Zcela nový Hyundai Santa Fe pro modelový rok 2019 obdržel ocenění „Redesign of the Year“ (Modernizace roku) od společnosti ALG. Model Santa Fe získal prestižní ocenění mimo jiné na základě zcela nového interiéru, který se vyznačuje orientací na rodinu, ale také díky praktickým, nejmodernějším technologiím a odvážnému vnějšímu vzhledu. ALG, dceřiná firma společnosti TrueCar®, Inc., zaměřená na analýzu trhu, je etalonem v oblasti prognostiky budoucí hodnoty vozidel, která je důležitá pro leasing automobilů. Společností ALG nově založená soutěž „Redesign of the Year“ posuzuje rozsahy změn vozidel a kvalitu jejich realizace.
„Ocenění ‚Redesign of the Year‘ pro model Santa Fe je jasným oceněním naší snahy vytvořit odvážný designérský styl pro nejprodávanější SUV značky Hyundai ve Spojených státech amerických,“ řekl Scott Margason, ředitel produktového plánování ve společnosti Hyundai Motor America. „Komplexní soubor bezpečnostních funkcí, komfortních a praktických technologií, vylepšený výhled z vozidla, ale i prostornost interiéru a početné odkládací prostory, to všechno reprezentuje atributy, které v tomto velmi konkurenčním segmentu vozidel SUV spotřebitelé požadují.“
Podle ALG dosáhl Hyundai s novou generací modelu Santa Fe úspěchu v jednom z největších a nejvíce konkurenčních segmentů v automobilovém průmyslu. Exteriér je v porovnání s předchůdcem mnohem progresivnější a zaujme agresivnější přídí, z níž vycházejí odvážné linie sahající až k zádi vozidla. Kompletně modernizovaný interiér uvítá cestující moderní atmosférou s velkým centrálním displejem, ušlechtilým panelem přístrojů a na přání dodávaným panoramatickým střešním oknem s nastavitelnou clonou, která umožňuje regulovat intenzitu denního světla vpouštěného do interiéru. Celkový rozsah změn, i kvalita jejich realizace, přivedl porotu k rozhodnutí udělit ocenění „ALG Redesign of the Year“ právě novému modelu Hyundai Santa Fe.
Hyundai Santa Fe nabízí rovněž výjimečný poměr cena/výkon, a to i díky mnoha standardním prvkům bezpečnostní a komfortní výbavy. Hyundai SmartSense – soubor technologií, zvyšujících úroveň aktivní bezpečnosti a komfortu – se dodává pro model Santa Fe standardně. Mezi tyto technologie patří následující systémy: asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-traffic Collision Warning), asistent pro bezpečné vystupování SEA (Safety Exit Assist) a zadní kamera s asistenční funkcí pro parkování. Parkovací senzory a asistent pro upozorňování na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert; světová premiéra) jsou standardní výbavou od verze SEL Plus.
Vysokou úroveň luxusu v interiéru vytvářejí mnohé prémiové detaily, jako je výrazně trojrozměrně koncipovaná přístrojová deska, rozdělená do několika horizontálních úrovní, a kontrastní prošívání na sedadlech. Nový model Santa Fe má také větší vnější rozměry, což vozu dodává dominantní vzhled. Díky vnější délce 4770 mm, vnější šířce 1890 mm a delšímu rozvoru nabízí cestujícím také více komfortu než předchozí model Santa Fe Sport 2018. Všechny verze modelu Santa Fe jsou standardně vybaveny výškově a podélně nastavitelným volantem s ovládáním audiosystému Display Audio, Bluetooth® a tempomatu, 7“ dotykovým displejem a systémy Apple CarPlay™ a Android Auto™. Pro kompatibilní přenosná zařízení Android, Apple iPhone 8 a iPhone X je k dispozici podložka pro bezkabelové nabíjení Qi.
Modelová řada Santa Fe 2019 nabízí osvědčené motory. Alternativou řadového čtyřválce GDI 2,4 litru s výkonem 138 kW (188 k) je ještě výkonnější přeplňovaný čtyřválec 2,0 litru o výkonu 175 kW (238 k). Oba motory se dodávají se zcela novou osmistupňovou samočinnou převodovkou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.