Společnost Domino's Pizza patří k jedněm z nejpokrokovějších řetězců, co se doručování objednaných jídel týče. V současnosti například spolupracuje s Fordem na doručování objednávek pomocí autonomních vozidel, v minulosti se však řetězec také snažil vyčnívat z davu jak to jenom šlo. A vždy přitom bral ohledy na praktičnost.
Budoucnost rozvážek pizzy testuje společnost Domino's Pizza ve spolupráci s automobilkou Ford, který poskytl několik speciálně upravených modelů Fusion se systémem plně autonomního řízení. Ty tak přijedou k zákazníkům bez řidiče, zákazník zadá kód objednávky do tabletu na boku vozidla a po stažení okénka si vyzvedne svou objednávku.
Pro poslíčky doručující pizzu to není zrovna příliš slibná budoucnost, společnost Domino's se však vždy řadila k těm pokrokovějším. To ostatně dokazuje vzácné vozítko Tritan A2, které si nechala pro své potřeby navrhnout a zkonstruovat v průběhu osmdesátých let. A nyní se jeden z těchto pokladů objevil na prodej.
Unikátní vozítka si Domino's Pizza objednala v 80. letech u společnosti Tritan Industries, která je odpovědná za jejich design i stavbu. Původním plánem bylo postavit 180 vozítek, které měly být následně rozeslány k pobočkám Domino's Pizza po celých USA. Po první dodávce se však ukázalo, že praktičnost vozítek nesplňuje očekávání a tak došlo k zastavení produkce. Celkem tak vznikla pouze jedna série po deseti kusech, přičemž do dnešních dnů se jich mělo dochovat údajně jen sedm.
Tříkolka s aerodynamickou karoserií má kabinu se dvěma za sebou umístěnými sedadly. O pohon pouze 408 kilogramů vážícího vozítka, které je oficiálně označeno za motocykl, se stará malý benzínový motor neznámého objemu a výkonu. Za povšimnutí však stojí ostré řízení, díky kterému se vozítko dokáže otočit o 180 ° na prostou pouhých 7.3 metru.
Podle prodejce, který zveřejnil svůj inzerát na facebookové stránce Milan Dragway Buy-Sell-Trade-Swap, je vozítko v plně provozuschopném stavu a navíc je údajně jediným, které smí legálně vyrazit na silnice. A cena? Buď 23 000 dolarů, tedy cca 525 000 Kč, nebo výměna za vůz starší než z roku 1972.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.