Filmová klasika Loupež po italsku se snad každému milovníkovi automobilů zapsala díky bláznivým scénám s automobily značky Mini. Během včerejší skutečné „loupeže po italsku" však zloději vsadili na těžkou techniku v podobě dvou bagrů značek Komatsu a Daewoo. A odměnou se jim staly dva miliony euro v hotovosti, které si odnesli z rozpáraného pancéřovaného vozu.
Stejně jako ve filmové klasice, i během skutečného přepadení vsadili zloději na brilantní plán, který dokonale vyšel. Na konci včerejšího dne se tak radovali z neoprávněného zisku 2 milionů euro v hotovosti (cca 51.4 milionu korun), které pancéřovaný vůz převážel na pobočku italského poštovního úřadu.
A jak vlastně celá krádež proběhla? Podle italských médií použili zloději nákladní vůz, kterým zablokovali dálnici. Jakmile pancéřovaná dodávka zastavila, odřízl ji možnost "vycouvat" druhý nákladní vůz. Poté se do díla pustila dvojice bagrů, která dodávku otevřela jako konzervu.
Podle výpovědi tříčlenné posádky pancéřovaného vozu byli zloději dokonale připraveni a celá akce proběhla tak rychle, že ani nestihli jakkoliv zareagovat. Skupinka zlodějů, která měla čtyři až pět členů, se tak během chvíle dostala k penězům, které rychle odnesli do připraveného únikového vozidla.
Během přepadení nepadl jediný výstřel a nikdo z posádky pancéřovaného vozu nebyl zraněn. Před odjezdem ještě zloději zapálili dodávky umístěné přes dálnici, čímž ještě vytvořili zátaras pro policii, která je nemohla pronásledovat.
Ammonta a più di due milioni il bottino di una #rapina a un #portavalori a #Bari ⬇️ pic.twitter.com/d42YaAUBc5
— Sky tg24 (@SkyTG24) 2. ledna 2019
Podle místních stály nákladní vozy s bagry poblíž dálnice již několik dnů, ovšem vzhledem k nedalekým stavebním pracím na silnici to nikomu nepřišlo ani podezřelé.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.