Automobilka Volkswagen se poslední dobou neustále prezentuje svými plány na elektrifikaci celé modelové řady, již v minulosti se však v její nabídce objevil unikátní hybrid, ze kterým se otáčeli davy. Model XL1 působí dodnes futuristicky, nadčasově a navíc dokáže jezdit za 0.9 litru na 100 kilometr. Problémem je však jeho cena.
Před pěti lety se automobilka Volkswagen pochlubila vozem, nad kterým se tehdy musel pozastavit snad každý. Hybridní model XL1 nabízel futuristický a přísně aerodynamickou karoserii, pod kterou se ukrývala plug-in hybridní naftová pohonná jednotka kombinovaná se sedmistupňovým DSG.
Naftový 0.8 litrový motor poskytoval výkon 35 kW (48 k), zatímco elektromotor dodával dalších 20 kW (27 k). Celkový výkon tak činil celkem nezajímavých 55 kW (75 k), ovšem nad spotřebou každý žasl. Podle automobilky totiž XL1 mělo umět jezdit se spotřebou 0.9 litrů nafty na 100 km. A pokud jste měli plně nabité baterie, mohli jste čistě a bez jakýchkoliv emisí urazit až 50 kilometrů. Tedy pokud jste na to měli.
Model XL1 byl totiž vyráběn ve velice limitované sérii, která čítala jen 250 vozidel pro celý svět. Po těch se samozřejmě rychle zaprášilo a dnes je XL1 velkou vzácností. Když se tedy objevily zprávy o tom, že 12. ledna by se měl jeden kus objevit na aukci Silverstone Auctions v Birminghamu, všichni okamžitě zbystřili.
Nabízený kus má podle aukčního domu najeto pouze 502 kilometrů a podle aukčního domu je v naprosto perfektním stavu. Vůz byl lakován do metalické barvy Clearwater Blue a interiér je čalouněn černou Alcantarou se světlými doplňky. A ačkoliv je vůz dražen ve Velké Británii, volant má umístěn vlevo - tedy pro nás na správné straně.
Problémem by však opět mohla být cena. S ohledem na vzácnost vozu a jeho kondici se totiž odhaduje na rozmezí 85 000 - 100 000 liber. V přepočtu tedy cca 2,43 mil. až 2,86 mil. korun. Za to si přitom ve Velké Británii můžete dopřát i zcela nové BMW M5, které možná nebude tak úsporné, ale rozhodně se za jeho volantem nebudete nudit.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?