pěšky se na takové expedice nechodí, vybrali si drsné avšak opět poněkud pochybné dopravní prostředky.
Richard Hammond, známý svou láskou k obrovským americkým automobilům, si vybral upravený a nazvedaný pick-up Chevrolet Silverado. Jeremy Clarkson přijel ve výrazně upraveném Jeepu Wrangler, kterému sice nechybí upravený podvozek či přídavná světla, ale evidentně bude bojovat se zatýkáním skrze chybějící střechu. A James May opět zaperlil svým naprosto nevhodným výběrem, když si na cestu džunglí a horami vybral malý a stařičký Fiat Pandu.
Z ukázky je patrné, že se můžeme těšit na průjezd divokou džunglí, překonávání divokých řek po nepříliš důvěryhodných mostech i stoupání na vrcholky místních hor. Kromě toho uvidíme i klasické provokace, vzájemné bourání do aut a pár šílených scén, během kterých se bude vyprošťovat auto z moře, nebo se střecha auta využije jako most.
Na kompletní podívanou si však majitelé Amazon Prime budou muset počkat až na pátek a sobotu 25. a 26. ledna, kdy budou oba díly odvysílány.
Pokud tedy nevíte, jak přežít zbytek pracovního týdne, zkuste si ho zkracovat alespoň tímto videem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?