Filmová klasika Loupež po italsku se snad každému milovníkovi automobilů zapsala díky bláznivým scénám s automobily značky Mini. Během včerejší skutečné „loupeže po italsku" však zloději vsadili na těžkou techniku v podobě dvou bagrů značek Komatsu a Daewoo. A odměnou se jim staly dva miliony euro v hotovosti, které si odnesli z rozpáraného pancéřovaného vozu.
Stejně jako ve filmové klasice, i během skutečného přepadení vsadili zloději na brilantní plán, který dokonale vyšel. Na konci včerejšího dne se tak radovali z neoprávněného zisku 2 milionů euro v hotovosti (cca 51.4 milionu korun), které pancéřovaný vůz převážel na pobočku italského poštovního úřadu.
A jak vlastně celá krádež proběhla? Podle italských médií použili zloději nákladní vůz, kterým zablokovali dálnici. Jakmile pancéřovaná dodávka zastavila, odřízl ji možnost "vycouvat" druhý nákladní vůz. Poté se do díla pustila dvojice bagrů, která dodávku otevřela jako konzervu.
Podle výpovědi tříčlenné posádky pancéřovaného vozu byli zloději dokonale připraveni a celá akce proběhla tak rychle, že ani nestihli jakkoliv zareagovat. Skupinka zlodějů, která měla čtyři až pět členů, se tak během chvíle dostala k penězům, které rychle odnesli do připraveného únikového vozidla.
Během přepadení nepadl jediný výstřel a nikdo z posádky pancéřovaného vozu nebyl zraněn. Před odjezdem ještě zloději zapálili dodávky umístěné přes dálnici, čímž ještě vytvořili zátaras pro policii, která je nemohla pronásledovat.
Ammonta a più di due milioni il bottino di una #rapina a un #portavalori a #Bari ⬇️ pic.twitter.com/d42YaAUBc5
— Sky tg24 (@SkyTG24) 2. ledna 2019
Podle místních stály nákladní vozy s bagry poblíž dálnice již několik dnů, ovšem vzhledem k nedalekým stavebním pracím na silnici to nikomu nepřišlo ani podezřelé.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).