Filmová klasika Loupež po italsku se snad každému milovníkovi automobilů zapsala díky bláznivým scénám s automobily značky Mini. Během včerejší skutečné „loupeže po italsku" však zloději vsadili na těžkou techniku v podobě dvou bagrů značek Komatsu a Daewoo. A odměnou se jim staly dva miliony euro v hotovosti, které si odnesli z rozpáraného pancéřovaného vozu.
Stejně jako ve filmové klasice, i během skutečného přepadení vsadili zloději na brilantní plán, který dokonale vyšel. Na konci včerejšího dne se tak radovali z neoprávněného zisku 2 milionů euro v hotovosti (cca 51.4 milionu korun), které pancéřovaný vůz převážel na pobočku italského poštovního úřadu.
A jak vlastně celá krádež proběhla? Podle italských médií použili zloději nákladní vůz, kterým zablokovali dálnici. Jakmile pancéřovaná dodávka zastavila, odřízl ji možnost "vycouvat" druhý nákladní vůz. Poté se do díla pustila dvojice bagrů, která dodávku otevřela jako konzervu.
Podle výpovědi tříčlenné posádky pancéřovaného vozu byli zloději dokonale připraveni a celá akce proběhla tak rychle, že ani nestihli jakkoliv zareagovat. Skupinka zlodějů, která měla čtyři až pět členů, se tak během chvíle dostala k penězům, které rychle odnesli do připraveného únikového vozidla.
Během přepadení nepadl jediný výstřel a nikdo z posádky pancéřovaného vozu nebyl zraněn. Před odjezdem ještě zloději zapálili dodávky umístěné přes dálnici, čímž ještě vytvořili zátaras pro policii, která je nemohla pronásledovat.
Ammonta a più di due milioni il bottino di una #rapina a un #portavalori a #Bari ⬇️ pic.twitter.com/d42YaAUBc5
— Sky tg24 (@SkyTG24) 2. ledna 2019
Podle místních stály nákladní vozy s bagry poblíž dálnice již několik dnů, ovšem vzhledem k nedalekým stavebním pracím na silnici to nikomu nepřišlo ani podezřelé.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?