Volkswagen se spotřebou 0.9 l/100 km? Naftový hybrid míří do aukce, jeho cena je však závratná

Aukční portál Silverstone Auctions připravuje dražbu raritního hybridu Volkswagen XL1
Aukční portál Silverstone Auctions připravuje dražbu raritního hybridu Volkswagen XL1, foto: Silverstone Auctions
Antonín Marek , AutoRoad.cz 2. ledna 2019 10:54
Sdílej:

Automobilka Volkswagen se poslední dobou neustále prezentuje svými plány na elektrifikaci celé modelové řady, již v minulosti se však v její nabídce objevil unikátní hybrid, ze kterým se otáčeli davy. Model XL1 působí dodnes futuristicky, nadčasově a navíc dokáže jezdit za 0.9 litru na 100 kilometr. Problémem je však jeho cena.

Před pěti lety se automobilka Volkswagen pochlubila vozem, nad kterým se tehdy musel pozastavit snad každý. Hybridní model XL1 nabízel futuristický a přísně aerodynamickou karoserii, pod kterou se ukrývala plug-in hybridní naftová pohonná jednotka kombinovaná se sedmistupňovým DSG.

Naftový 0.8 litrový motor poskytoval výkon 35 kW (48 k), zatímco elektromotor dodával dalších 20 kW (27 k). Celkový výkon tak činil celkem nezajímavých 55 kW (75 k), ovšem nad spotřebou každý žasl. Podle automobilky totiž XL1 mělo umět jezdit se spotřebou 0.9 litrů nafty na 100 km. A pokud jste měli plně nabité baterie, mohli jste čistě a bez jakýchkoliv emisí urazit až 50 kilometrů. Tedy pokud jste na to měli.

Model XL1 byl totiž vyráběn ve velice limitované sérii, která čítala jen 250 vozidel pro celý svět. Po těch se samozřejmě rychle zaprášilo a dnes je XL1 velkou vzácností. Když se tedy objevily zprávy o tom, že 12. ledna by se měl jeden kus objevit na aukci Silverstone Auctions v Birminghamu, všichni okamžitě zbystřili.

Nabízený kus má podle aukčního domu najeto pouze 502 kilometrů a podle aukčního domu je v naprosto perfektním stavu. Vůz byl lakován do metalické barvy Clearwater Blue a interiér je čalouněn černou Alcantarou se světlými doplňky. A ačkoliv je vůz dražen ve Velké Británii, volant má umístěn vlevo - tedy pro nás na správné straně.

Problémem by však opět mohla být cena. S ohledem na vzácnost vozu a jeho kondici se totiž odhaduje na rozmezí 85 000 - 100 000 liber. V přepočtu tedy cca 2,43 mil. až 2,86 mil. korun. Za to si přitom ve Velké Británii můžete dopřát i zcela nové BMW M5, které možná nebude tak úsporné, ale rozhodně se za jeho volantem nebudete nudit.

Stalo se
Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.

Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.