Před pár dny se na televizních obrazovkách objevila první epizoda již třetí série motoristického pořadu The Grand Tour, která se se odehrávala v tzv. „Městě motorů," jak se přezdívá Detroitu. A na svou výpravu si slavná trojice moderátorů Clarkson, Hammond a May vybrala velice zajímavé stroje: Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger.
V žádném případě se vak nejednalo o sériové modely. Clarksonův Mustang totiž prošel úpravou od RTR, díky čemuž se jeho výkon posunul na hranici 700 koní. Hammond opět usedl za volant Challengeru, ovšem tentokrát ve variantě SRT Demon, která má okolo 840 koní. A největší peklo pod kapotou ukrývalo Camaro v úpravě The Exorcist od Hennessey s výkonem 1 000 koní, za jehož volantem seděl James May.
Část první epizody se měla natáčet v ruinách kdysi slavného závodu Packard na East Grand Boulevard, jak upozornili lidé z Motor1, kteří zde měli po jistou dobu své kanceláře. Část natáčení tak mohli pozorovat přímo z okna. Video, které se však objevilo na YouTube kanálu The Grand Tour, však bylo pořízeno někde trochu jinde.
Údajně „prázdná silnice v Detroitu" by měla být Grand River Avenue, která se nachází jen pár mil od továrny Packardu. A podle všeho by neměla být tak prázdná, jak tvůrci pořadu uvádějí. Ostatně v některých záběrech jsou vidět policejní vozy, které ji nejspíš na žádost produkce uzavřely.
V samotném závodu, který se nesl v duchu šedesátých let, se na široké silnici lemované semafory utkaly vozy Ford Mustang a Chevrolet Camaro. Hammond a jeho Dodge zůstali stranou, což bylo údajně zapřičiněno zákazem automobilky používat vůz k silničním závodům. Později se však Demon a The Exorcist, tedy Démon a Vymítač, přesto v souboji utkali.
To však nic nemění na tom, že v tomto závodě neměl Clarksonův Mustang se svými 700 koni příliš velké šance. Vyhrát se mu povedlo údajně jen jednou, zatímco Camaro zvítězilo nesčetněkrát. I tak to ale byla působivá podívaná, kterou si v celé parádě mohou vlastníci Amazon Prime již nyní přehrát.
A my ostatně jsme odkázáni na drobečky, které produkce sdílí právě skrze svůj YouTube účet.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.