Oblíbili jste si při hraní GTA V jedno z nejrychlejších vozidel ve hře Bravado Banshee? Teď máte příležitost pořídit si jedno i ve skutečném světě. Nejde přitom o nějakou domácí repliku ale o profesionálně postavený stroj na objednávku Rockstar Games.
Bravado Banshee patří mezi jednu ze stálic Grand Theft Auto už od prvního 3D dílu série, GTA III. Už tehdy se otevřený supersport očividně inspiroval Dodge Viperem. Následující díl z Vice City sice Banshee z 80. let ukázal jako herní variantu Chevroletu Corvette, od dob San Andreas se ale pod touto značkou vždy vrátil Viper.
V zatím posledním dílu série, GTA V, se Bravado Banshee inspirovalo třetí a čtvrtou generací Viperu, i když s odlišnou přídí více připomínající starší sporťáky od Mitsubishi. Zadní světla se očividně inspirovaly u Aston Martin a narozdíl od reálného Viperu má ten herní výrazně rozšířené blatníky. Pod kapotou digitálního vozu se má nacházet 8.4 litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, což vypadá jako ústupek oproti atmosférickému V10 v opravdovém Dodge. Herní značka Bravado mimochodem kopíruje Dodge i dalšími vozy ze své nabídky, na ulicích Los Santos se tak setkáte s i místními ekvivalenty Chargeru, Challengeru či pick-upu Ram.
V nabídce na eBay se nedávno objevil na prodej vůz, vzniklý na základě Dodge Viper SRT-10 Coupe třetí generace z roku 2006 a to na objednávku přímo z Rockstar Games. Známá tunerská firma West Coast Customs proměnila Viper na dokonalou repliku herního Banshee, což údajně vyšlo na více než 4 miliony kč. To se může zdát jako šílená částka na tuning, na voze však musel být změněn každý panel karosérie. Stejně tak světla byly vyrobeny na zakázku a změn se dočkal i interiér. Tomu ale zůstal totožný základní vzhled, herní Banshee totiž většinu interiéru neukáže příliš do detailu. Do vozu také bylo instalován zakázkový audiosystém, zabírající celý, už tak malý kufr vozu.
Do detailu ale šli tvůrci repliky, na kapotě modrého sporťáku se tak skví logo automobilky Bravado, nápisy Banshee jsou vyšity do sedaček, najdete je na palubní desce a dokonce i na brzdových třmenech. Na hlavici řadící páky šestistupňové manuální převodovky se dostalo logo Rockstar Games, tvůrců hry.
Největší změnou je ale motor, v reálné verzi Banshee totiž zůstal sériový atmosférický desetiválec Viper ZB I o objemu 8.3 litru a výkonu 510 koní. S tím se dokáže 1560 kg těžké auto rozjet až na 310 km/h.
Po dokončení v roce 2012 nabídlo Rockstar Games Bravado Banshee jako výhru v soutěži propagující vydání posledního dílu série GTA. Výhercem se tehdy stala 56 letá Američanka ze Severní Karolíny, s jejíž platební kartou si hru koupil její syn. Vůz si ale moc neužila, brzy jej nabídla na prodej za 70 tisíc USD, protože ji přišel příliš nepraktický.
V roce 2014 se vůz dostal do prodeje znovu, tentokrát za 170 tisíc USD, prodat za tuto cenu se jej asi nepodařilo, o pár let později se totiž v aukci vydražilo za pouhých 30800 dolarů. Nyní si jej můžete koupit na eBay za Buy It Now cenu 62991 USD, což je vzhledem k ceně původního vozu, hodnoty celé přestavby a faktu, že má vůz najeto jen 13185 km, stále přijatelná částka.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?