Clarkson a May si zazávodili v amerických klasikách, ulicemi Detroitu proháněli 1 700 koní

Clarkson a May si zazávodili v ulicích Detroitu
Clarkson a May si zazávodili v ulicích Detroitu, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. ledna 2019 11:00
Sdílej:

Před pár dny se na televizních obrazovkách objevila první epizoda již třetí série motoristického pořadu The Grand Tour, která se se odehrávala v tzv. „Městě motorů," jak se přezdívá Detroitu. A na svou výpravu si slavná trojice moderátorů Clarkson, Hammond a May vybrala velice zajímavé stroje: Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger.

V žádném případě se vak nejednalo o sériové modely. Clarksonův Mustang totiž prošel úpravou od RTR, díky čemuž se jeho výkon posunul na hranici 700 koní. Hammond opět usedl za volant Challengeru, ovšem tentokrát ve variantě SRT Demon, která má okolo 840 koní. A největší peklo pod kapotou ukrývalo Camaro v úpravě The Exorcist od Hennessey s výkonem 1 000 koní, za jehož volantem seděl James May.

Část první epizody se měla natáčet v ruinách kdysi slavného závodu Packard na East Grand Boulevard, jak upozornili lidé z Motor1, kteří zde měli po jistou dobu své kanceláře. Část natáčení tak mohli pozorovat přímo z okna. Video, které se však objevilo na YouTube kanálu The Grand Tour, však bylo pořízeno někde trochu jinde.

Údajně „prázdná silnice v Detroitu" by měla být Grand River Avenue, která se nachází jen pár mil od továrny Packardu. A podle všeho by neměla být tak prázdná, jak tvůrci pořadu uvádějí. Ostatně v některých záběrech jsou vidět policejní vozy, které ji nejspíš na žádost produkce uzavřely.

V samotném závodu, který se nesl v duchu šedesátých let, se na široké silnici lemované semafory utkaly vozy Ford Mustang a Chevrolet Camaro. Hammond a jeho Dodge zůstali stranou, což bylo údajně zapřičiněno zákazem automobilky používat vůz k silničním závodům. Později se však Demon a The Exorcist, tedy Démon a Vymítač, přesto v souboji utkali.

To však nic nemění na tom, že v tomto závodě neměl Clarksonův Mustang se svými 700 koni příliš velké šance. Vyhrát se mu povedlo údajně jen jednou, zatímco Camaro zvítězilo nesčetněkrát. I tak to ale byla působivá podívaná, kterou si v celé parádě mohou vlastníci Amazon Prime již nyní přehrát.

A my ostatně jsme odkázáni na drobečky, které produkce sdílí právě skrze svůj YouTube účet.

Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?