Filmová klasika Loupež po italsku se snad každému milovníkovi automobilů zapsala díky bláznivým scénám s automobily značky Mini. Během včerejší skutečné „loupeže po italsku" však zloději vsadili na těžkou techniku v podobě dvou bagrů značek Komatsu a Daewoo. A odměnou se jim staly dva miliony euro v hotovosti, které si odnesli z rozpáraného pancéřovaného vozu.
Stejně jako ve filmové klasice, i během skutečného přepadení vsadili zloději na brilantní plán, který dokonale vyšel. Na konci včerejšího dne se tak radovali z neoprávněného zisku 2 milionů euro v hotovosti (cca 51.4 milionu korun), které pancéřovaný vůz převážel na pobočku italského poštovního úřadu.
A jak vlastně celá krádež proběhla? Podle italských médií použili zloději nákladní vůz, kterým zablokovali dálnici. Jakmile pancéřovaná dodávka zastavila, odřízl ji možnost "vycouvat" druhý nákladní vůz. Poté se do díla pustila dvojice bagrů, která dodávku otevřela jako konzervu.
Podle výpovědi tříčlenné posádky pancéřovaného vozu byli zloději dokonale připraveni a celá akce proběhla tak rychle, že ani nestihli jakkoliv zareagovat. Skupinka zlodějů, která měla čtyři až pět členů, se tak během chvíle dostala k penězům, které rychle odnesli do připraveného únikového vozidla.
Během přepadení nepadl jediný výstřel a nikdo z posádky pancéřovaného vozu nebyl zraněn. Před odjezdem ještě zloději zapálili dodávky umístěné přes dálnici, čímž ještě vytvořili zátaras pro policii, která je nemohla pronásledovat.
Ammonta a più di due milioni il bottino di una #rapina a un #portavalori a #Bari ⬇️ pic.twitter.com/d42YaAUBc5
— Sky tg24 (@SkyTG24) 2. ledna 2019
Podle místních stály nákladní vozy s bagry poblíž dálnice již několik dnů, ovšem vzhledem k nedalekým stavebním pracím na silnici to nikomu nepřišlo ani podezřelé.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?