Před pěti lety se automobilka Volkswagen pochlubila vozem, nad kterým se tehdy musel pozastavit snad každý. Hybridní model XL1 nabízel futuristický a přísně aerodynamickou karoserii, pod kterou se ukrývala plug-in hybridní naftová pohonná jednotka kombinovaná se sedmistupňovým DSG.
Naftový 0.8 litrový motor poskytoval výkon 35 kW (48 k), zatímco elektromotor dodával dalších 20 kW (27 k). Celkový výkon tak činil celkem nezajímavých 55 kW (75 k), ovšem nad spotřebou každý žasl. Podle automobilky totiž XL1 mělo umět jezdit se spotřebou 0.9 litrů nafty na 100 km. A pokud jste měli plně nabité baterie, mohli jste čistě a bez jakýchkoliv emisí urazit až 50 kilometrů. Tedy pokud jste na to měli.
Model XL1 byl totiž vyráběn ve velice limitované sérii, která čítala jen 250 vozidel pro celý svět. Po těch se samozřejmě rychle zaprášilo a dnes je XL1 velkou vzácností. Když se tedy objevily zprávy o tom, že 12. ledna by se měl jeden kus objevit na aukci Silverstone Auctions v Birminghamu, všichni okamžitě zbystřili.
Nabízený kus má podle aukčního domu najeto pouze 502 kilometrů a podle aukčního domu je v naprosto perfektním stavu. Vůz byl lakován do metalické barvy Clearwater Blue a interiér je čalouněn černou Alcantarou se světlými doplňky. A ačkoliv je vůz dražen ve Velké Británii, volant má umístěn vlevo - tedy pro nás na správné straně.
Problémem by však opět mohla být cena. S ohledem na vzácnost vozu a jeho kondici se totiž odhaduje na rozmezí 85 000 - 100 000 liber. V přepočtu tedy cca 2,43 mil. až 2,86 mil. korun. Za to si přitom ve Velké Británii můžete dopřát i zcela nové BMW M5, které možná nebude tak úsporné, ale rozhodně se za jeho volantem nebudete nudit.