Před pár dny se na televizních obrazovkách objevila první epizoda již třetí série motoristického pořadu The Grand Tour, která se se odehrávala v tzv. „Městě motorů," jak se přezdívá Detroitu. A na svou výpravu si slavná trojice moderátorů Clarkson, Hammond a May vybrala velice zajímavé stroje: Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger.
V žádném případě se vak nejednalo o sériové modely. Clarksonův Mustang totiž prošel úpravou od RTR, díky čemuž se jeho výkon posunul na hranici 700 koní. Hammond opět usedl za volant Challengeru, ovšem tentokrát ve variantě SRT Demon, která má okolo 840 koní. A největší peklo pod kapotou ukrývalo Camaro v úpravě The Exorcist od Hennessey s výkonem 1 000 koní, za jehož volantem seděl James May.
Část první epizody se měla natáčet v ruinách kdysi slavného závodu Packard na East Grand Boulevard, jak upozornili lidé z Motor1, kteří zde měli po jistou dobu své kanceláře. Část natáčení tak mohli pozorovat přímo z okna. Video, které se však objevilo na YouTube kanálu The Grand Tour, však bylo pořízeno někde trochu jinde.
Údajně „prázdná silnice v Detroitu" by měla být Grand River Avenue, která se nachází jen pár mil od továrny Packardu. A podle všeho by neměla být tak prázdná, jak tvůrci pořadu uvádějí. Ostatně v některých záběrech jsou vidět policejní vozy, které ji nejspíš na žádost produkce uzavřely.
V samotném závodu, který se nesl v duchu šedesátých let, se na široké silnici lemované semafory utkaly vozy Ford Mustang a Chevrolet Camaro. Hammond a jeho Dodge zůstali stranou, což bylo údajně zapřičiněno zákazem automobilky používat vůz k silničním závodům. Později se však Demon a The Exorcist, tedy Démon a Vymítač, přesto v souboji utkali.
To však nic nemění na tom, že v tomto závodě neměl Clarksonův Mustang se svými 700 koni příliš velké šance. Vyhrát se mu povedlo údajně jen jednou, zatímco Camaro zvítězilo nesčetněkrát. I tak to ale byla působivá podívaná, kterou si v celé parádě mohou vlastníci Amazon Prime již nyní přehrát.
A my ostatně jsme odkázáni na drobečky, které produkce sdílí právě skrze svůj YouTube účet.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?