Oblíbili jste si při hraní GTA V jedno z nejrychlejších vozidel ve hře Bravado Banshee? Teď máte příležitost pořídit si jedno i ve skutečném světě. Nejde přitom o nějakou domácí repliku ale o profesionálně postavený stroj na objednávku Rockstar Games.
Bravado Banshee patří mezi jednu ze stálic Grand Theft Auto už od prvního 3D dílu série, GTA III. Už tehdy se otevřený supersport očividně inspiroval Dodge Viperem. Následující díl z Vice City sice Banshee z 80. let ukázal jako herní variantu Chevroletu Corvette, od dob San Andreas se ale pod touto značkou vždy vrátil Viper.
V zatím posledním dílu série, GTA V, se Bravado Banshee inspirovalo třetí a čtvrtou generací Viperu, i když s odlišnou přídí více připomínající starší sporťáky od Mitsubishi. Zadní světla se očividně inspirovaly u Aston Martin a narozdíl od reálného Viperu má ten herní výrazně rozšířené blatníky. Pod kapotou digitálního vozu se má nacházet 8.4 litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, což vypadá jako ústupek oproti atmosférickému V10 v opravdovém Dodge. Herní značka Bravado mimochodem kopíruje Dodge i dalšími vozy ze své nabídky, na ulicích Los Santos se tak setkáte s i místními ekvivalenty Chargeru, Challengeru či pick-upu Ram.
V nabídce na eBay se nedávno objevil na prodej vůz, vzniklý na základě Dodge Viper SRT-10 Coupe třetí generace z roku 2006 a to na objednávku přímo z Rockstar Games. Známá tunerská firma West Coast Customs proměnila Viper na dokonalou repliku herního Banshee, což údajně vyšlo na více než 4 miliony kč. To se může zdát jako šílená částka na tuning, na voze však musel být změněn každý panel karosérie. Stejně tak světla byly vyrobeny na zakázku a změn se dočkal i interiér. Tomu ale zůstal totožný základní vzhled, herní Banshee totiž většinu interiéru neukáže příliš do detailu. Do vozu také bylo instalován zakázkový audiosystém, zabírající celý, už tak malý kufr vozu.
Do detailu ale šli tvůrci repliky, na kapotě modrého sporťáku se tak skví logo automobilky Bravado, nápisy Banshee jsou vyšity do sedaček, najdete je na palubní desce a dokonce i na brzdových třmenech. Na hlavici řadící páky šestistupňové manuální převodovky se dostalo logo Rockstar Games, tvůrců hry.
Největší změnou je ale motor, v reálné verzi Banshee totiž zůstal sériový atmosférický desetiválec Viper ZB I o objemu 8.3 litru a výkonu 510 koní. S tím se dokáže 1560 kg těžké auto rozjet až na 310 km/h.
Po dokončení v roce 2012 nabídlo Rockstar Games Bravado Banshee jako výhru v soutěži propagující vydání posledního dílu série GTA. Výhercem se tehdy stala 56 letá Američanka ze Severní Karolíny, s jejíž platební kartou si hru koupil její syn. Vůz si ale moc neužila, brzy jej nabídla na prodej za 70 tisíc USD, protože ji přišel příliš nepraktický.
V roce 2014 se vůz dostal do prodeje znovu, tentokrát za 170 tisíc USD, prodat za tuto cenu se jej asi nepodařilo, o pár let později se totiž v aukci vydražilo za pouhých 30800 dolarů. Nyní si jej můžete koupit na eBay za Buy It Now cenu 62991 USD, což je vzhledem k ceně původního vozu, hodnoty celé přestavby a faktu, že má vůz najeto jen 13185 km, stále přijatelná částka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.