Clarkson a May si zazávodili v amerických klasikách, ulicemi Detroitu proháněli 1 700 koní

Clarkson a May si zazávodili v ulicích Detroitu
Clarkson a May si zazávodili v ulicích Detroitu, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. ledna 2019 11:00
Sdílej:

Před pár dny se na televizních obrazovkách objevila první epizoda již třetí série motoristického pořadu The Grand Tour, která se se odehrávala v tzv. „Městě motorů," jak se přezdívá Detroitu. A na svou výpravu si slavná trojice moderátorů Clarkson, Hammond a May vybrala velice zajímavé stroje: Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger.

V žádném případě se vak nejednalo o sériové modely. Clarksonův Mustang totiž prošel úpravou od RTR, díky čemuž se jeho výkon posunul na hranici 700 koní. Hammond opět usedl za volant Challengeru, ovšem tentokrát ve variantě SRT Demon, která má okolo 840 koní. A největší peklo pod kapotou ukrývalo Camaro v úpravě The Exorcist od Hennessey s výkonem 1 000 koní, za jehož volantem seděl James May.

Část první epizody se měla natáčet v ruinách kdysi slavného závodu Packard na East Grand Boulevard, jak upozornili lidé z Motor1, kteří zde měli po jistou dobu své kanceláře. Část natáčení tak mohli pozorovat přímo z okna. Video, které se však objevilo na YouTube kanálu The Grand Tour, však bylo pořízeno někde trochu jinde.

Údajně „prázdná silnice v Detroitu" by měla být Grand River Avenue, která se nachází jen pár mil od továrny Packardu. A podle všeho by neměla být tak prázdná, jak tvůrci pořadu uvádějí. Ostatně v některých záběrech jsou vidět policejní vozy, které ji nejspíš na žádost produkce uzavřely.

V samotném závodu, který se nesl v duchu šedesátých let, se na široké silnici lemované semafory utkaly vozy Ford Mustang a Chevrolet Camaro. Hammond a jeho Dodge zůstali stranou, což bylo údajně zapřičiněno zákazem automobilky používat vůz k silničním závodům. Později se však Demon a The Exorcist, tedy Démon a Vymítač, přesto v souboji utkali.

To však nic nemění na tom, že v tomto závodě neměl Clarksonův Mustang se svými 700 koni příliš velké šance. Vyhrát se mu povedlo údajně jen jednou, zatímco Camaro zvítězilo nesčetněkrát. I tak to ale byla působivá podívaná, kterou si v celé parádě mohou vlastníci Amazon Prime již nyní přehrát.

A my ostatně jsme odkázáni na drobečky, které produkce sdílí právě skrze svůj YouTube účet.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.