Automobilka Volkswagen se poslední dobou neustále prezentuje svými plány na elektrifikaci celé modelové řady, již v minulosti se však v její nabídce objevil unikátní hybrid, ze kterým se otáčeli davy. Model XL1 působí dodnes futuristicky, nadčasově a navíc dokáže jezdit za 0.9 litru na 100 kilometr. Problémem je však jeho cena.
Před pěti lety se automobilka Volkswagen pochlubila vozem, nad kterým se tehdy musel pozastavit snad každý. Hybridní model XL1 nabízel futuristický a přísně aerodynamickou karoserii, pod kterou se ukrývala plug-in hybridní naftová pohonná jednotka kombinovaná se sedmistupňovým DSG.
Naftový 0.8 litrový motor poskytoval výkon 35 kW (48 k), zatímco elektromotor dodával dalších 20 kW (27 k). Celkový výkon tak činil celkem nezajímavých 55 kW (75 k), ovšem nad spotřebou každý žasl. Podle automobilky totiž XL1 mělo umět jezdit se spotřebou 0.9 litrů nafty na 100 km. A pokud jste měli plně nabité baterie, mohli jste čistě a bez jakýchkoliv emisí urazit až 50 kilometrů. Tedy pokud jste na to měli.
Model XL1 byl totiž vyráběn ve velice limitované sérii, která čítala jen 250 vozidel pro celý svět. Po těch se samozřejmě rychle zaprášilo a dnes je XL1 velkou vzácností. Když se tedy objevily zprávy o tom, že 12. ledna by se měl jeden kus objevit na aukci Silverstone Auctions v Birminghamu, všichni okamžitě zbystřili.
Nabízený kus má podle aukčního domu najeto pouze 502 kilometrů a podle aukčního domu je v naprosto perfektním stavu. Vůz byl lakován do metalické barvy Clearwater Blue a interiér je čalouněn černou Alcantarou se světlými doplňky. A ačkoliv je vůz dražen ve Velké Británii, volant má umístěn vlevo - tedy pro nás na správné straně.
Problémem by však opět mohla být cena. S ohledem na vzácnost vozu a jeho kondici se totiž odhaduje na rozmezí 85 000 - 100 000 liber. V přepočtu tedy cca 2,43 mil. až 2,86 mil. korun. Za to si přitom ve Velké Británii můžete dopřát i zcela nové BMW M5, které možná nebude tak úsporné, ale rozhodně se za jeho volantem nebudete nudit.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?