Oblíbili jste si při hraní GTA V jedno z nejrychlejších vozidel ve hře Bravado Banshee? Teď máte příležitost pořídit si jedno i ve skutečném světě. Nejde přitom o nějakou domácí repliku ale o profesionálně postavený stroj na objednávku Rockstar Games.
Bravado Banshee patří mezi jednu ze stálic Grand Theft Auto už od prvního 3D dílu série, GTA III. Už tehdy se otevřený supersport očividně inspiroval Dodge Viperem. Následující díl z Vice City sice Banshee z 80. let ukázal jako herní variantu Chevroletu Corvette, od dob San Andreas se ale pod touto značkou vždy vrátil Viper.
V zatím posledním dílu série, GTA V, se Bravado Banshee inspirovalo třetí a čtvrtou generací Viperu, i když s odlišnou přídí více připomínající starší sporťáky od Mitsubishi. Zadní světla se očividně inspirovaly u Aston Martin a narozdíl od reálného Viperu má ten herní výrazně rozšířené blatníky. Pod kapotou digitálního vozu se má nacházet 8.4 litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, což vypadá jako ústupek oproti atmosférickému V10 v opravdovém Dodge. Herní značka Bravado mimochodem kopíruje Dodge i dalšími vozy ze své nabídky, na ulicích Los Santos se tak setkáte s i místními ekvivalenty Chargeru, Challengeru či pick-upu Ram.
V nabídce na eBay se nedávno objevil na prodej vůz, vzniklý na základě Dodge Viper SRT-10 Coupe třetí generace z roku 2006 a to na objednávku přímo z Rockstar Games. Známá tunerská firma West Coast Customs proměnila Viper na dokonalou repliku herního Banshee, což údajně vyšlo na více než 4 miliony kč. To se může zdát jako šílená částka na tuning, na voze však musel být změněn každý panel karosérie. Stejně tak světla byly vyrobeny na zakázku a změn se dočkal i interiér. Tomu ale zůstal totožný základní vzhled, herní Banshee totiž většinu interiéru neukáže příliš do detailu. Do vozu také bylo instalován zakázkový audiosystém, zabírající celý, už tak malý kufr vozu.
Do detailu ale šli tvůrci repliky, na kapotě modrého sporťáku se tak skví logo automobilky Bravado, nápisy Banshee jsou vyšity do sedaček, najdete je na palubní desce a dokonce i na brzdových třmenech. Na hlavici řadící páky šestistupňové manuální převodovky se dostalo logo Rockstar Games, tvůrců hry.
Největší změnou je ale motor, v reálné verzi Banshee totiž zůstal sériový atmosférický desetiválec Viper ZB I o objemu 8.3 litru a výkonu 510 koní. S tím se dokáže 1560 kg těžké auto rozjet až na 310 km/h.
Po dokončení v roce 2012 nabídlo Rockstar Games Bravado Banshee jako výhru v soutěži propagující vydání posledního dílu série GTA. Výhercem se tehdy stala 56 letá Američanka ze Severní Karolíny, s jejíž platební kartou si hru koupil její syn. Vůz si ale moc neužila, brzy jej nabídla na prodej za 70 tisíc USD, protože ji přišel příliš nepraktický.
V roce 2014 se vůz dostal do prodeje znovu, tentokrát za 170 tisíc USD, prodat za tuto cenu se jej asi nepodařilo, o pár let později se totiž v aukci vydražilo za pouhých 30800 dolarů. Nyní si jej můžete koupit na eBay za Buy It Now cenu 62991 USD, což je vzhledem k ceně původního vozu, hodnoty celé přestavby a faktu, že má vůz najeto jen 13185 km, stále přijatelná částka.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.