Pokud jsme něco milovali na starém Top Gearu, byly to právě podobné speciály, během kterých se populární trojice vypravila do nehostinných končit světa v automobilech, ve kterých by řada z nás možná nejela ani na návštěvu k tetičce na druhém konci republiky. A ačkoliv se v The Grand Tour mnohé změnilo, výpravné speciály zůstávají a opět slibují velkolepou podívanou.
Již minulé dvě série The Grand Tour přinesly zajímavé a výpravné speciály, ovšem ukázka zveřejněná na oficiálním YouTube účtu i facebookovém profilu slibuje ještě větší podívanou. A to minimálně proto, že celý speciál je naplánován rovnou na dvě epizody. Evidentně se tak bude na co dívat.
A jaký příběh můžeme nyní očekávat? Tzv. „svatá trojice" Clarkson, Hammond a May byla vyslána do Kolumbie, kde mají za úkol pořídit několik fotografií divokých zvířat. A protože pěšky se na takové expedice nechodí, vybrali si drsné avšak opět poněkud pochybné dopravní prostředky.
Richard Hammond, známý svou láskou k obrovským americkým automobilům, si vybral upravený a nazvedaný pick-up Chevrolet Silverado. Jeremy Clarkson přijel ve výrazně upraveném Jeepu Wrangler, kterému sice nechybí upravený podvozek či přídavná světla, ale evidentně bude bojovat se zatýkáním skrze chybějící střechu. A James May opět zaperlil svým naprosto nevhodným výběrem, když si na cestu džunglí a horami vybral malý a stařičký Fiat Pandu.
Z ukázky je patrné, že se můžeme těšit na průjezd divokou džunglí, překonávání divokých řek po nepříliš důvěryhodných mostech i stoupání na vrcholky místních hor. Kromě toho uvidíme i klasické provokace, vzájemné bourání do aut a pár šílených scén, během kterých se bude vyprošťovat auto z moře, nebo se střecha auta využije jako most.
Na kompletní podívanou si však majitelé Amazon Prime budou muset počkat až na pátek a sobotu 25. a 26. ledna, kdy budou oba díly odvysílány.
Pokud tedy nevíte, jak přežít zbytek pracovního týdne, zkuste si ho zkracovat alespoň tímto videem.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.