Automobilka Volkswagen se poslední dobou neustále prezentuje svými plány na elektrifikaci celé modelové řady, již v minulosti se však v její nabídce objevil unikátní hybrid, ze kterým se otáčeli davy. Model XL1 působí dodnes futuristicky, nadčasově a navíc dokáže jezdit za 0.9 litru na 100 kilometr. Problémem je však jeho cena.
Před pěti lety se automobilka Volkswagen pochlubila vozem, nad kterým se tehdy musel pozastavit snad každý. Hybridní model XL1 nabízel futuristický a přísně aerodynamickou karoserii, pod kterou se ukrývala plug-in hybridní naftová pohonná jednotka kombinovaná se sedmistupňovým DSG.
Naftový 0.8 litrový motor poskytoval výkon 35 kW (48 k), zatímco elektromotor dodával dalších 20 kW (27 k). Celkový výkon tak činil celkem nezajímavých 55 kW (75 k), ovšem nad spotřebou každý žasl. Podle automobilky totiž XL1 mělo umět jezdit se spotřebou 0.9 litrů nafty na 100 km. A pokud jste měli plně nabité baterie, mohli jste čistě a bez jakýchkoliv emisí urazit až 50 kilometrů. Tedy pokud jste na to měli.
Model XL1 byl totiž vyráběn ve velice limitované sérii, která čítala jen 250 vozidel pro celý svět. Po těch se samozřejmě rychle zaprášilo a dnes je XL1 velkou vzácností. Když se tedy objevily zprávy o tom, že 12. ledna by se měl jeden kus objevit na aukci Silverstone Auctions v Birminghamu, všichni okamžitě zbystřili.
Nabízený kus má podle aukčního domu najeto pouze 502 kilometrů a podle aukčního domu je v naprosto perfektním stavu. Vůz byl lakován do metalické barvy Clearwater Blue a interiér je čalouněn černou Alcantarou se světlými doplňky. A ačkoliv je vůz dražen ve Velké Británii, volant má umístěn vlevo - tedy pro nás na správné straně.
Problémem by však opět mohla být cena. S ohledem na vzácnost vozu a jeho kondici se totiž odhaduje na rozmezí 85 000 - 100 000 liber. V přepočtu tedy cca 2,43 mil. až 2,86 mil. korun. Za to si přitom ve Velké Británii můžete dopřát i zcela nové BMW M5, které možná nebude tak úsporné, ale rozhodně se za jeho volantem nebudete nudit.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?